Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-14, 16:09
  #1
Medlem
Om tråden ligger fel ber jag om ursäkt på förhand.
Har ett st1 kort med kredit på 8000 sedan flera år,Ej Mastercard utan st1 privatkort.
Har fungerat utan problem och jag betalar alltid av hela summan på autogiro varje månad. Men nu helt plötsligt nekas kortet. Har cirka 2000 kvar upp till kreditgränsen och kortet fungerar varken för att tanka eller handla på Shell. Problemet började igår eftermiddag och håller i sig än. Kundservice är självklart stängt över helgen och kan inte nås fören måndag morgon. Någon som varit med om liknande?
Citera
2018-07-14, 16:53
  #2
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olymp
Om tråden ligger fel ber jag om ursäkt på förhand.
Har ett st1 kort med kredit på 8000 sedan flera år,Ej Mastercard utan st1 privatkort.
Har fungerat utan problem och jag betalar alltid av hela summan på autogiro varje månad. Men nu helt plötsligt nekas kortet. Har cirka 2000 kvar upp till kreditgränsen och kortet fungerar varken för att tanka eller handla på Shell. Problemet började igår eftermiddag och håller i sig än. Kundservice är självklart stängt över helgen och kan inte nås fören måndag morgon. Någon som varit med om liknande?

Det har varit en del tekniska problem i torsdags hos en kortcentral vilket påverkar en del kort. Ditt problem kan mycket väl ha med det att göra. Det skall vara åtgärdat sen igår.
Citera
2018-07-15, 00:41
  #3
Medlem
F.B.Dases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Det har varit en del tekniska problem i torsdags hos en kortcentral vilket påverkar en del kort. Ditt problem kan mycket väl ha med det att göra. Det skall vara åtgärdat sen igår.
Om det inte fungerar igen, kolla om det finns något sista gitighetsdatum på kortet.
Citera
2018-07-15, 10:40
  #4
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av F.B.Dase
Om det inte fungerar igen, kolla om det finns något sista gitighetsdatum på kortet.

Det brukar inträffa vid månadsskiftet isåfall. Men det var allvarliga problem med en av kortcentralerna just i torsdags eftermiddag så det låter mer som det problemet.
Citera
2018-07-15, 11:11
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av F.B.Dase
Om det inte fungerar igen, kolla om det finns något sista gitighetsdatum på kortet.

Kortet går ut om 3 år så det borde vara lugnt.
Citera
2018-07-15, 11:13
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Det har varit en del tekniska problem i torsdags hos en kortcentral vilket påverkar en del kort. Ditt problem kan mycket väl ha med det att göra. Det skall vara åtgärdat sen igår.

Okej. Jag har inte hunnit prövat idag söndag, men i går och förgår blev det nekat rakt av.
Citera
2018-07-15, 12:18
  #7
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olymp
Okej. Jag har inte hunnit prövat idag söndag, men i går och förgår blev det nekat rakt av.

Om du har använt ditt kort på en skimmad bensinstation så kommer det att direkt spärras och du får ett nytt kort på posten inom några dagar. Annars får du kolla giltighetstiden på kortet, och har det gått ut så bör du ha fått ett nytt kort redan.

Om kortet är spärrat så bör det synas om man loggar in på st1s hemsida för att kolla sitt konto där.
Citera
2018-07-15, 13:11
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Om du har använt ditt kort på en skimmad bensinstation så kommer det att direkt spärras och du får ett nytt kort på posten inom några dagar. Annars får du kolla giltighetstiden på kortet, och har det gått ut så bör du ha fått ett nytt kort redan.

Om kortet är spärrat så bör det synas om man loggar in på st1s hemsida för att kolla sitt konto där.

Okej nekas idag med, provade nyss.
Giltigheten är flera år fram, kortet står som aktiv på hemsidan. Blir kundtjänst klockan 8 i morgon.
Citera
2018-07-15, 16:03
  #9
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olymp
Om tråden ligger fel ber jag om ursäkt på förhand.
Har ett st1 kort med kredit på 8000 sedan flera år,Ej Mastercard utan st1 privatkort.
Har fungerat utan problem och jag betalar alltid av hela summan på autogiro varje månad. Men nu helt plötsligt nekas kortet. Har cirka 2000 kvar upp till kreditgränsen och kortet fungerar varken för att tanka eller handla på Shell. Problemet började igår eftermiddag och håller i sig än. Kundservice är självklart stängt över helgen och kan inte nås fören måndag morgon. Någon som varit med om liknande?
Har du loggat in och kollat om du kan se något där? Att saldot stämmer?
Citera
2018-07-16, 09:32
  #10
Medlem
Kontaktade kundservice så fort dom öppnade i morse och enligt dom är allt som det ska. Kortet ska fungera,saldot stämmer, osv osv. Så det blir att prova under dagen och fungerar det inte så kommer jag beställa ett nytt kort, det är de enda jag kan komma på som nästa steg.
Citera
2018-08-15, 16:42
  #11
Medlem
Klarabella79s avatar
Hittade ingen bättre tråd så jag frågar här.

Ansökte om ett st1 privatkort vid midnatt idag. Fick signera med bankid och fick mail om att dom mottagit min ansökan, avtalet och står sen "slutet avtal". Hoppas ni fattar vad jag menar..

Hur vet man sen om det är beviljat? Får man mail? Brev? Inte fått något svar än om hur det har gått, fast det står att det ska gå snabbt per mail. Man kunde inte söka någon summa heller?

Någon som vet hur proceduren fungerar där?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback