• 1
  • 2
2018-07-14, 21:46
Medlem
Halloj allihopa och Frid vare med er, I Jesu Namn! Amen!

Jag satt och funderade nu ikväll, det här kanske ligger fel men jag tänker att droger kan nog vara första steget. För skulle det här finnas finns det säkert någon som skulle gå igång på att vara sövd och sova gott i en månad. Tänk vilka drömmar.

Hur som helst, finns det någon kemisk substans inom droger (läkemedel inräknat) som kan försätta någon i kemisk djupsömn eller koma i en månad? Kom på en ganska bra idé där någonting liknande kan vara ganska användbart. Det ska helst vara ganska harmlöst också.

Tacksam om svar och jag vet inte var den här tråden skulle hamna om jag berättar idén så jag börjar såhär får vi se vad som händer.

Har ganska tråkigt så vill någon prata är det bara att höra av sig på pm.

Frid vara med er och välsignade vare ni alla i Jesu Kristi Namn!
Halleluja!
Amen!
Citera
2018-07-14, 21:53
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JesusAlskarAlla
Jag satt och funderade nu ikväll, det här kanske ligger fel men jag tänker att droger kan nog vara första steget. För skulle det här finnas finns det säkert någon som skulle gå igång på att vara sövd och sova gott i en månad. Tänk vilka drömmar.

och vilken muskelförtvining sen. Du kommer behöva hjälp av en personlig assistent för att ens kunna dricka ur ett vattenglas efter den månaden.

och att börja äta fast mat igen skall vi inte tala om. Efter en månad på dropp så kommer magen att ha problem med precis ALL mat (vilket ger effekter som påminner om det man får uppleva när man som van köttätare börjar äta vegansk kost. Bubbel bubbel, smärta, prutt prutt)

Citat:
Hur som helst, finns det någon kemisk substans inom droger (läkemedel inräknat) som kan försätta någon i kemisk djupsömn eller koma i en månad?

De flesta substanser kan göra det, förutsatt att de administreras dagligen via droppet.

Citat:
Kom på en ganska bra idé där någonting liknande kan vara ganska användbart. Det ska helst vara ganska harmlöst också.

Där går du dock bet.
Citera
2018-07-14, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
och vilken muskelförtvining sen. Du kommer behöva hjälp av en personlig assistent för att ens kunna dricka ur ett vattenglas efter den månaden.

och att börja äta fast mat igen skall vi inte tala om. Efter en månad på dropp så kommer magen att ha problem med precis ALL mat (vilket ger effekter som påminner om det man får uppleva när man som van köttätare börjar äta vegansk kost. Bubbel bubbel, smärta, prutt prutt)

De flesta substanser kan göra det, förutsatt att de administreras dagligen via droppet.

Där går du dock bet.

Ajdå, men det går ju nästan att lösa om det används i det här stället?
https://www.flashback.org/p64645514#p64645514

Fast då får fruarna se till att vara hjälpsamma när dom kommer hem en stund också.

Vad för hälso-farligheter annat än lite muskelförtvinande och en gasig mage finns att vänta för att hålla oss inom topic.
Citera
2018-07-14, 22:08
Bannlyst
i en hel månad kan bli svårt...
Citera
2018-07-14, 22:11
Medlem
Citat:

Hur som helst, finns det någon kemisk substans inom droger (läkemedel inräknat) som kan försätta någon i kemisk djupsömn eller koma i en månad? Kom på en ganska bra idé där någonting liknande kan vara ganska användbart. Det ska helst vara ganska harmlöst också.

Svårt traumaskadade människor hålls nedsövda på sjukhus. Vet inte hur länge dock. Finns flera författare som skrivit intressanta romaner om detta. Kommer inte på någon direkt nu, kanske P.C. Jersild han är ju läkare också.
Citera
2018-07-14, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Evilius
Svårt traumaskadade människor hålls nedsövda på sjukhus. Vet inte hur länge dock. Finns flera författare som skrivit intressanta romaner om detta. Kommer inte på någon direkt nu, kanske P.C. Jersild han är ju läkare också.

Precis något som jag satt och funderade på. Borde väl finnas folk som av outgrundlig anledning kan behöva sova en månad eller så. Får man bara rätt hjälp sen när man vaknat borde det vara lugnt.

Vore bra att ha någonting att visa på i den andra tråden där jag tänkte använda det. Ska som sagt inte vara en dödlig kemikalie i alla fall.
Citera
2018-07-14, 22:17
Medlem
foxtrouts avatar
Citat:
Halloj allihopa och Frid vare med er, I Jesu Namn! Amen!

Tacksam om svar och jag vet inte var den här tråden skulle hamna om jag berättar idén så jag börjar såhär får vi se vad som händer.

Har ganska tråkigt så vill någon prata är det bara att höra av sig på pm.

Frid vara med er och välsignade vare ni alla i Jesu Kristi Namn!
Halleluja!
Amen!

Broder i Jesu namn, varför vill du göra detta? Söva frun i en månad och sedan ragga luder på krogen? Bättre o ta fröken vänster o köra när frun är på Ica o storhandlar .

Only Jesus Christ can save this world. Amen.
Citera
2018-07-14, 22:18
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ajdå, men det går ju nästan att lösa om det används i det här stället?
https://www.flashback.org/p64645514#p64645514

Fast då får fruarna se till att vara hjälpsamma när dom kommer hem en stund också.

Religion is Poison and will soon be completely terminated by Mental Evolution.
Religionen befinner sig i sina sista dödsryckningar. Även din.

Citat:
Vad för hälso-farligheter annat än lite muskelförtvinande och en gasig mage finns att vänta för att hålla oss inom topic.

Hjärnskador-, och Hjärtstillestånd kan inträda om man har otur..

Vill du kunna utföra detta på ett säkert sätt så måste du ständigt vara bevakad av läkarpersonal som kan reglera näringsdoser, drogdoser mm i realtid.
Citera
2018-07-14, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av foxtrout
Broder i Jesu namn, varför vill du göra detta? Söva frun i en månad och sedan ragga luder på krogen? Bättre o ta fröken vänster o köra när frun är på Ica o storhandlar .

Only Jesus Christ can save this world. Amen.

Halleluja Broder, välsignad vare du i vår Herre Jesu Kristi namn. Amen!
Ja, precis, bara Jesus som kan rädda världen. Det gäller att vandra me honom.

Nej jag skrev ner en sak jag satt och funderade på. Läs gärna min andra tråd så får du förståelse.

Tänker dagligen på Herren och hans ord. Men den som har öra må höra. Så att säga. Men detta ska inte bli en religionstråd just nu. Folk har nog insett var jag står och vill dom prata det med mig får dom gärna pma.

Välsigna dig och alla andra som läser det här. Vår eviga Gud Fader i Himmelen, jag ber I Jesu Kristi namn. Amen!

Kanske blir ovanstående lite OT ändå, svarade på en fråga.

Men om man hade medhjälpare med sig, på en båt, skulle det medicinskt gå att genomföra med ett sådant här medel?
Citera
2018-07-14, 22:37
Medlem
Citat:
Religion is Poison and will soon be completely terminated by Mental Evolution.
Religionen befinner sig i sina sista dödsryckningar. Även din.

Det får stå för dig, detta ska inte vara en religions tråd. Men du måste erkänna att om du tittar på Jesus som den sanne Kristne, så förstår du att det är så vi människor borde vara. Som han. Men många ser att Islam för med sig bra mycket sämre saker än vad Jesus gör. Så jag dör lyckligt vetande av att få komma till Herren.

[quote=Trolltestet|64645674
Hjärnskador-, och Hjärtstillestånd kan inträda om man har otur..

Vill du kunna utföra detta på ett säkert sätt så måste du ständigt vara bevakad av läkarpersonal som kan reglera näringsdoser, drogdoser mm i realtid.[/QUOTE]

Men hur svårt kan det vara att skicka på ett dropp på en stång? Skicka med några utbildade sjuksköterskor. Låta någon läkare kika på en när man vaknar bara. Tror det skulle vara skönt att få vila en månad.

Man kanske kan likna det här vid kryo-frysning á la sci-fi? Finns den tekniken färdig och faktiskt fungerande eller är det också ett banalt påhitt?
Citera
2018-07-14, 23:03
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Det får stå för dig, detta ska inte vara en religions tråd. Men du måste erkänna att om du tittar på Jesus som den sanne Kristne, så förstår du att det är så vi människor borde vara. Som han.

Kanske det.
Det är dock när man börjar fokusera på att omvända andra, som skiten brakar lös i konflikter och krig.

Citat:
Men många ser att Islam för med sig bra mycket sämre saker än vad Jesus gör.

Kanske det. Men kanske du skall hedra Herren med att låta evolutionen ha sin gång med dessa människor. When there's ready, they'll bloom too (unless evolution kills them off first).

Citat:
Så jag dör lyckligt vetande av att få komma till Herren.

Unless there is none, varpå ditt medvetande när du dör enbart distribueras jämnt över universums samtliga atomer (och antiatomer) och där ditt medvetande endast blir koherent igen efter nästa Big Bang och du som entitet är none the wiser kring det.

Citat:
Men hur svårt kan det vara att skicka på ett dropp på en stång? Skicka med några utbildade sjuksköterskor. Låta någon läkare kika på en när man vaknar bara. Tror det skulle vara skönt att få vila en månad.

Du är uppe i kostnader på tiotusentals kronor för detta äventyr redan.

Citat:
Man kanske kan likna det här vid kryo-frysning á la sci-fi?

Nej. Vid kryo-frysning så slöar man ned varenda cell i kroppen till ett dvala-liknande tillstånd och håller det där.
Vid artificiell koma så jobbar cellerna på i sin vanliga takt, och det är bara de medvetna delarna av hjärnan som sover. Resten av kroppen åldras på som vanligt.

Citat:
Finns den tekniken färdig och faktiskt fungerande eller är det också ett banalt påhitt?

It's coming, in a future near us...
Citera
2018-07-14, 23:18
Medlem
Citat:
Kanske det.
Det är dock när man börjar fokusera på att omvända andra, som skiten brakar lös i konflikter och krig.

Nej precis, det finns en sanning i det med omvändelse. Men det gäller att inte vara påtvingande med det utan att leva lite som man lär, och i mitt fall är det Jesus som lärde och lär mig. Men hur som helst, jag välsignar dig och talar gärna mer i pm om du vill prata.

Kanske det. Men kanske du skall hedra Herren med att låta evolutionen ha sin gång med dessa människor. When there's ready, they'll bloom too (unless evolution kills them off first).

Ja, jag kan inte hindra tidens gång. Så det som händer, det händer. Jag tänkte bara att jag kanske ska försöka se till en human sak att göra för att snällt skicka hem dessa människor. Skulle jag bli ivägskickad någonstans skulle jag vilja sova under tiden i alla fall.

Unless there is none, varpå ditt medvetande när du dör enbart distribueras jämnt över universums samtliga atomer (och antiatomer) och där ditt medvetande endast blir koherent igen efter nästa Big Bang och du som entitet är none the wiser kring det.

Ja, lite samma här också bara tiden som kan utreda. Jag vet att Herren vill att vi ska må bra och vara hela och friska under vår tid här, så varför inte även i tiden efter. Finns saker som ändå är värre om man bara tänker efter.

Du är uppe i kostnader på tiotusentals kronor för detta äventyr redan.

Det är ju i alla fall mindre än till exempel miljoner som vi kastat iväg redan. Jag säger inte att vi ska älska pengarna, för det är en sak som inte är bra, utan att använda dom till saker som är lite bättre.

Nej. Vid kryo-frysning så slöar man ned varenda cell i kroppen till ett dvala-liknande tillstånd och håller det där.
Vid artificiell koma så jobbar cellerna på i sin vanliga takt, och det är bara de medvetna delarna av hjärnan som sover. Resten av kroppen åldras på som vanligt.

Okey, då kanske kryo-frysning är ett lite bättre alternativ.

It's coming, in a future near us...

Ja, jag vet inte om jag ska vara rädd eller om jag ska se det som en positiv grej. Men varför göra sig bekymrad över morgondagen när var dag har sin beskärda del av det.

Hur som helst är det ganska kul att leka med tanken på vad människor ändå har hittat på under den tiden vi levt här. Finns massa konstiga saker och jag har alltid gilla att tänka ut scenarion och historier in i framtiden. Har haft en dröm om att bli författare. Hur som helst, för att kanske återgå lite mer till topic.

Vad finns det för droger som ger komplikationer om man nu skulle vilja göra något liknande? Om någon vill visa på en del dåliga saker som har med droger att göra.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in