Flashback bygger pepparkakshus!
2018-07-06, 09:43
Medlem
Näringsministern åkte till VM för 100 tusen skattekronor: ”Jag älskar fotboll”

Mikael Damberg (S), regeringens näringsminister, åkte till Sankt Petersburg den 3 juli ”för att stötta landslaget framåt”. Resan blev följden av regeringens beslut att ändra sin hållning i frågan om besök till Ryssland under VM. Tidigare ville regeringen straffa landet genom att bojkotta evenemanget – men ändrade helt sonika sin inställning efter Sveriges seger över Mexiko. För att näringsministern med tre medföljande tjänstemän skulle kunna se på fotboll i Ryssland spenderades över 100 tusen kronor av skattemedel – bland annat för businessclass för Damberg i Finnair.

Enligt Anna Sandahl, som är budgetchef på Regeringskansliet, kostade Damberg med tre medföljande personers fotbollsbesök skattebetalarna drygt 100 tusen kronor – med kostnad för flyg på drygt 19 tusen kronor per person och kostnad för hotell på drygt 1900 kronor. I detta ingår dock inte biljetterna till matchen och andra kostnader vilket innebär att slutsumman sannolikt kommer att vara högre.

https://samnytt.se/naringsministern-...lskar-fotboll/

(Sen fick han tydligen skynda sig tillbaka till Almedalen för lite gratis mat och dricka, den stackarn.)

Vad säger Flashback? Väl använda pengar?
Senast redigerad av Sillastrypar-rens 2018-07-06 kl. 10:05.
Citera
2018-07-06, 09:46
Socialdemokraterna gör vad socialdemokraterna är bäst på - att rulla sig i lyx och låta skattebetalarna stå för notan.

Ett riktigt arbetarparti. En god representant för "den lille mannen", ni vet de där som får nöja sig med att se matchen på TV eftersom sossarna tar så mycket skatt på lönen att det inte finns råd till annat.
Citera
2018-07-06, 09:50
Medlem
Ducadreams avatar
Det här får mig nästan att rösta på SD. Jag överväger redan att göra det.
Citera
2018-07-06, 09:53
Medlem
Rejält slöseri, särskilt om resan inte hade något annat syfte, vilket inte verkar vara fallet.
Citera
2018-07-06, 09:57
Medlem
Gabriel2017s avatar
Jag tror att Mikael D och hans Hov, tycker det var väl använda pengar, som en Kung eller Hollywood kändis, få åka och visa upp sig och sola sig i glansen av landslagets prestationer. De lever som Kungar, samtidigt så stöttar man landslaget, antirasism, "bojkottar" Ryssland, etc. "Vad tusan får man för skatten?". De goda med rätt värdegrund, de får mycket och mera för skatten, "det är häftigt att betala skatt".Tre tjänstemän, är det nysvenska för älskarinnor? Alla är Vi dock lika mycket värda?
Edit: Jag tycker förstås att det är fel, att ta en nöjesresa på Vår bekostnad.
Citera
2018-07-06, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Junketer
Rejält slöseri, särskilt om resan inte hade något annat syfte, vilket inte verkar vara fallet.

Han borde vara god för minst ett par miljoner och kunna betala notan själv.
Citera
2018-07-06, 10:07
Moderator
sm910difs avatar
Partier och partipolitik --> Politiker
/Moderator
Citera
2018-07-06, 10:40
Medlem
Tycker det är en skandal, han bidrar ju inte till något alls genom sitt närvarande utan han gör det enbart för att han kan åka på vår bekostnad.
Tycker att han skall stå för kostnaden själv.
Citera
2018-07-06, 10:44
Medlem
0gKolhydraters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Det här får mig nästan att rösta på SD. Jag överväger redan att göra det.

Ja, vad är problemet egentligen med att rösta på SD? Ett tydligare parti finns inte. Eller rättare sagt partiledare. En person som alltid ställer upp på debatt och försöker svara rakt på sak.

En ärlig ledare som ibland svarar: "jag vet inte". Istället för att alltid kringgå frågan.

Rasister *suck* finns i alla partier. Äkta rasister/nazister äcklas av SD.
Citera
2018-07-06, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sillastrypar-rens
Han borde vara god för minst ett par miljoner och kunna betala notan själv.

Jupp, har resan inget med tjänsten att göra borde han göra det.
Citera
2018-07-06, 11:00
Medlem
okok1s avatar
Margot skulle också åka. Betala hon då?
Citera
2018-07-06, 11:15
Medlem
Hencuckens avatar
Jag förstår inte varför de inte betalar detta ur egen ficka? Att titta på en fotbollsmatch har väl inget med att göra med deras arbete?

Sedan så är det så jävla typiskt S att unna sig i lyx på skattebetalarnas pengar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in