• 1
  • 2
2018-07-14, 20:43
Medlem
Först och främst...usch...

Strax innan kl 1700 idag larmades räddningstjänsten eftersom många människor letat i och omkring vattnet efter denna tioåring.

Kl 1724 hittades han under vattnet och fördes till sjukhus.

Senare på kvällen meddelades att pojken avlidit på sjukhuset.

Lokal kille? Turister?
Oansvariga föräldrar?
Citera
2018-07-14, 20:46
Bannlyst
Fyfan vad tråkigt att föräldrarna inte kan hålla koll på sina barn...
Citera
2018-07-14, 20:58
Han var inte där med sina föräldrar.
Citera
2018-07-14, 21:01
Medlem
slasktomtes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ELVA11ELVA

Med syskon eller andra anhöriga då? Enligt polisens hemsida så tolkar jag det som det fanns anhöriga på plats.

Citat:
Ursprungligen postat av Polisen.se
14 juli 16.58, Räddningsinsats, Hörby
Badplats, Ringsjöstrands camping. Person försvunnen, befarad drunkning.
En person saknas vid badplatsen, Ringsjöstrands camping och det befaras att det rör sig en drunkningsolycka. Polis, räddningstjänst, ambulanssjukvård samt räddningshelikopter från Sjöräddningen larmas till platsen.

Polis och räddningsenheter är framme på adressen, man bildar sig just nu en uppfattning om vad som hänt och förbereder en eventuell räddningsinsats.

Ärendet uppdateras efter hand.

Uppdatering kl. 17.24: En person är anträffad i vattnet, sjukvårdsinsats pågår.

Uppdatering kl. 17.34: Den skadade personen är ett barn och är på väg till sjukhus i ambulans. Polisen har just nu ingen uppgift om barnets skadestatus. Polisen har initialt bistått räddningstjänst och ambulanssjukvård för att underlätta räddningsinsatsen, man utreder nu om det i sammanhanget finns någon brottsmisstanke och tar hand om anhöriga till pojken.

På badplatsen befann sig många personer och badgäster som bevittnade räddningsarbetet. Dessa tas om hand av Räddningstjänsten.

Uppdatering kl. 20.20: Barnet, en 10-årig pojke, är avliden. Anhöriga är underrättade. Polisen upprättar en anmälan om dödsfall utan misstanke om brott.

Citera
2018-07-14, 21:06
Medlem
En 10-åring borde väl kunna simma i en lugn insjö. Tyder väl på att det inte är en svensk eller uppfödd här.
Citera
2018-07-14, 21:06
Medlem
Citat:

Hur vet du det? Var du där?
Citera
2018-07-14, 21:25
Medlem
Ducadreams avatar
Skulle aldrig låta min 10-åring bada utan uppsikt. Jag dömer inte föräldrarna och lider med dem.
Citera
2018-07-14, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
En 10-åring borde väl kunna simma i en lugn insjö. Tyder väl på att det inte är en svensk eller uppfödd här.

Överskattat sin förmåga? Dykt under bryggan? Någon har hoppat på honom? Dykt på för grunt vatten och slagit skallen i botten? Halkat eller knuffats och slagit skallen i bryggan? Finns massor av anledningar. Som även drabbar ”renrasiga” svenskar.

Det är dags att se över säkerheten i samband med bad. Detta att få bada när som helst, var som helst och utan badvakter kanske inte är så lyckat i längden.
Citera
2018-07-14, 21:36
Medlem
Memmajemmas avatar
Usch så tragiskt för alla inblandade. Tänker på föräldrarna.
Citera
2018-07-14, 21:50
Medlem
Citat:

Vem var grabben och varför var de inte där?

Turist?
Syskon som ansvarade?
Nyanländ?
Citera
2018-07-14, 22:24
Medlem
Zabriskie.Points avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Skulle aldrig låta min 10-åring bada utan uppsikt. Jag dömer inte föräldrarna och lider med dem.

Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Överskattat sin förmåga? Dykt under bryggan? Någon har hoppat på honom? Dykt på för grunt vatten och slagit skallen i botten? Halkat eller knuffats och slagit skallen i bryggan? Finns massor av anledningar. Som även drabbar ”renrasiga” svenskar.

Det är dags att se över säkerheten i samband med bad. Detta att få bada när som helst, var som helst och utan badvakter kanske inte är så lyckat i längden.

Vadå så du vill införa något form av förbud..? Hur ska detta kontrolleras? Tvångskommendera badvakter att sitta i älgtorn vid varenda norrländs göl för att skrika på nakenbadande norrlänningar att "DU BADAR FAN INTE HÄR! JAG HAR RAST!" Nae, tror inte det skulle vara speciellt lyckat...eller ens realistiskt eller genomförbart. Dessutom tror jag personligen inte på förbud i några sammanhang egentligen, men det är ju en annan sak.
Senast redigerad av Zabriskie.Point 2018-07-14 kl. 22:27.
Citera
2018-07-14, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn

Ibland går det inte, men det finns allt ett föräldraansvar att vaka över sina barn dvs fungera som en badvakt. Är man myndig har man ett eget ansvar.
Senast redigerad av statligbluff 2018-07-14 kl. 23:12.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in