Citat:
Ursprungligen postat av
Pomfritttillkorven
jovisst. Men hur tjänar dom på det här?
Ok. Nu har jag tittat på noggrannare på sidan och jag har även tittat på den 23 min långa videon. Några citat från hemsidan:
Citat:
Kort sagt så finns det ingen begränsning. Tekniskt sett så beror det på hur mycket pengar du sätter in på ditt konto. De flesta av våra medlemmar sätter in 3000 kr på kontot och tjänar i genomsnitt 10 000 kr per dag. Men de som sätter in 10 000 kr eller mer tjänar i genomsnitt över 35 000 kr per dag!
Citat:
När du kommer till medlemsområdet rekommenderar vi en mäklare du kan använda för att börja investera. Då måste du sätta in pengar på kontot för att kunna gå med vinst. Det är DINA pengar som du sätter in för att investera med, och du kan ta ut dem när som helst!
Det framkommer inte tydligt med information man får av ovan men av det jag såg på videon vill de att du ska registrera dig och uppge dina uppgifter. Det är en sak de kan tjäna pengar på. Det andra är att du måste självklart satsa något för att kunna tjäna pengar och desto mer du satsar, desto mer kommer du att tjäna. M.a.o. den mäklare de rekommenderar ovan finns troligen inte utan du sätter in pengar direkt på bedragarnas konto. En fejkad mäklarsida visar sedan hur ditt saldo växer och uppmanar dig att satsa ännu mer för att tjäna mera. Allt går jättebra tills du vill ta ut dina pengar, vilket kommer vara helt omöjligt även om de skriver annat. De orden är fejk liksom allt annat med detta.
För att svara på din fråga. De tjänar pengar på minst två sätt:
1) På att nyttja de uppgifter som du måste uppge för att skapa ett konto. Vilka uppgifter som krävs vet jag inte då jag inte gått vidare eller tänker göra det men det kan vara personnummer, kopia på pass, kontonummer, e-post, mobilnr m.m.
2) På de pengar du sätter in för att kunna tjäna pengar
// CC