Flashback bygger pepparkakshus!
2018-07-06, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hencucken
Jag förstår inte varför de inte betalar detta ur egen ficka? Att titta på en fotbollsmatch har väl inget med att göra med deras arbete?

Sedan så är det så jävla typiskt S att unna sig i lyx på skattebetalarnas pengar.

Sossarna har lurat skjortan av medborgarna i decennier i detta land. Tragiskt att inte fler inser det.
Citera
2018-07-06, 11:25
Medlem
Idittfejss avatar
Vad kan staten göra med 100k för samhället?
Citera
2018-07-06, 11:27
Medlem
Hyckleri är sossarnas paradgren, vad fan har dom i Ryssland att göra efter all skrämselpropaganda om den hemske ryssen?
Detta sitter nästan lika illa som S-ledningens närvaro på prinsessans bröllop, ungefär som att dom inte kan sitt eget partiprogram. Eller har dom släppt punkt 1 - att avsätta monarkiet?
Citera
2018-07-06, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idittfejs
Vad kan staten göra med 100k för samhället?

Tja, två månaders uppehälle för en Afghan t ex...
Citera
2018-07-06, 11:35
Medlem
Centauris avatar
Det är precis sådana här beslut som ökar politikerföraktet.

Det ger absolut INGET mervärde för skattebetalarna att en minister (vem fan är Damberg?) åker på lyxsemester.
Citera
2018-07-06, 12:08
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Centauri
Det är precis sådana här beslut som ökar politikerföraktet.

Det ger absolut INGET mervärde för skattebetalarna att en minister (vem fan är Damberg?) åker på lyxsemester.

Var han där för att förbättra relationen mellan Ryssland och Sverige så är det mer OK. Men det verkar som det var fotboll som var på agendan.
Citera
2018-07-06, 12:15
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Margot skulle också åka. Betala hon då?
Jag har inte sett något om att hon åkte dit. Förmodligen inte, för då hade vi antagligen legat i krig med Ryssland just nu, med tanke på hennes förmåga att försämra våra relationer med andra länder.

Lite "speciellt" att dom flög Businessclass. Vem godkände det?
Senast redigerad av Enoch.Thulin 2018-07-06 kl. 12:17.
Citera
2018-07-06, 12:16
Medlem
Det är viktigt att regeringen stöttar sitt landslag och visar sitt stöd. Hade ingen åkt skulle det blivit klagomål då också. Ingen minister åkte till Ryssland under gruppspelet. Då var det också fel tyckte vissa.
Citera
2018-07-06, 12:18
Medlem
Om MD hade varit minister i något som har någon koppling till idrott/sport så hade jag kunnat tycka att det var OK att han åker på folkets bekostnad. MEN nu är han närings- och innovationsminister, så kopplingen till sport/idrott är mindre än obefintlig. Alltså borde han betala resan själv.

Jag föreslår att M Andersson skickar honom en faktura, med 30 dagars betalningstid.

Avslutningsvis måste jag citera en gammal goding: "Vissa är mer jämlika än andra."
Citera
2018-07-06, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bill-N
Det är viktigt att regeringen stöttar sitt landslag och visar sitt stöd. Hade ingen åkt skulle det blivit klagomål då också. Ingen minister åkte till Ryssland under gruppspelet. Då var det också fel tyckte vissa.

Vilka är dessa "vissa" du talar om?
Citera
2018-07-06, 12:20
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xpqr12345
Om MD hade varit minister i något som har någon koppling till idrott/sport så hade jag kunnat tycka att det var OK att han åker på folkets bekostnad. MEN nu är han närings- och innovationsminister, så kopplingen till sport/idrott är mindre än obefintlig. Alltså borde han betala resan själv.

Jag föreslår att M Andersson skickar honom en faktura, med 30 dagars betalningstid.

Avslutningsvis måste jag citera en gammal goding: "Vissa är mer jämlika än andra."
Den söta Annika Strandhäll är idrottsminister, rimligare om hon hade åkt.
Citera
2018-07-06, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Den söta Annika Strandhäll är idrottsminister, rimligare om hon hade åkt.

Helt ärligt så är det inte rimligt att någon regeringsföreträdare åker.

För det första så har de redan deklarerat att de skulle bojkotta Rysslands VM

För det andra så skall inte politik och idrott blandas ihop

För det tredje så är det redan åtskilliga tusen svenska supporters på plats så det finns redan tillräckligt med stöd för landslaget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in