Citat:
Ursprungligen postat av
Chameleon28
Hejsan
Förra året i november - december så tog jag en dator på avbetalning kostade då närmare 8000 kr på media markt. Den är räntefri i ett år. Men jag hinner nog inte betala av hela summan på ett år men det skiter jag fucking i. Det är så onödigt. Varför ska allt i denna värld kosta pengar för? Jag vill hellre leva i min egna värld där pengar inte betyder ett skit. Vad kommer hända ifall jag inte hinner betala av hela datorn fram till november eller december detta år? För jag bryr orkar inte bry mig. Jag har betalat 200 kr varje månad förutom dom tre första månaderna då betalade jag 640 kr.
Som jag skrev till dig i en annan tråd, ta tag i ditt liv! Skaffa dig en relevant utbildning som leder till jobb. Att harva omkring på bidrag är ett jävla skit.
Men det som hänt är du ändrat betalningsplanen, vilket du redan gjorde när du började betala 200 kr/mån. Så du betalar säkert sur ränta redan, ett tips är att titta på avierna du får hem. Men vad som händer om du slutar betala helt hoppas jag du vet!
Sen kan du ju alltid roa dig med att räkna ut vad du i vekligheten betalat för datorn.....