2018-07-07, 23:34
Medlem
Välkomna ska ni vara, FBare

Jo, jag har idag surfat runt på FB efter Sveriges trista förlust och snappade upp något på forumet som jag tror omedvetet påverkat både mig och andra kvinnor i Sverige (och säkert andra västerländska länder).

Svenska män sitter och klagar på blattekillar som snor de vita alfamännens vackra blondiner här på FB. Ni är också snabba med att påpeka att kvinnorna i fråga är rasförrädande trash som ändå bara är en förbrukningsvara för män i alla färger och former.

Nu är jag inte helsvensk men jag är helkvinna och kan som trogen bevakare av samhällets omkonstruktion (till det sämre) faktiskt rita upp en konkret bild av det omedvetna driv inom kvinnan som kastar henne i de mörkare männens famn. Det är ni. Ni, svenska män.

Nu generaliserar jag kraftigt men av FB att döma så är det ni själva som är roten till problemet.

PÅ bara några timmar s har jag fått en bild av den svenske mannen som jag tidigare förträngt.
Ni är mesiga, konflikträdda, passivt-aggresiva, snåla inte beta- utan gamma-män. Blattar är vanligtvis betamän men ni lyckas ändå ligga ett steg under. Vi kvinnor hatar beta och under-män. Det spelar ingen roll om mannen är arbetslös, ful, tråkig, kall så länge han är alfa i den miljön han befinner sig i. En betaman blir automatiskt en alfa-man när han umgås med en average-swede. Detta är extremt avtändande då vi normala kvinnor (inte trams-icke-binära-klumpar), rent biologiskt, tänder p män som vågar ta för sig, vågar säga ifrån, inte backar från konflikter, står upp för sig själv och sina principer m.m på ett civiliserat men modigt sätt. Vi vill inte ha män som springer runt med knivar i fickan eftersom detta också skriker fegis, precis som den svenske mannen.

Ni vill självklart ha tydliga exempel på vad jag försöker säga med allt svammel så jag tänkte ta upp några exempel från de trådar jag kollat runt i idag.

- En svensk man som inte vågar gå på bio om det finns invandrare i biosalongen.
Hur avtändande ock icke-maskulint är det med en kille som inte vågar se på en film för att invandrare är högljudda och han är rädd att bli påhoppad om han säger ifrån. Visst, invandrare är mer aggressiva men hur ofta bli folk misshandlade på bion????

- En svensk man som hellre låser in sina barn än att gå ut för att grilla då det finns högljudda invandrarfamiljer i området.
Det är inte kul med oväsen men att hellre låsa in sina barn än att gå ut för att man inte vågar sitta intill en familj är tamejfan riktigt pinsamt.

- En svensk man som på kön inne på COOP bad sin tjej (och antagligen spädbarnets mamma) swisha över 13 kronor för en klämmis.
Hon vet väl något om honom som jag missat, han kanske är en bra kille men det är ändå riktigt pinsamt och snålt att be sin tjej swisha över 13 kr för barnmat. Jag kan inte låta bli att undra hur samma kvinna hade reagerat om en blattekille betalar hennes hyra+skämmer bort henne som den blonde juvel hon är. (tills hon är otrogen, såklart, höhö).

- En svensk man som hellre importerar en asiatisk sex-brud än att ta till sig modet att gå upp till en tjej på den lokala krogen.

Ja, jag vet, detta är mer ett personlighetsdrag än generalisering men ni klagar jämt på att blattarna är för påflugna, då får de klaga på att ni är för mesiga.

- En svensk man som inte vågar gå och festa med tjejen då han inte vågar säga ifrån när killar stöter på henne- istället får hon gå själv.
Ok, behöver jag säga mer? Vilken kvinna respekterar en sån man?

- En svensk man som tycker att det är konstigt att vita hejar på lag med svarta fotbollsspelare. Hur dålig självkänsla kan en människa ha för att inte ens kunna föreställa sig att andra faktiskt ser upp till och är tacksamma de mörkhyade som är villiga att spela för sina tidigare slavhandlare/kolonimakter (England, Frankrike m..m).

- En svensk man (tror jag) som lät en ekorre dö för att han inte vågade gå fram till invandrarbarnen som hittat den och hjälpa den. BARN

- En svensk man vars tjej haft gruppsex när hon var på jobbresa men som väljer att inte göra slut ändå.
De har inga barn av tråden att döma och hon är inte vidare snäll i övrigt...fy...

Nu finns det så många fler exempel men jag orkar inte dra upp alla. Sök på nyckelord/mina inlägg så hittar ni många av trådarna av vilka jag har lånat informationen som presenteras här.

Jag vet att detta inte är något som alla svenska män håller på med men fenomenet är jävligt utbrett och känt bland befolkningen. Detta är riktigt omanligt och pinsamt. Ni är så jäkla modiga på FB, ta med er 5% av modet ut i världen. Låt inte kvinnor köra över er med sitt skitsnack. Låt inte blattarna ligga med era kvinnor och slänga tillbaka dem trasiga och utnyttjade.

Vad tycker ni om dessa punkter? Är de rimligt att män ska behöva vara såhär fega i dagens samhälle? Är det inte dags att tjäna in lite respektpoäng för att slippa vara rädda för att gå på bio?
Citera
2018-07-07, 23:39
Medlem
Jävla beta män ni är på Flashback måste jag säga.
Citera
2018-07-07, 23:40
Medlem
FlashbackImprovers avatar
Tror inte en sekund på att du är en kvinna.

Men visst anses väl självförtroende vara attraktivt. Är väl ingen nyhet egentligen.
Citera
2018-07-07, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlashbackImprover
Tror inte en sekund på att du är en kvinna.

Men visst anses väl självförtroende vara attraktivt. Är väl ingen nyhet egentligen.

Detta är det jag menar. Ni är ständigt rädda att någon försöker sätta dit er. Ställ dig rakryggad och ta åt sig av det jag svamlat ihop. Håller du med så håller du med oavsätt om jag är kvinna eller bög.
Citera
2018-07-07, 23:45
Bannlyst
På sättet du skriver är det tydligt att du är man.

Med det sagt så funkar det inte att hela samhällets manliga befolkning ska vara "alfa", problemet är inte männen, problemet är att kvinnor idag förväntar sig hela världen medans de själva inte ska behöva prestera något.
Citera
2018-07-07, 23:48
Medlem
FlashbackImprovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valyrion
Detta är det jag menar. Ni är ständigt rädda att någon försöker sätta dit er. Ställ dig rakryggad och ta åt sig av det jag svamlat ihop. Håller du med så håller du med oavsätt om jag är kvinna eller bög.
Va? Nej, jag tror bara att du har en dold agenda.

Men jag håller som sagt med om att självförtroende anses vara attraktivt. Osäker på vad "ta åt sig rakryggat" innebär i sammanhanget, att man ska vara tyst?

Jag tycker dock att alfa-/beta-snacket är lite löjligt. Tröttsamt och ganska intetsägande.
Senast redigerad av FlashbackImprover 2018-07-07 kl. 23:50.
Citera
2018-07-07, 23:50
Medlem
Trollfeeders avatar
Jag hoppas inte den här tråden åker i papperskorgen, för det finns en otrolig och antagligen oavsiktlig humor i att en gamma-man utger sig för att vara kvinna för att kunna ranta om att andra är gamma-män. Om den inte passar in här, så snälla, flytta till humorforumet!
Citera
2018-07-07, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lateklok
På sättet du skriver är det tydligt att du är man.

Med det sagt så funkar det inte att hela samhällets manliga befolkning ska vara "alfa", problemet är inte männen, problemet är att kvinnor idag förväntar sig hela världen medans de själva inte ska behöva prestera något.

Nu blir jag uppriktigt ledsen. Varför tror alla att jag är en man?
Jag är en kvinna som råkar ha väldigt många intressen och dötid.
Citera
2018-07-07, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlashbackImprover
Va? Nej, jag tror bara att du har en dold agenda.

Men jag håller som sagt med om att självförtroende anses vara attraktivt. Osäker på vad "ta åt sig rakryggat" innebär i sammanhanget, att man ska vara tyst?

Jag tycker dock att alfa-/beta-snacket är lite löjligt. Tröttsamt och ganska intetsägande.

Nej, att ställa sig rakryggad betyder i min värld att du inte visar någon svagpunkt. DU står upp för den du är och vågar säga ifrån när det är nödvändigt.

Jag håller inte med om alfa/beta då jag anser att vi påverkas av manlighet i större utsträckning än vi vill erkänna. En ful men modig kille är alltid mer attraktiv en en snygg fegis. Det finns inget tryggare än att veta att ens partner vågar stå upp för en om det skulle uppstå något oväntat.
Alfakillar vågar mer och blir som resultat mer framgångsrik (det är därför invandrare är bättre på detta med kriminalitet, de vågar mer- vilket inte är positivt trots alfa-fasoner).
Citera
2018-07-07, 23:54
Medlem
Conams avatar
Dessutom luktar svett, brallorna halvt nerdragna, listan kan göras lång
Citera
2018-07-07, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Jag hoppas inte den här tråden åker i papperskorgen, för det finns en otrolig och antagligen oavsiktlig humor i att en gamma-man utger sig för att vara kvinna för att kunna ranta om att andra är gamma-män. Om den inte passar in här, så snälla, flytta till humorforumet!

Jag skramlade ihop tråden med glimten i ögat men jag står ändå för mina kommentarer. Männen bakom de listade punkterna är riktigt pinsamma och inte ens om det hade Brad Pitts utseende skulle jag vilja vara med dem. (Jag är tjej)
Citera
2018-07-07, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Conam
Dessutom luktar svett, brallorna halvt nerdragna, listan kan göras lång

Ghettokillar är omega-män.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto