Citat:
Ursprungligen postat av
DontWantWar2.0
Du måste tänka på dina nära och kära, ändra rutinerna i ditt liv, ändra diet, va mer fysisk aktiv gå långa promenader, meditera, försök med någon ny hobby. Håll ut det kommer bli bättre, även fast det kanske inte känns så just nu.
Just mina nära och kära har fullt upp med sina liv, jag älskar dem men jag tror inte de skulle märka om jag fanns eller inte. Javisst så kan man vara ute o promenera.. Förr gick jag långa promenader i motionspåren mm men nu har jag svårt med ork till det. Sen tycker jag det är obehagligt att gå där ensam .. det är väl oxå sjukt ..
Citat:
Ursprungligen postat av
Svarta.Katten
Har du några inre viljor om ett framtida liv? Om du förbiser din ekonomi och situation för en sekund, inte låter omständigheterna begränsa ditt tänkande. Har du några drömmar? Vad är essentiellt i ditt liv och om du fick välja, hur skulle du spendera dina dagar?
Genomgick själv en mardrömsliknande depression där allting(inklusive livet) förlorade sin mening. I stunden var det förödande, men med tiden blev det en pånyttfödelse.
Försök att lyssna till dig själv, vad det är du tycker om att göra och lägg all din energi på det. Vi alla kommer att dö en dag, vi skulle kunna göra det idag men eftersom vi har förmågan till att njuta(varesig till handlar om mat, kultur eller skapande) kan det lika gärna vänta till att döden kommer naturligt. Om det finns något utomstående som stoppar dig, spendera tid på att lära dig förbise det. Alla kommer att dö, ingen kommer i slutändan att bry sig om vad du gjorde eller inte gjorde i livet. Försök därför att fokusera på dina intressen eller viljor. Har du inga så prova nya saker, lyssna till din intuition.
Jag önskar att jag hade orken och lusten till att vilja göra saker. Och många saker jag förr gjorde, de har jag ingen ekonomisk möjlighet till nu.. Detta gör att jag också tappat bort de flesta vänner jag haft.. Men det du säger låter bra.. om jag bara har orken o kraften..
Citat:
Ursprungligen postat av
DEF1
Boka samtal hos läkare, beteendevetare, psykolog ellee psykoterapeut omedelbart! Depression är en livsfarlig sjukdom och Du behöver hjälp nu!
Hjälp finns och när du fått adekvat sådan kommet Du må bättre!
Jag har haft kontakt med dem och prövat när jag var nere i min depression för några år sen, men kände inte det hjälpte mig.. har en kontakt att ringa om jag vill.