2018-07-15, 22:22
Medlem
Jag är en kille på 19 år som kämpat till och från med psykos men på sista tiden har jag känt mig normal men det är en sak som inte verkar försvinna och jag har börjat se det mer och mer. Jag har sett ögon i molnen ända sen dagen efter min lsd snedtripp men igår märkte jag att jag började som se symboler i marken samt ser jag ögonen på golv och väggar. Har ni något tips på vad det kan vara och om det någonsin kommer försvinna? det stör mig inte så mycket men är bara orolig att psykosen kommer bryta ut igen.
Citera
2018-07-16, 00:12
Medlem
Har du testat antipsykotisk medicin? Annars kan du ju kolla upp det med en läkare och se vad som passar dig bra. Jag har ätit zyprexa o den är riktigt bra.
Citera
2018-07-16, 00:29
Medlem
Har varit i kontakt med psykiatrin och läkare men dom sa bara att jag inte var i tillräckligt dåligt skick för att få hjälp. Funderar på att ta en låg dos lsd och hoppas på att de kanske är borta efter med tanke på att jag inte får någon hjälp och har ingen aning om vad det är, om det är farligt för mig eller vad jag borde göra.
Citera
2018-07-16, 00:39
Medlem
Jag blev inlagd efter ett flertal timmars väntetid, tror jag satt där cirka 7 timmar.

Vet det är jobbigt fortsätta söka sig hit och dit, försökte ett par gånger runtom i det län jag bor i innan jag fick hjälp. Men kriga på för du har rätt att få hjälp!
Citera
2018-07-16, 00:50
Medlem
Fick precis "psykosattack" igen och trodde jag skulle skita ner mig... och märkte att jag ser ögon på fler ställen nu.
Citera
2018-07-16, 08:52
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
0.01.

Rubrikändring i förtydligande syfte.
Tidigare rubrik: "Psykos"

/Mod.
Citera
2018-07-16, 11:52
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filipsnack
Har varit i kontakt med psykiatrin och läkare men dom sa bara att jag inte var i tillräckligt dåligt skick för att få hjälp. Funderar på att ta en låg dos lsd och hoppas på att de kanske är borta efter med tanke på att jag inte får någon hjälp och har ingen aning om vad det är, om det är farligt för mig eller vad jag borde göra.

Att ha fått en psykos efter att ha tagit LSD och ta LSD igen - om än i en låg dos - är inte att rekommendera. Att de sa att du inte är i tillräckligt dåligt skick för att läggas in låter konstigt och det är svårt att svara på varför de sa så utan att veta hur mycket du berättade för läkare på AKM. Men utifrån vad du beskriver i den här tråden så bör du absolut söka igen och om du är ärlig precis med hur du mår och hur dina hallucinationer och/eller (eventuellt) vanföreställningar yttrar sig, så kan jag inte se att de kan neka dig hjälp.

En sak är säker och det är att ingen på Flashback kan lösa dina problem. Så vänd dig till närmsta psykakut igen.
Citera
2018-07-17, 02:24
Medlem
Kan det inte vara så att du lider av en stark HPPD? Om du inte kollat upp det länkar jag här. Jag har själv levt med liknande symtom sedan 2011 efter en snedtripp på svamp. För mig har det mest varit geometriska mönster osv.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Postha...sst%C3%B6rning
Citera
2018-07-17, 19:01
Medlem
Med tanke på att jag har en nedräkning i mitt huvud som jag tror jag kommer försvinna av så är jag rätt säker på att jag har en psykos. Denna nedräkning kommer bara när jag får en stark deja vu vilket är rätt ofta och problemet är att jag tror hela tiden att jag drömmer om när mitt liv ska ta slut. Men som sagt har varit i kontakt med vårdcentralen och psykiatrin 2 gånger men dom påstår bara att jag inte mår tillräckligt dåligt... sen har jag fått höra väldigt mycket att psykiatrin i Örnsköldsvik där jag bor är ett skämt.
Citera
2018-07-17, 19:01
Medlem
har även beställt hem cbd olja nu för att föröka slappna av mer och försöka intala mig själv att det inte är på riktigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in