• 1
  • 2
2018-07-09, 15:11
Medlem
Paradisums avatar
Sitter och rensar google drive just nu och tycker det är så jävla tråkigt. Finns det personer som aldrig tar foton? Som i stort sett inte har några foton alls i sin ägo? Då menar jag både fysiska och digitala.

Har aldrig tyckts om att ta foton. Samtidigt känner jag att man kanske ångrar sig om 20+ år att man inte har några bilder från ens liv. Man har ju dock minnena. Men man ska kanske leva mer i nuet och inte se tillbaka på så mycket på livet? Så finns det de som inte tar foton eller har några foton? Varför inte? Vad är anledningen?
Citera
2018-07-09, 15:13
Medlem
Chics avatar
Har träffat sådana som aldrig tar bilder på sig själva eller vill att andra tar bilder på de. Orsaken är tydligen att de anser sig själva fula eller att de alltid blir dåliga på bild.
Citera
2018-07-09, 15:14
Medlem
KnarkandeAnderss avatar
Intressant frågeställning. Bilder man sparar kommer man endast titta på någongång vart tredje år eller så, men när man väl gör det uppskattar man dem något enormt.
Jag själv är riktigt dålig på att ta bilder, borde kanske bli bättre.
Fast det är ju också som du säger: det lever kvar i minnet oavsett.
Citera
2018-07-09, 15:28
Medlem
RingInteSnutens avatar
Jag tar väldigt lite bilder då jag tycker det ofta sabbar stämningen...
Kan väl ta någon enstaka bild då och då som man skickar till en polare.

Sen avskyr jag att man är förväntad att vara med på bild vart man en går...
Citera
2018-07-09, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paradisum
Sitter och rensar google drive just nu och tycker det är så jävla tråkigt. Finns det personer som aldrig tar foton? Som i stort sett inte har några foton alls i sin ägo? Då menar jag både fysiska och digitala.

Har aldrig tyckts om att ta foton. Samtidigt känner jag att man kanske ångrar sig om 20+ år att man inte har några bilder från ens liv. Man har ju dock minnena. Men man ska kanske leva mer i nuet och inte se tillbaka på så mycket på livet? Så finns det de som inte tar foton eller har några foton? Varför inte? Vad är anledningen?

Jag tar alltid bilder på allting. Jag antar att jag gör det för att kunna se tillbaka på bilderna och minnena. Men grejen är den att jag gör aldrig det, jag tittar aldrig på mina bilder. Så lite onödigt är det samtidigt som det är kul att ta bilder. Men nu har jag börjat ta lite mindre bilder, vilket jag antar är för att det bara är jobbigt!
Citera
2018-07-09, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chic
Har träffat sådana som aldrig tar bilder på sig själva eller vill att andra tar bilder på de. Orsaken är tydligen att de anser sig själva fula eller att de alltid blir dåliga på bild.

Ja det känner man igen!
Citera
2018-07-09, 15:42
Medlem
Jag lever i nuet. Vad som hände i mitt förflutna är väldigt ointressant. Det förflutna är så pass ointressant att det kan ha varit en dröm och inte hänt öht. Även om man hade det mest intressanta förflutna hur hjälper det mig nu?
Citera
2018-07-09, 15:43
Medlem
Jag tar aldrig några vardagsbilder, bara när det är någon födelsedag, jul, nyår, fest, semester etc. Det var så man gjorde förr innan mobilerna så det sitter väl i antar jag.
Citera
2018-07-09, 15:48
Medlem
tar i princip inga foton, kommer aldrig kolla på dem. Flyger man över Grand Canyon i helikopter, så är det bättre att njuta av stunden fullt ut utan foto/film. Vill man mot förmodan se GC senare finns det säkert 1000-tals proffsfilmer att ladda ner.
Citera
2018-07-09, 15:52
Medlem
Lugalzagesis avatar
Jag tar aldrig några bilder och det är ett medvetet beslut. Det är betydligt mindre stressigt att känna att mina egna stunder hör till mig och inte någon annan. Bilder med en telefon blir dessutom inte i närheten så bra som jag skulle vilja för att det skulle vara värt något.

Dessutom brukar folk i mitt sällskap ta gott om bilder så om jag mot förmodan vill ha några bilder så finns det ändå.
Citera
2018-07-09, 15:59
Medlem
HotPopcorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jojje777
tar i princip inga foton, kommer aldrig kolla på dem. Flyger man över Grand Canyon i helikopter, så är det bättre att njuta av stunden fullt ut utan foto/film. Vill man mot förmodan se GC senare finns det säkert 1000-tals proffsfilmer att ladda ner.

Jag tar inte mycket bilder heller när jag t.ex. är på semester. Just av anledningen du nämner.

Har rationaliserat bildtagandet till att bara ta bilder på personer som jag reser med, i princip. Saker, platser och annat skit finns redan väldokumenterat, i allra flesta fall. Åker man till Paris behöver man knappast plåta Eiffeltornet för att man skall kunna återuppleva det, så att säga.

Däremot kan det kanske vara kul att ta en bild på en vän när man väl är där uppe. Eller en bild när man nervöst väntar på att få kliva in i helikoptern att åka över Grand Canyon med. Situationer och sådant är roligare.

Tar kanske nån bild på syrrans ungar ibland. Det är någonting som kan vara kul att dokumentera. Vem tycker inte det är kul att ha bilder på när man var barn?

Personer i minnesvärda situationer, inga föremål, byggnader eller annat skit som ändå står där de står.
Citera
2018-07-09, 16:08
Medlem
onelostsouls avatar
Jag fotar mest för privat bruk sånt som jag vill minnas.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in