• 2
  • 3
2018-07-11, 15:05
Medlem
Banangurkazzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freddeiboi98
Ja det är stämmer. Å sen dricker jag för att somna lättare.
Du somnar bättre av alkohol men du vaknar också lätt. Dvs alkohol är bra för insomning men du vaknar upp tidigt.

Be din läkare istället skriva ut alimemazin (Theralen) 5mg. Det sover man gott på och ger inget rus.
Du verkar vilja sluta med alkohol men inte helt, lite ha kakan och äta upp den. Ok du är fortfarande ung och behöver kanske inte ännu besluta om du vill avstå helt ifrån alkohol eller ej men du bör verkligen skära ner på drickandet. Mitt förslag är att du håller upp helt 90 dagar och känner efter om ditt humör blir bättre.
Citera
2018-07-11, 16:00
Medlem
Freddeiboi98s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Banangurkazz
Du somnar bättre av alkohol men du vaknar också lätt. Dvs alkohol är bra för insomning men du vaknar upp tidigt.

Be din läkare istället skriva ut alimemazin (Theralen) 5mg. Det sover man gott på och ger inget rus.
Du verkar vilja sluta med alkohol men inte helt, lite ha kakan och äta upp den. Ok du är fortfarande ung och behöver kanske inte ännu besluta om du vill avstå helt ifrån alkohol eller ej men du bör verkligen skära ner på drickandet. Mitt förslag är att du håller upp helt 90 dagar och känner efter om ditt humör blir bättre.
Okej. Ja jag kan testa. Jag sover länge på alkohol. Jag sover så hårt att folk kan ringa mig utan att jag vaknar. Theralen kan jag testa. Hoppas inte att det är beroendeframkallande. Ibland vaknar jag lätt av alkohol. Men oftast sover jag länge.
Citera
2018-07-11, 19:21
Bannlyst
Citat:
Det är det nog. Mitt blodtryck borde väl alltid se likadant ut. Jag har knappast diabetes.

Jag skrev blodtryck inte blodsocker.
Medicinerna kan påverka blodtrycket så att du blir arg.
Citera
2018-07-11, 19:23
Medlem
Freddeiboi98s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rusur
Okej då vet jag. Mitt blodsocker borde se bra ut. Men jag kan kolla upp det för säkerhetsskull.
Citera
2018-07-14, 18:04
Medlem
Freddeiboi98s avatar
Jag har goda nyheter. Idag har jag mått mycket bättre. Jag känner mig lugnare dessutom och har bättre självförtroende. Det verkar som att min medicin börjar hjälpa bättre nu. Det är som ni säger. Att det tar 3 veckor eller minst 1 månad tills det blir bättre
Citera
2018-07-14, 18:06
Medlem
Freddeiboi98s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rusur
Nu fattar jag. Mitt blodtryck var högt för typ 3 veckor sedan.
Citera
2018-07-14, 18:11
Medlem
Freddeiboi98s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Izzachar
Du måste svara på din egentliga vrede och sorg.
Du har inte lärt dig göra det och då är det svårt att göra det.
Då du inte kan vara ärlig blir du arg och frustrerad.

Du tar dessutom mediciner som påverkar känslorna då kan jag tänka mig att det är ännu svårare. Rådfråga din läkare om att ta mindre doser.

Så du sätter på locket och sen smäller du i dörrar.
Istället för att känna och för att tala.

Något i ditt liv är inte ordnat på ett sätt så att du får ro. Det kan självklart vara många olika saker.

Om det handlar om att stå upp och våga säga ifrån och faktiskt vara arg. Gråta över situationen, ställa dig framför din antagonist och blotta dig fullständigt för att skapa medlidande och förståelse för hur sårad du är. Eller om du måste lämna problem och relationer bakom dig. Vad det än är låter det som att du behöver sätta dig ner och fundera över din situation. Var är problem som ger dig ångest. Hur ska du men den kapacitet du har, lyckas lösa dessa problem? Vad kan du göra idag som gör morgon dagen bättre. Hur ska du agera nästa gång x händer? Kan du försöka att inte bli arg och istället stanna kvar och fundera i en minut hur du kan agera i en situation som innebär att du löser den där och då, om ilska är rättfärdigat så släpp lös den då med kontroll och låt den inte eskalera, du ska kunna gå tillbaks att vara sansad, trygg och lugn när som helst genom att äga din situation. Kan du skapa en lugn atmosfär som är trygg för dig (med en cigg på en parkbänk i fågelsång, över en kaffe, eller med tända ljus och lugn musik) på något sätt, bjud in i seriöst samtal och lägga korten på bordet. Prova minska medicinen till 75% och se om det gör skillnad.

I slutändan är det du som måste styra upp ditt skepp så att du mår bra, det kan krävas stor förändring över tid eller ett par ställningstagande i vitala situationer innan du är på god väg. Du har verktygen du måste bara lära dig använda dem genom att bruka dem. Små steg eller stora spelar inte så stor roll. Din utmaning låter som att dem ofta är stora och du katalyserar det explosivt, försök behålla lugnet och försök att vara ärlig i din approach, börja med små steg. Folk blir lätt defensiva/aggressiva vid ilska och lyssnar inte, du behöver bli lyssnad på och då måste du vara lugn, ärlig och saklig. Tänk på att allt inte heller handlar om dig, bjuder du in till sånt samtal så måste du vara öppen för att ta in vad andra part säger och vara öppen för att den parten kan ha delvis rätt. Ge och ta. Tala ärligt och lyssna ärligt. Ge förlåtelse och gå vidare, vad det nu innebär.
Ja det stämmer. Det känns mycket bättre idag än vad det har gjort tidigare den här veckan
Citera
2018-07-14, 18:24
Medlem
Citat:
Jag har goda nyheter. Idag har jag mått mycket bättre. Jag känner mig lugnare dessutom och har bättre självförtroende. Det verkar som att min medicin börjar hjälpa bättre nu. Det är som ni säger. Att det tar 3 veckor eller minst 1 månad tills det blir bättre
Grattis!
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in