• 1
  • 2
2018-07-04, 13:56
Bannlyst
Hejsan

Jag har nu ett smslån på 1880 som jag inte har råd att betala. Lever på aktivitetsersättning får ut 10857 kr i månaden + 700 kr i något annat. Är 28 år och bor själv. Har tagit allt ur min buffert och mitt sparande och har en Londonresa på tre dagar i slutet av juli. Får fan ångest orkar inte tänka på pengar pengar och åter pengar. Jag vill bara fly från allt. Hur går det med att delbetala på vivus?
Citera
2018-07-04, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chameleon28
Hejsan

Jag har nu ett smslån på 1880 som jag inte har råd att betala. Lever på aktivitetsersättning får ut 10857 kr i månaden + 700 kr i något annat. Är 28 år och bor själv. Har tagit allt ur min buffert och mitt sparande och har en Londonresa på tre dagar i slutet av juli. Får fan ångest orkar inte tänka på pengar pengar och åter pengar. Jag vill bara fly från allt. Hur går det med att delbetala på vivus?

Åk inte till London om har ångest angående din ekonomi.
Citera
2018-07-04, 14:51
Medlem
Mintafs avatar
Fan ska du åka till London för om du inte har råd att betala av ditt sms-lån? kavla upp armarna och ta tag i din jävla ekonomi innan du slutar upp som stolpskotten på tv.
Citera
2018-07-04, 17:08
Medlem
godboys avatar
Citat:
Hejsan

Har du inte råd att åka till London, så ska du inte åka. Väldigt enkelt! Man tar inte lån för nöjen, det extremt korkat att göra det. Sen är det trist att aldrig ha råd med något, jag har själv varit där när jag var ca 18-20 år. Men du kommer bara må sämre av att låna, du sabbar allt om du sabbar din ekonomi.

Mitt råd är att ta tag i ditt liv, skaffa dig en utbildning som LEDER till jobb, d v s ingen jävla kultur-trams-utbildning.
Citera
2018-07-04, 17:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Har du inte råd att åka till London, så ska du inte åka. Väldigt enkelt! Man tar inte lån för nöjen, det extremt korkat att göra det. Sen är det trist att aldrig ha råd med något, jag har själv varit där när jag var ca 18-20 år. Men du kommer bara må sämre av att låna, du sabbar allt om du sabbar din ekonomi.

Mitt råd är att ta tag i ditt liv, skaffa dig en utbildning som LEDER till jobb, d v s ingen jävla kultur-trams-utbildning.

Jag har aktivitetsersättning + bostadsbidrag på 10857 så jag klarar mig.
Citera
2018-07-04, 18:04
Bannlyst
Citat:
Men du skriver ju
Citat:
Jag har nu ett smslån på 1880 som jag inte har råd att betala.
Så uppenbarligen klarar du dig inte.
Citera
2018-07-04, 18:33
Medlem
godboys avatar
Citat:

Så tar du SMS-lån och vill inte betala av på din dator (som du nämner i annan tråd) så även om du påstår att du klarar dig så verkar du ju gärna leva över dina tillgångar.
Citera
2018-07-04, 18:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Så tar du SMS-lån och vill inte betala av på din dator (som du nämner i annan tråd) så även om du påstår att du klarar dig så verkar du ju gärna leva över dina tillgångar.

Jag räknade ut att jag kommer leva på 4700 fram tills dagen då vi åker till London i tre dagar. Så jag kommer klara mig.
Citera
2018-07-04, 18:44
Medlem
Kniv-Yxas avatar
Skaffa en god man så du får lite ordning på din ekonomi.
Citera
2018-07-04, 18:51
Medlem
godboys avatar
Citat:
Jag räknade ut att jag kommer leva på 4700 fram tills dagen då vi åker till London i tre dagar. Så jag kommer klara mig.
Det var ju inte riktigt så det lät i trådstarten.
Citera
2018-07-04, 19:41
Bannlyst
Är det vanligt att man inte har koll på sin ekonomi när man är 28 år?
Citera
2018-07-04, 22:51
Medlem
Pungterings avatar
Citat:
Är det vanligt att man inte har koll på sin ekonomi när man är 28 år?
Nej.

Det brukar man lyckas lära sig under högstadiet och gymnasiet.

Sluta res, sluta ta lån, sluta ta avbetalning.

Skaffa jobb.

Ta tag i ditt liv.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här