2018-07-05, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av syserror
Man får vara väldigt korkat tro man kan tjäna några miljoner dollar på några dagar.

Bra dagar har jag lyckats dra in 10-15k€ på intraday. Visst hade jag kört större postioner hade det så klart kunnat bli mycket mer.

Finns inget sätt tjäna flera miljoner dollar på några dagar, alla fall inte utan ha större kapital från början. Så insider handel eller shorta marknaden vid stor krasch.

Men shorta marknad rätt läge är en gång varje 5-10:e år i princip endast för stora fall.

Även om enstaka aktier lyckas rusa 3000% på ett år behöver du ändå väldig stort kapital för bli miljoner dollar i vinst ändå.

Långsiktigt är några miljoner dollar inte omöjligt eller konstigt om man placerar pengar löpande korrekt.

Haha hört talas om hävstång? Warranter, optioner mm? Finns jättemånga sätt att tjäna miljoner på några dagar.
Citera
2018-07-05, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pomfritttillkorven
Vore man redan ofantligt rik så varför inte?

Tillåt mej att tvivla. Sen bet ju förövrigt att dom inte är superrika.
Citera
2018-07-05, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gfbs88
Haha hört talas om hävstång? Warranter, optioner mm? Finns jättemånga sätt att tjäna miljoner på några dagar.

Ja och jag handlar med 500x hävstång redan, men krävs ändå stort kapital från början om man ska klara generera miljoner dollar på enstaka dagar.

Så 50k$ med 500x hävstång och 10% vinst visst, men 10% rörelser på index eller FX är inte normala dagsrörsler. Och om du nu skulle trycka in 50k$ med 500x hävstång behöver du alla fall minst 1M$ extra kapital för klara markanden rörelse om går fel håll.

Så ja visst om man redan har miljoner dollar kan man så klart tjäna miljoner dollar, men utan kapital kan du glömma.
Citera
2018-07-05, 17:38
Medlem
RostigHinks avatar
Klassiska amerikanska tjatmetoden översatt till svenska. Man luras att tro att det bara finns 20 platser och ombeds registrera sig snabbt för att bli en av dem. Därefter ska man köra en websida med ett "specialprogram" där man sätter in pengar.

Ponzi. Rent bedrägeri. "Programvaran" skulle jag gissa fejkar en handelsplats så man ska luras tro att det är på riktigt.
Citera
2018-07-05, 22:27
Avstängd
Citat:
Vill bara veta hur de får in pengar från de som nappar. Har det förklarats tycker du?

Jag undrar lika mycket som du gör, problemet är att poletten trillade liksom inte ner hos vissa att det var det du sökte
Citera
2018-07-06, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RostigHink
Klassiska amerikanska tjatmetoden översatt till svenska. Man luras att tro att det bara finns 20 platser och ombeds registrera sig snabbt för att bli en av dem. Därefter ska man köra en websida med ett "specialprogram" där man sätter in pengar.

Ponzi. Rent bedrägeri. "Programvaran" skulle jag gissa fejkar en handelsplats så man ska luras tro att det är på riktigt.

ok. Ja, då ska det in pengar ändå då och det känns ju troligt. Dock tyckte jag han sa att man inte behöver satsa någonting själv.
Citera
2018-07-06, 01:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brasnyggman
Jag undrar lika mycket som du gör, problemet är att poletten trillade liksom inte ner hos vissa att det var det du sökte

aha! Och polletten trillade inte ner hos mig att det var det du menade.
Citera
2018-07-06, 01:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av killing.fields
Tillåt mej att tvivla. Sen bet ju förövrigt att dom inte är superrika.

Ja, jag tycker verkligen du ska tvivla.
Citera
2018-07-06, 08:38
Medlem
RostigHinks avatar
Citat:
ok. Ja, då ska det in pengar ändå då och det känns ju troligt. Dock tyckte jag han sa att man inte behöver satsa någonting själv.
Det lät så ja, men i den långa tjatvalsen skulle man få veta "om några minuter". Jag uthärdade skiten till slutet och där framgår det att man satsar egna pengar.

Den här tjatmetoden har jag sett i andra sammanhang där man "måste skynda sig" för att bli en av de "utvalda". De flesta som går på det bryter tjatet och anmäler sig av rädsla för att inte komma med och då missar man den lilla detaljen som nämns i slutet av tjatet.

En vidrig marknadsföringsmetod.
Citera
2018-07-06, 08:49
Medlem
CC75s avatar
Citat:
jovisst. Men hur tjänar dom på det här?

Ok. Nu har jag tittat på noggrannare på sidan och jag har även tittat på den 23 min långa videon. Några citat från hemsidan:

Citat:
Kort sagt så finns det ingen begränsning. Tekniskt sett så beror det på hur mycket pengar du sätter in på ditt konto. De flesta av våra medlemmar sätter in 3000 kr på kontot och tjänar i genomsnitt 10 000 kr per dag. Men de som sätter in 10 000 kr eller mer tjänar i genomsnitt över 35 000 kr per dag!

Citat:
När du kommer till medlemsområdet rekommenderar vi en mäklare du kan använda för att börja investera. Då måste du sätta in pengar på kontot för att kunna gå med vinst. Det är DINA pengar som du sätter in för att investera med, och du kan ta ut dem när som helst!

Det framkommer inte tydligt med information man får av ovan men av det jag såg på videon vill de att du ska registrera dig och uppge dina uppgifter. Det är en sak de kan tjäna pengar på. Det andra är att du måste självklart satsa något för att kunna tjäna pengar och desto mer du satsar, desto mer kommer du att tjäna. M.a.o. den mäklare de rekommenderar ovan finns troligen inte utan du sätter in pengar direkt på bedragarnas konto. En fejkad mäklarsida visar sedan hur ditt saldo växer och uppmanar dig att satsa ännu mer för att tjäna mera. Allt går jättebra tills du vill ta ut dina pengar, vilket kommer vara helt omöjligt även om de skriver annat. De orden är fejk liksom allt annat med detta.

För att svara på din fråga. De tjänar pengar på minst två sätt:

1) På att nyttja de uppgifter som du måste uppge för att skapa ett konto. Vilka uppgifter som krävs vet jag inte då jag inte gått vidare eller tänker göra det men det kan vara personnummer, kopia på pass, kontonummer, e-post, mobilnr m.m.

2) På de pengar du sätter in för att kunna tjäna pengar

// CC
Citera
2018-07-06, 14:55
Medlem
Citat:
Ja, jag tycker verkligen du ska tvivla.

Jag tror nog du bör tvivla ändå, eftersom ingen någonsin givit bort en fungerande pengagenererande algoritm. (vilket jag för övrigt inte tror existerar - mer eller mindre bra system visst.)
Citera
2018-07-06, 16:45
Medlem
svampgaffels avatar
Är sidan nere?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in