Jag tänkte skaffa mig en basförstärkare. Mest för hemmabruk och studio.
Jag är inte insatt i basförstärkare. Därför frågar jag här.
Jag tänkte mig en liten rör-combo (om det finns). Just nu kör jag basen i en BK Audio-monitor och det blir inte det där "trycket" som jag önskar.
Jag är mest erfaren av vanliga elgitarrförstärkare. Jag har en Fender Vibrolux Reverb-Amp till mina elgitarrer.
Nu har jag skaffat en Fender Precision Bass (split-coil) som jag skulle vilja köra i en rörförstärkare.
Jag kanske är lite fördomsfull och tror att det ska vara bättre med rör. Det kanske funkar lika bra med transistor
Så frågan är; Finns det nån liten rörförstärkare med bra tryck till elbas?
Senast redigerad av Crabalocker 2018-07-14 kl. 17:27.
När det är basförstärkare det handlar om så spelar det mindre roll om det är rör eller transistor. Det är mest till gitarr det lönar sig med rörförstärkare
Dessutom är ju transistor mycket billigare. Men kolla på Thomann. De har bra grejer till billiga priser
En Bugera Ultrabass med aluminiumhögtalare. Snabb som f_n. Men går fortfarande få ett mjukt sound om man vill ha det. Bra kontrollers och inställningar. Alla dagar i veckan.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!