• 1
  • 2
2018-07-10, 14:43
Medlem
Freddeiboi98s avatar
Jag får utbrott och blir lätt arg. De som känner mig säger att jag har blivit lättare arg sedan jag började med elvanse. Jag har haft den i typ 3 veckor. Tror ni att det kommer bli bättre om ett tag? Innan tog jag concerta i 6 år.

Idag mådde jag dåligt utan anledning. Jag känner att jag är trött på livet! Så då smällde jag igen dörren det hårdaste jag kunde! Sen kändes det bättre. Jag måste avreagera mig när jag blir arg. Skrika, slå på något eller smälla igen en dörr. Men gör jag det hos mamma så slänger hon oftast ut mig. Jag blir arg när mina syskon bråkar med varandra.

Jag har fan allvarliga problem! Jag kunde bli arg när jag tog concerta förut. Men enligt de som känner mig så blir jag lättare arg nu när jag tar elvanse.

Hur lång tid kommer det ta tills det blir bättre? Någon som vet?
Citera
2018-07-10, 14:44
Medlem
Sök jobb hos en rivningsfirma så får du gå loss med slägga på dagtid och får betalt för det.
Citera
2018-07-10, 14:47
Medlem
Freddeiboi98s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stallhagen
Sök jobb hos en rivningsfirma så får du gå loss med slägga på dagtid och får betalt för det.
Bra idé. Det ska jag göra. Skulle vara grymt
Citera
2018-07-10, 15:10
Kan vara depression. Mina föräldrar tog mig till psyket när jag var 16 år, mest för att jag fick sådana extrema raseriutbrott, som mestadels gick ut över min stackars pappa. Mamma o pappa hade precis skiljt sig, o jag fattade ju inte att han mådde jättedåligt också. Jag bodde med pappa, o min syster med mamma.

Om han inte skötte sitt jobb, typ sjukskrev sig (själv skolkade jag jättemycket) eller om han inte hade diskat helt rent (jag hjälpte inte till alls med hushållet), så brukade jag misshandla honom, med nävarna, med batonger, knivar, knogjärn, sköt honom med el-pistol o sprayade tårgas o pepparspray på honom...

Han gjorde (o gör fortfarande) allt för mig! Så kan skämmas som fan för mitt beteende, men vi är mycket goda vänner sen lång tid tillbaka. Men väl på psyket konstaterades depression på mig.
Citera
2018-07-10, 15:45
Medlem
Freddeiboi98s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar
Kan vara depression. Mina föräldrar tog mig till psyket när jag var 16 år, mest för att jag fick sådana extrema raseriutbrott, som mestadels gick ut över min stackars pappa. Mamma o pappa hade precis skiljt sig, o jag fattade ju inte att han mådde jättedåligt också. Jag bodde med pappa, o min syster med mamma.

Om han inte skötte sitt jobb, typ sjukskrev sig (själv skolkade jag jättemycket) eller om han inte hade diskat helt rent (jag hjälpte inte till alls med hushållet), så brukade jag misshandla honom, med nävarna, med batonger, knivar, knogjärn, sköt honom med el-pistol o sprayade tårgas o pepparspray på honom...

Han gjorde (o gör fortfarande) allt för mig! Så kan skämmas som fan för mitt beteende, men vi är mycket goda vänner sen lång tid tillbaka. Men väl på psyket konstaterades depression på mig.
Okej då vet jag. Vad skönt att ni är vänner nu. Jag får också ångest när jag blir arg. Risken finns att jag har depression nu. Mitt humör pendlar rätt ofta.
Citera
2018-07-10, 16:23
Medlem
Parasomnis avatar
Jag bytte från ritalin till elvanse för 2 år sen. Dom första 3 veckorna var jobbiga, jag var otroligt trött, lättirriterad och grinig.

Efter ungefär 3 veckor kände jag mig mer som vanligt igen, du kan ju vänta några veckor och om det inte blir bättre borde du kontakta din läkare som skrev ut dom åt dig!
Citera
2018-07-10, 16:28
Medlem
CloserToTheHearts avatar
Gör dig helt fri från den där typen av centralstimulerande droger om du har problem med humöret är mitt tips. Testa neråtdroger ist. Helst ska du givetvis inte vara beroende och behöva tyngre droger i din vardag för att fungera.
Citera
2018-07-10, 16:29
Medlem
Freddeiboi98s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parasomni
Jag bytte från ritalin till elvanse för 2 år sen. Dom första 3 veckorna var jobbiga, jag var otroligt trött, lättirriterad och grinig.

Efter ungefär 3 veckor kände jag mig mer som vanligt igen, du kan ju vänta några veckor och om det inte blir bättre borde du kontakta din läkare som skrev ut dom åt dig!
Gud vad bra. Det kommer nog bli bättre snart
Citera
2018-07-10, 16:33
Medlem
Freddeiboi98s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CloserToTheHeart
Gör dig helt fri från den där typen av centralstimulerande droger om du har problem med humöret är mitt tips. Testa neråtdroger ist. Helst ska du givetvis inte vara beroende och behöva tyngre droger i din vardag för att fungera.
Om jag slutar med min ADHD-medicin så kommer det bli ännu värre. Jag har försökt. Jag blir väldigt rastlös och tungan har svullnat så att jag inte ens har kunnat prata. Förut när jag tog concerta så gick den ur kroppen 16. Å då blev jag aggressiv och fick utbrott. Så då fick jag ta den 8 och 14. Som någon annan skrev så blir det nog bättre snart.
Citera
2018-07-10, 16:38
Medlem
CloserToTheHearts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freddeiboi98
Om jag slutar med min ADHD-medicin så kommer det bli ännu värre. Jag har försökt. Jag blir väldigt rastlös och tungan har svullnat så att jag inte ens har kunnat prata. Förut när jag tog concerta så gick den ur kroppen 16. Å då blev jag aggressiv och fick utbrott. Så då fick jag ta den 8 och 14. Som någon annan skrev så blir det nog bättre snart.

Låter knepigt

Hoppas det blir bättre för dig!

Ett annat tips är också att inte punda loss på dina mediciner, t.ex. att öppna ritalin-kapslar och snorta i dig en veckas ranson på en helg. Utan följ din läkares ordination strikt. Du kanske inte alls pysslar med detta, men skriver det iaf. Jag har en hel del gamla kompisar som sabbat rätt rejält för sig genom att göra på detta vis.
Citera
2018-07-10, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar

What in the FACK!? Hade jag varit din farsa hade jag pryglat dig nåt grönjävligt, men bra att det har ordnat sig. Han måste ha en ängels tålamod..
Citera
2018-07-10, 18:15
Medlem
Elvanse är bäst med hästlängder! Jag känner mig lugn, fokuserad, tankarna kan jag sortera, kroppen känns inte lika uppvarvad! Mådde däremot riktigt riktigt dååligt av methylfendiat preparaten (ritalina concerta)
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in