2018-11-23, 16:35
Medlem
MuscleSharks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brewingmob
Jag hoppas Johaug vinner med över minuten. Skulle vara riktigt härligt och höra hur Blomquist och Hård öser beröm över den oskyldiga Johaug med hur hårt hon tränat under "uppehållet"!

Vill också att den Norgeälskande Ojala återkommer till sin tanke om att Johaug har försprång för att hon kunnat träna på mer och ostört pga att hon sluppit resa som alla andra aktiva tvingats göra. Jag som i min enfald trodde att de aktiva försöker lägga så mycket vila de kan under just transporter och sponsoruppdrag.

Räkna med det.
Skulle bli förvånad annars faktiskt

Johanna Ojala har väl varit tränare i Norge om jag minns rätt, så det är inte förvånande att hon mer eller mindre varje sändning höjer de norska åkarna till skyarna.
Känns nästan på gränsen till falsk glädje när hon berömmer de svenska åkarna de gångerna de slår en norsk.
Nu är ju Pops tillbaka iaf, solariebränd och allt
Citera
2018-11-23, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MacReady
Policy. Tävla inte för mycket innan säsongens mästerskap.

Tävla helst inte alls!?

Det bör rimligtvis ge hårdare utövare om man är van med tredagstävlande helg efter helg. Och givetvis blir man bättre av att tävla mycket, dom allra flesta åtminstone. Så det är bara att börja peta in fredagstävlingar i programmet.
Citera
2018-11-23, 16:41
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Fortfarande inte ändrat. Förmodligen fullt upp med att snickra sensationsrubriker...

Något i stil med: "Chockbeskedet - Kallas mardrömsuppladdning", som när man läser artikeln visar sig handla om att hon varit lite snorig i början av veckan.
Citera
2018-11-23, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Tävla helst inte alls!?

Det bör rimligtvis ge hårdare utövare om man är van med tredagstävlande helg efter helg. Och givetvis blir man bättre av att tävla mycket, dom allra flesta åtminstone. Så det är bara att börja peta in fredagstävlingar i programmet.

Nåt sånt. Absolut inte TdS. Och sedan ska man beklaga sig över minskade premier för att TdS tappar TV-tittare...

Nä, men om man ska vara något mindre raljant så är det en berättigad fråga. Tycker spörsmålet gäller VC också. Det har varit uppe förr. Men varför inte kvällssprint på fredag och distanslopp lör-sön (gärna stafett)?
Citera
2018-11-23, 17:19
Medlem
FNLSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oggson
Nu står det i en ny artikel att Stina bara ska göra sprinten. Trist i så fall, även om den "nya" banan kanske passar henne sämre. Annars har väl Ruka varit hennes bästa intervallbana (inte för att det finns jättemycket att jämföra med). Ännu mer irriterande att vi inte får se Frida då. Om Stina nu bestämde sig för att bara köra sprinten tidigare i veckan borde Grip svalt stoltheten och ringt till Frida. Rena parodin detta!

https://www.expressen.se/sport/langdskidor/stina-den-fragan-tar-jag-inte-i-med-tang/
Du vet mycket väl att Stinas uttagning inte har med Frida att göra
Citera
2018-11-23, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FNLS
Du vet mycket väl att Stinas uttagning inte har med Frida att göra

Givetvis. Bara det att det blir mer och mer provocerande att den åkare som borde varit efter Kalla, Stina och Ebba inte blir uttagen när vi tar ut åkare som ãr längre och längre ifrån.
Citera
2018-11-23, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oggson
Givetvis. Bara det att det blir mer och mer provocerande att den åkare som borde varit efter Kalla, Stina och Ebba inte blir uttagen när vi tar ut åkare som ãr längre och längre ifrån.

Frida borde helt klart varit uttagen. 10km klassisk och en bana som passar henne vad det verkar, med tunga uppförskörningar. Vem vet hur det hade slutat, en pallplats.

Men vi får glädjas åt att Moa blev uttagen. Det satt nog ganska hårt inne att dom skulle våga ta ut henne. Hon placerades ju trots allt i 3e-gruppen så dom verkar ju inte ha haft alltför mycket tilltro till henne.
Citera
2018-11-23, 18:09
Medlem
Surgubben-Jans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milton-E
Frida borde helt klart varit uttagen. 10km klassisk och en bana som passar henne vad det verkar, med tunga uppförskörningar. Vem vet hur det hade slutat, en pallplats.

Men vi får glädjas åt att Moa blev uttagen. Det satt nog ganska hårt inne att dom skulle våga ta ut henne. Hon placerades ju trots allt i 3e-gruppen så dom verkar ju inte ha haft alltför mycket tilltro till henne.
Nej, det är en annan policy som reglerar träningsgrupp. Den har jag dock inga synpunkter på.
Citera
2018-11-23, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surgubben-Jan
Nej, det är en annan policy som reglerar träningsgrupp. Den har jag dock inga synpunkter på.

Man börjar spy på ordet policy.

I ärlighetens namn hade Moa en del att bevisa på seniornivå till i år, hon testade sig sällan som junior och när hon gjorde det var det blandade resultat. Det började på bästa sätt i Bruks.
Citera
2018-11-23, 21:17
Medlem
Surman84s avatar
Citat:
Calle passar på att håna Northug när denne är usel. Svårt att vinna poäng när han aldrig slog honom när det gällde.

Fortfarande inte ändrat. Förmodligen fullt upp med att snickra sensationsrubriker...

Längdåkning är inte kvällspressens främsta fokus, säljer rätt få tidningar. De är upptagna med att springa runt på Stureplan och leta efter dokusåpakändisar som sagt något elakt till andra dokusåpakändisar.
Citera
2018-11-24, 10:44
Medlem
Precis sett tiden från Heidi Wengs kval i Ruka och även om hon milt sagt inte är min favoritperson i skidvärlden så är det ändå tragiskt att se. Med tanke på avslutningen av förra säsongen och norska premiären kan man inte ens säga att det är oväntat. Hon behöver inte fisa runt imorgon och komma trettionde, hon behöver åka hem och tillsammans med landslagsledningen fundera ut vad som har gått så katastrofalt fel och hur de ska fixa det. Uttagningen av henne är ett mysterium och norsk landslagsledning fortsätter vara den kanske märkligaste i branschen.
Citera
2018-11-24, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskebein
Precis sett tiden från Heidi Wengs kval i Ruka och även om hon milt sagt inte är min favoritperson i skidvärlden så är det ändå tragiskt att se.
Jag håller verkligen med om detta. Deppigt att se en så plötslig och till synes oförklarlig nedgång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in