Citat:
Ursprungligen postat av
Fenjal888
Rent spontant känns det som krutet borde ligga i att göra lite karriär istället, borde det inte vara relativt enkelt att öka inkomsten som konsult genom att försöka åta sig flera uppdrag? Väktarjobb och liknande känns rätt så dåligt betalt jämfört med vad du skulle kunna åstadkomma med din bakgrund.
Vad har du för erfarenhet efter din examen? Många startar eget företag de driver på halvfart (här är det ju väldigt enkelt att justera arbetstakten, och även när man jobbar). Om du är duktig på någonting (via din utbildning, jobb eller intresse) skulle jag nog rekommendera att forska lite mer här.
Annars, om det är långsiktiga pengar du är ute efter, så kan du alltid gräva ner dig i börs världen om du inte redan gjort det.
Mitt nuvarande uppdrag kräver att jag jobbar heltid hos kunden, så det blir svårt. Detta är mitt andra yrke efter examen, mitt tidigare jobb var teknisk säljare (vilket jag inte gillade alls). Har examen inom bioteknik och kemiteknik.
Jag är väldigt intresserad och duktig på träning. Vet en del om kost och näring och kommer med stor sannolikhet börja tävla inom fitness nästa år.
Började investera i börsen förra hösten. Just nu hjälper min bror mig med när/vad jag ska sälja/köpa aktier samtidigt som jag månadssparar i ett par fonder. Min ambition här är helt klart att bli mer påläst så man kan bli mer självgående och aktiv på börsen.