Citat:
Ursprungligen postat av
tech_85
Länken TS skrev...
..
Det är jag som är ts...
Du syftar på inlägget med incheckningen på US i Linköping?
Den höjer trovärdigheten ja.
Citat:
Ursprungligen postat av
chrisemil
Känns meningslöst att skrika "fake news" i detta fallet, det verkar ha hänt något iaf.
Ingen här som har skrikt fake news. Låter dock underligt med "allvarliga skador" och noll rapporter i media.
Någon på fb påstod sig ha pratat med chefen på McDonalds som inte känner igen händelsen.
Ska se om jag hittar inlägget.
Edit:
https://m.facebook.com/groups/318739081816076?view=permalink&id=626383967718251
"
Jag tänkte att det här kan vara av intresse.
Något jag sett fler dela är en video som påstås visa två killar som återigen påstås ha misshandlat två tjejer. Ingenting visas i videon som tyder på misshandel, de hade kunnat visa t.ex sår, blåmärken på sig själva. Det som syns är bara de här två killarna som går runt vid ett av Linköpings torg med bruna pigment i huden och just det är vad som anmärkningsvärt nog blir problemet i alla kommentarsfält.
Jag vet inte om ni sett den video jag menar, jag tänker inte dela vidare den. Upphovsmannen heter Björn Holm och är bosatt i Motala. Han menar på att det skall ha skett någonstans runt 14:00 igår. Han uppmanar till att folk ska hjälpa honom hitta och / eller identifiera killarna i videon. Inte hjälpa polisen, utan honom.
Det finns inget ärendenummer, det finns ingenting som bevisligen kopplar de här två killarna till något brott. Vare sig Corren eller ens Linköping News har skrivit så mycket som ett ord om det här, trots möjligheten att mängder av vittnen kan ha ringt in ärendet. Jag har ringt McDonalds i city och pratat med personalchefen. Enligt henne har personalen inte sett någonting av det slaget ske, inte heller hade de sett några av kunderna reagera på att någonting sådant skall ha skett utanför restaurangen. På hans status hotas folk som säger att det ens är möjligt att det är fake och mängder av "Rösta SD 2018" faller in i led tillsammans med de hoten."