2019-02-15, 17:05
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glenneborg
Favoritarena hmm gillar bortaläktarna på Olympia och Borås arena bäst tror jag.
Efter eller före ombyggnad? Den nuvarande bortasektionen på Olympia ser inte särskilt "bra" ut (vilket jag gillar, HIF-publiken ska premieras).

För egen del har jag varit i stort sett överallt inom Sverige. Det som sticker ut är väl mest att jag aldrig har varit på Friends. Det har bara inte blivit så.
Senast redigerad av Needs.more.brandy 2019-02-15 kl. 17:09.
Citera
2019-02-16, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Needs.more.brandy
Efter eller före ombyggnad? Den nuvarande bortasektionen på Olympia ser inte särskilt "bra" ut (vilket jag gillar, HIF-publiken ska premieras).

För egen del har jag varit i stort sett överallt inom Sverige. Det som sticker ut är väl mest att jag aldrig har varit på Friends. Det har bara inte blivit så.

Inte varit där sen ombyggnaden..Kanske ska skippa resan dit iår då för att behålla den som en bra bortasektion
Citera
2019-02-16, 10:43
Medlem
Vår gamla bortaläktare var ju i stort sett lika dan som Södra stå. Det var en mycket fin och äkta läktare, även om den saknade tak.
Citera
2019-03-02, 21:14
Medlem
Ni som har mängder av arenor ni borde ju ladda ner appen groundhopper. Sjukt bra för att lista upp sina matcher/arenor man varit på.

Mina utländska arenor är:
England
Emirates
White Hart Lane
The Hive (Barnet)
Cressing Road (Braintree)

Skottland
Ibrox
Celtic Park

Italien
Stadio Alberto Picco ( La Spezia)
San Siro

Litauen
LFF Stadionas

Makedonien
Telekom Arena (Skopje)

Danmark
Parken

Ryssland
Otkrytie Arena (Spartak)

Ukraina
Dynamostadion

Tyskland
Fritz Walter Stadion (Kaiserslautern )

Österrike
Red bull arena

Frankrike

Stade de France

Spanien
Nou Camp

Lite roliga händelser :

I Litauen såldes alla biljetter från en kille i en röd bil. Han hade biljettmaskinen i bilen.

I Makedonien spelas väldigt många matcher mitt på dagen på vardagar. Så vi va på nationalarenan tillsammans med 100 Pers i publiken. Helt omöjligt att hitta till entrén till slut hittade man dit. Inträde 12 kr ingenting va i ordning fanns inte ens toapapper på dassen och absolut ingen typ av försäljning av nånting.
Citera
2019-03-02, 21:59
Medlem
Tyvärr så måste jag tillägga att även om östarenor ser mäktiga och slitna ut så är oftast stämningen på ligamatcher löjligt usel. Antar dock att Polen och balkanderbyn kan va mäktiga.
Citera
2019-03-02, 22:26
Medlem
Nou Camp måste jag säga va största besvikelsen. Helt dött trots 60000 på läktarna.

Rätt besviken på Barnets nya The Hive. Iofs rätt snygg men eftersom de flyttat laget nån mil från barnet så har stämningen dött en hel del.

Tyckte att La Spezia va rätt sjysst i serie B. Bra ös på relativt liten arena. Perfekt för ett besök om ni ska åka till Pisa eller Cinque Terre
Citera
2019-03-02, 22:49
Medlem
feldgraus avatar
Glömde bort Fisht Olympic Stadium, Sochi, Ryssland i min lista. Så klart en häftig upplevelse att ha sett en VM-match, och en rätt häftig arena också.

/feldgrau
Citera
2023-05-03, 23:35
Medlem
GrytjaMennakandFyts avatar
Guldfågeln
Fredriksskans
Strandvallen
Påskbergsvallen
Malmöstadion
Eleda stadion
Örjans vall
Myresjöhus arena
Vångavallen
Olympia
Landskrona IP
Märks det att man följer fotbollen i södra Sverige?
Utomlands är det främst Olympiastadion i Barcelona. Ligger fint, men värdelös fotbollsarena.
Parken i Köpenhamn är helt ok iaf.
Bäst är nog Eledastadion eller Olympia som har bra läge och stämning. Synd att Helsingborgs fans är tappade hela bunten.
Sämst är strandvallen, man ser inte ett skit var man än står.
Citera
2023-05-04, 05:29
Medlem
Jag ser att jag inte hade varit på Friends senast som jag skrev i tråden. Det har jag varit flera gånger nu. Och i Gävle hade jag bara varit på Strömvallen - nu är även Gavlevallen inprickad. Kort sagt har jag varit på alla allsvenska arenor och nästan alla i Superettan. Återstår gör bara Östersund och Västerås. Dit får jag helt enkelt ta att åka i år.

Bästa arenan ur ett helt neutralt perspektiv kan ha varit Råsunda. Sämst var gamla malmö stadion.

Citat:
Ursprungligen postat av GrytjaMennakandFyt
Synd att Helsingborgs fans är tappade hela bunten.
Jaså? Vad har stackaren råkat ut för i Helsingborg?
Citera
2023-05-05, 02:28
Medlem
Adidass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HasseLarsson
SVERIGE
RÅSUNDA Stadion (SOLNA)
BORÅS Arena (BORÅS)
GAMLA Ullevi (GÖTEBORG)
MALMÖ Stadion (MALMÖ)
SUNDSVALL Arean (SUNDSVALL)

DANMARK
PARKEN (KÖPENHAMN)
BRÖNDY Stadium (KÖPENHAMN)

NORGE
ULLEVÅL (OSLO)
BYGGHEM Arena (TRONDHEIM)

ENGLAND
MILLWALL Park (LONDON)

USA
LAMBOW Field (MASSACHUTAS)

Hört Millwalls arena kallas för det ena och det andra men Millwall Park var ny. The Den heter den (no pun intended)
Citera
2023-05-05, 04:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adidas
Eiravallen (stavas det så?)
Det gamla namnet "Eyravallen" stavades med ett Y. Numera heter stället "Behrn Arena" och har gjort så sedan 2005.

För mig är det verkligen nostalgi att se det gamla namnet. Jag minns det bland annat från introt till Fotbollskväll på den gamla goda tiden då det fanns så få andra saker som tilläts stjäla uppmärksamhet från Allsvenskan. Varje omgång som spelats blev huvudnyhet i sportsändningarna och sen kom det allsvenska magasinet som en extra bonus. I introt radades klubbar och arenanamn upp: Helsingborgs IF, Olympia. Örebro SK, Eyravallen. IF Elfsborg, Ryavallen. BK Häcken, Rambergsvallen. AIK, Råsunda. Djurgårdens IF, Stockholm Stadion. Hammarby IF, Söderstadion. Osv. Man blev oerhört sugen på att besöka alla dessa arenor, vilket jag även gjort. Numera är det bara Olympia som finns kvar utav dessa fina gamla namn. HIF är lite utav den sista bastionen för Sveriges traditionella elitfotboll. Vi är den själ som andra låtsas att de har.
Citera
2023-05-05, 07:38
Medlem
Tratts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Needs.more.brandy
Det gamla namnet "Eyravallen" stavades med ett Y. Numera heter stället "Behrn Arena" och har gjort så sedan 2005.

För mig är det verkligen nostalgi att se det gamla namnet. Jag minns det bland annat från introt till Fotbollskväll på den gamla goda tiden då det fanns så få andra saker som tilläts stjäla uppmärksamhet från Allsvenskan. Varje omgång som spelats blev huvudnyhet i sportsändningarna och sen kom det allsvenska magasinet som en extra bonus. I introt radades klubbar och arenanamn upp: Helsingborgs IF, Olympia. Örebro SK, Eyravallen. IF Elfsborg, Ryavallen. BK Häcken, Rambergsvallen. AIK, Råsunda. Djurgårdens IF, Stockholm Stadion. Hammarby IF, Söderstadion. Osv. Man blev oerhört sugen på att besöka alla dessa arenor, vilket jag även gjort. Numera är det bara Olympia som finns kvar utav dessa fina gamla namn. HIF är lite utav den sista bastionen för Sveriges traditionella elitfotboll. Vi är den själ som andra låtsas att de har.

Håller med dig, det var härligt förr. Du glömmer alla lag som har kvar gamla namn: Ullevi, Strandvallen, Landskrona IP, Studenternas, Stadsparksvallen, Vångavallen.

Sen måste jag tyvärr nämna Tunavallen och Stora Valla
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in