• 2
  • 3
2018-07-06, 19:06
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svampgaffel
Är sidan nere?

Nej. Den ligger uppe men under thetraderapp1.com osv. Googla på svenska formeln så hittar du det eller om nedan länk kanske funkar.

http://thetraderapp1.com/funnels/svenskaformel.com/#

// CC
Citera
2018-07-06, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av syserror
Ja och jag handlar med 500x hävstång redan, men krävs ändå stort kapital från början om man ska klara generera miljoner dollar på enstaka dagar.

Så 50k$ med 500x hävstång och 10% vinst visst, men 10% rörelser på index eller FX är inte normala dagsrörsler. Och om du nu skulle trycka in 50k$ med 500x hävstång behöver du alla fall minst 1M$ extra kapital för klara markanden rörelse om går fel håll.

Så ja visst om man redan har miljoner dollar kan man så klart tjäna miljoner dollar, men utan kapital kan du glömma.

Men om man har en liten summa, säg 500k som man investerar med 500x hävstång. Tillgången går upp 3% första dagen. Du gör en vinst på 1500% och har nu 7,5milj. Gör om samma sak nästa dag och vips så har du 112 miljoner lätt som en plätt va? För inte är det väl något problem att förutse en uppgång på 3%?
Citera
2018-07-06, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CC75
Ok. Nu har jag tittat på noggrannare på sidan och jag har även tittat på den 23 min långa videon. Några citat från hemsidan:

Det framkommer inte tydligt med information man får av ovan men av det jag såg på videon vill de att du ska registrera dig och uppge dina uppgifter. Det är en sak de kan tjäna pengar på. Det andra är att du måste självklart satsa något för att kunna tjäna pengar och desto mer du satsar, desto mer kommer du att tjäna. M.a.o. den mäklare de rekommenderar ovan finns troligen inte utan du sätter in pengar direkt på bedragarnas konto. En fejkad mäklarsida visar sedan hur ditt saldo växer och uppmanar dig att satsa ännu mer för att tjäna mera. Allt går jättebra tills du vill ta ut dina pengar, vilket kommer vara helt omöjligt även om de skriver annat. De orden är fejk liksom allt annat med detta.

För att svara på din fråga. De tjänar pengar på minst två sätt:

1) På att nyttja de uppgifter som du måste uppge för att skapa ett konto. Vilka uppgifter som krävs vet jag inte då jag inte gått vidare eller tänker göra det men det kan vara personnummer, kopia på pass, kontonummer, e-post, mobilnr m.m.

2) På de pengar du sätter in för att kunna tjäna pengar

// CC

Tack! Bra jobbat! Vidriga typer!
Citera
2018-07-07, 00:51
Medlem
100% S C A M
Jag har sett exakt samma människor i tidigare annonser. Då handlade det om binära optioner och dom har lurat av folk skitmycket pengar! det var på nyheterna och konsumentprogrammet plus har också granskat bluffarna.
Upplägget kommer säkert likna detta:
https://www.svt.se/nyheter/konsument...-000-pa-ett-ar
Citera
2018-07-07, 15:50
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pomfritttillkorven
Tack! Bra jobbat! Vidriga typer!

Ja. De lever tyvärr på att lura andra människor. Det ännu tråkigare är att de flesta de lurar är människor som ekonomiskt redan ligger risigt till och som behöver ett "hopp" och som efteråt hamnar ännu mer illa till.

Behöver man pengar och vill satsa sina sista slantar är det bättre att välja välja svart eller rött på rolletten. Det ger inte riktigt 50/50 men nästan. Det är i alla fall bättre odds än att ge dessa skurkar några pengar. Där chansen att "vinna" är 0.

// CC
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in