Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-07-25, 19:41
  #13
Medlem
candyboots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rusur
Det flesta som ser tråden tror nog automatiskt att det rör sig om slutenvård, vilket inte alls rör sig om så långa perioder.

För dig t.s gäller detta.



Det är svårt att säga om det är rätt eller fel till en främmande person, men det handlar ju om öppenvård.
Vad är det som du lider av gällande ditt LPT? Du kan ju överklaga till förvaltningsrätten och få bort ditt beslut.
Men det var inte så längesen du nämnde att du hade självmordstankar, så du verkar ju inte riktigt stabil om jag ska vara ärlig.

Det som jag lider av att ha LPT är att jag måste bo på ett ställe där jag inte vill.
Jag har överklagat flera gånger, men de går alltid på vad läkaren säger.

För övrigt var jag faktiskt inne på slutenvård ett år och två månader.
Citera
2018-07-25, 19:44
  #14
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av candyboot
Det som jag lider av att ha LPT är att jag måste bo på ett ställe där jag inte vill.
Jag har överklagat flera gånger, men de går alltid på vad läkaren säger.

För övrigt var jag faktiskt inne på slutenvård ett år och två månader.

Hur vill du ha det själv?
Är det just det stället du bor på som är fel eller att du vill bo självständigt?
Citera
2018-07-25, 19:48
  #15
Medlem
candyboots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rusur
Hur vill du ha det själv?
Är det just det stället du bor på som är fel eller att du vill bo självständigt?


Jag vill bo helt själv. Jag måste dock bo på en gruppbostad.

Personalen kallar mig också för öknamn.
Citera
2018-07-25, 19:59
  #16
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av candyboot
Jag vill bo helt själv. Jag måste dock bo på en gruppbostad.

Personalen kallar mig också för öknamn.

Det kräver nog att du verkligen visar att du klarar av att bo själv, och under ganska lång tid.
Lev sunt och ha ordning och reda och koll på din ekonomi, ha något intresse eller något som tar dig framåt.
Gör dig själv frisk och kräv inte en lägenhet för att bli frisk så kommer du förmodligen ta dig ur det.
Citera
2020-05-19, 17:56
  #17
Medlem
Hade lpt cirka 5 månader. Jag blev inlagd för psykos och var våldsam mot personal. Blev bältad flera gånger. Blev även misshandlad av personal under bältning.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback