Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-05, 12:45
  #1
Medlem
Har genom arbetsförmedlingen fått jobbintervju till elevassistent i en privat skola,har ingen tidigare erfarenhet men vill jättegärna få jobbet.Vad säga,hur vara? ge mig bra tips please
Citera
2018-07-05, 12:47
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av repiuho
Har genom arbetsförmedlingen fått jobbintervju till elevassistent i en privat skola,har ingen tidigare erfarenhet men vill jättegärna få jobbet.Vad säga,hur vara? ge mig bra tips please

Det är ett enkelt jobb, gjorde det som ung. Kör bara
Citera
2018-07-05, 12:55
  #3
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av repiuho
Har genom arbetsförmedlingen fått jobbintervju till elevassistent i en privat skola,har ingen tidigare erfarenhet men vill jättegärna få jobbet.Vad säga,hur vara? ge mig bra tips please

Visa mognad och att du är vuxen. Lyhörd.

Citat:
Ursprungligen postat av 20152015
Det är ett enkelt jobb, gjorde det som ung. Kör bara

Ett mycket bra tips..!
Citera
2018-07-05, 12:58
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Visa mognad och att du är vuxen. Lyhörd.



Ett mycket bra tips..!

Kom i tid varje dag, ha städad klädsel och god hygien. Tala tydligt och med ett vårdat språk.

Gör det bästa och hjälp elever på bästa sätt.
Citera
2018-07-05, 14:57
  #5
Medlem
Banangurkazzs avatar
Vad är arbetsuppgifterna?
Citera
2018-07-05, 20:25
  #6
Medlem
Läs skolans hemsida så att du vet deras pedagogiska inriktning, hur många elever och personal de har, osv.
Tänk igenom vad du vill att de ska veta om dig: varför vill du ha jobbet,vilka är dina styrkor och vad kan du bidra med? Ser du några svårigheter med jobbet och hur kan du hantera dem?
Och så vilka tidigare erfarenheter du har av liknande jobb, om du har det.
Citera
2018-07-05, 20:26
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av repiuho
Har genom arbetsförmedlingen fått jobbintervju till elevassistent i en privat skola,har ingen tidigare erfarenhet men vill jättegärna få jobbet.Vad säga,hur vara? ge mig bra tips please


Var dig själv. Och kom ihåg att dom ska sälja in sitt jobb lika mycket som du ska sälja in dig som en potentiell ny anställd!
Citera
2018-07-07, 15:06
  #8
Medlem
Har gjort intervjun vet inte hur det gick :/ hoppas jag fått jobbet..när fick ni veta efter era intervjuer?
Citera
2018-07-19, 21:06
  #9
Medlem
Hmm har hört av mig förra veckan då sa han att han skulle gd besked inom de närmsta dagar.men har inte fått besked än.tycker ni jag bör kontakta igen?
Citera
2018-07-20, 04:52
  #10
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av repiuho
Hmm har hört av mig förra veckan då sa han att han skulle gd besked inom de närmsta dagar.men har inte fått besked än.tycker ni jag bör kontakta igen?

Du kommer nog få lite olika besked här. Personligen hade jag väntat. Hade framstått som lite desperat annars. Fast andra kommer säga att du visar framåtanda. Men ja jag hade nog tagit det lite hårdare av att få ett nej om jag visat mig riktigt desperat o sen fått nej ändå.

Sa han något mer annat än att du skulle få ett besked om några dagar? T ex att du låg bra till eller att de väljer mellan dig och en annan eller något annat som indikerar på att du har stor chans på jobbet?

Du behöver nog inte vara jätte ledsen om du inte skulle få just det hör jobbet. Du kan säkert söka olika vikarie jobb inom skola eller förskola annars. Så får du bra erfarenhet till nästa gång.
Citera
2018-07-20, 12:18
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Du kommer nog få lite olika besked här. Personligen hade jag väntat. Hade framstått som lite desperat annars. Fast andra kommer säga att du visar framåtanda. Men ja jag hade nog tagit det lite hårdare av att få ett nej om jag visat mig riktigt desperat o sen fått nej ändå.

Sa han något mer annat än att du skulle få ett besked om några dagar? T ex att du låg bra till eller att de väljer mellan dig och en annan eller något annat som indikerar på att du har stor chans på jobbet?

Du behöver nog inte vara jätte ledsen om du inte skulle få just det hör jobbet. Du kan säkert söka olika vikarie jobb inom skola eller förskola annars. Så får du bra erfarenhet till nästa gång.

Jag förstår. Tycker du att jag inte ska försöka kontakta något mer ?
Citera
2018-07-20, 15:04
  #12
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av repiuho
Jag förstår. Tycker du att jag inte ska försöka kontakta något mer ?


Upp till dig men jag hade väntat åtminstone ett par dagar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback