Citat:
Grejen är den, som är så sjukt, är att jag principiellt och nästan till inställning är en bohem. Jag tar inte livet så himla allvarligt. Det löser sig, men om jag någonsin gör något. Då gör jag det ordentligt för det mesta. Jag skiter i hur andra gör, har för läggning eller praktiskt löser saker. Om jag lär känna en människa, då är jag närvarande. Lyssnar, känner in, för att jag vill. Lär mig den personen. Jag förstår ganska fort den personen styrkor och brister. För att jag vill förstå den. Vill inte andra det eller är man lat? För folk säger att det går att läsa mig som en öppen bok. Folk kanske medvetet irriterar mig för att det är kul???
Jag gillar inte perfektion, saker som ligger exakt rätt på bord och sånt. Men jag avskyr att folk inte är medveten om sina handlingar. Återigen, jag får välja film tillsammans med en tjej som älskar mig. Men då börjar man leka med mobilen. Det skulle ju ALDRIG jag göra? För jag vill inte att den personen ska tro att den filmval var dåligt. Tänk om jag fortsätter handla så, då bryter jag väl ner personen och tror att dennes val aldrig duger. Okey nu tog jag ett exempel, men jag känner ju att det händer sånt här var och varannan dag. Olika saker, olika situationer.
Citat:
Fine. Jag kan leva med det, för vet jag vad det är då kanske jag accepterar mig själv och mina brister. För i dagsläget känns det som att jag går runt med den här livsåskådningen och att alla andra gör fel.
Jag vet, det låter sjukt när jag läser min egen text. Men det känns så. Vilket är väl första tecken på narcissist eller nått elände. Men jag är en snäll person som är medveten om mina egna handlingar, hur det påverkar andra. Varför träffar jag ingen lika medveten som ser mig och får mig att må bra? Jag går ju runt och får alla andra att må bra.