Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-07-16, 20:36
  #13
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Har råkat vattna min kattgubbe lite för ofta, så han springer så fort jag kommer med vattenkannan...

Klivit på dem har jag gjort också. Härhemma ligger det katter och dräller lite överallt (känns det som) och det är bara att kliva över dem, brukar inte ha dem att maka på sig, så de är vana vid det och ligger lugnt och tryggt. Men på natten när jag gått på toa i mörker och yrvakenhet, har det ju hänt de blivit både sparkade och klivna på. De fattar inte att jag inget ser, åtminstone tror jag inte de kan göra kopplingen mörkt = min människa är blind. De sover fortfarande utfläkta på hallmattan så det lär inte ha varit så traumatiserande ändå. Tack och lov. Själv har jag bytt gångstil, numera brukar jag hasa fram på väg till toa så jag ska känna om det finns en katt på mattan.

Jag brukar faktiskt försöka be mina om ursäkt fast det inte går vidare bra, de brukar springa och gömma sig och jag får locka och fjäska och ha mig. Det är nog rätt som Lacrima säger, att man inte ska ömka för att man kan förstärka, men men, det känns bättre för mig att ha "sagt förlåt".
Citera
2018-07-16, 21:13
  #14
Medlem
Nykulas avatar
Katter har rätt dåligt minne. Den skulle garanterat komma ihåg det om det var det första du gjort (första intryck). Men jag antar att du haft katten ett tag, lycka till! Fina namn förresten!
Citera
2018-07-17, 10:42
  #15
Medlem
Mulla Krekars avatar
Idag vill han gosa! Så han har nog förlåtit mig (eller glömt det)
Citera
2018-07-17, 11:21
  #16
Medlem
HotPopcorns avatar
Katterna som jag råkat "sparka" till har väl hållit sig undan en stund men har aldrig tagit lång tid innan de förlåtit saken. Men det är ju inte så jävla kul när de rusar ut framför en på det där sättet, exakt samma sak har hänt flera gånger för mig. Jag tror dock inte de glömmer bort det, men de fattar väl att man inte haft onda avsikter
Citera
2018-07-20, 02:30
  #17
Medlem
Breifists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nykula
Katter har rätt dåligt minne. Den skulle garanterat komma ihåg det om det var det första du gjort (första intryck). Men jag antar att du haft katten ett tag, lycka till! Fina namn förresten!

Dåligt minne? ,Källa på det tack.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback