Citat:
Ursprungligen postat av
jojje777
tar i princip inga foton, kommer aldrig kolla på dem. Flyger man över Grand Canyon i helikopter, så är det bättre att njuta av stunden fullt ut utan foto/film. Vill man mot förmodan se GC senare finns det säkert 1000-tals proffsfilmer att ladda ner.
Jag tar inte mycket bilder heller när jag t.ex. är på semester. Just av anledningen du nämner.
Har rationaliserat bildtagandet till att bara ta bilder på personer som jag reser med, i princip. Saker, platser och annat skit finns redan väldokumenterat, i allra flesta fall. Åker man till Paris behöver man knappast plåta Eiffeltornet för att man skall kunna återuppleva det, så att säga.
Däremot kan det kanske vara kul att ta en bild på en vän när man väl är där uppe. Eller en bild när man nervöst väntar på att få kliva in i helikoptern att åka över Grand Canyon med. Situationer och sådant är roligare.
Tar kanske nån bild på syrrans ungar ibland. Det är någonting som kan vara kul att dokumentera. Vem tycker inte det är kul att ha bilder på när man var barn?
Personer i minnesvärda situationer, inga föremål, byggnader eller annat skit som ändå står där de står.