Citat:
Ursprungligen postat av
ThordOlavsson
Den låg dessutom i sängen på övervåningen, åtminstone enligt JB (officiellt och avlyssnat på telefon), där JT sov med sin svärmor, enligt JB. JB:s mamma har räckt den till henne.
Telefonen är bortsett från vissa detaljer kring linsen mycket lik JT:s egen telefon.
JT:s stegräknare slutar registrera någon 02.00. Alltså har han varit aktiv (och inte alls utslagen av fylla som han påstår) fram till 02.00 dvs minuterna innan mordet. Han har då lagt sin egen telefon ifrån sig.
Jag tror att det är så enkelt att JT plockat med sig BO:s telefon i tron att det var hans egen, lagt sig i sängen och så har den kanske glidit ur fickan. Att JT plockat upp BO:s telefon är inte alls orimligt efter som båda hade svart Samsung men lite gulaktig ram (kass färgbeskrivning). De skiljer sig åt i vissa detaljer kring linsen på baksidan.
Att han legat i sängen är åklagarens inställning baserat på spår av smuts, mossa och träspån.
Varför skulle han ha plockat med sig JC telefon?
Abolsut inte i tron att det var hans egen iaf. Jimmy hade sin egen fram till 02.00 enligt stegräknaren, menar du att han skulle ha glömt bort vart han la sin egen då strax efter??
Inte rimligt alls.
JC var på väg därifrån, trorjag iaf,
då han hade sin jacka på och att de under de senaste timmarna suttit inne i köket på grund av mygg, Mao inomhus i värmen, då sitter man inte med en jacka på och absolut inte mitt i sommarvärmen.
Blir det tjafs och bråk, som vittnet hör vid 02.00 tiden, så vill man nog inte som gäst stanna kvar.
Tror aldrig det var tänkt att JC skulle sova över.
Därför har jag också svårt att tro att JC mobil skulle vara någon annan stans än i hans jackficka alternativt byxficka, där också hans nycklar låg.
Med andra ord är det mer rimligt att Jimmy letat efter JC mobil i hans kläder.
Tror absolut att det är en medveten handling att ta JC mobil och inte att han gör det av misstag som du vill påtala.
Sen har också ”någon” läst JC sms vid 03.30 tiden och senare vid 04.45 tiden,
Därav tror inte jag i alla fall att Jimmy sovit och JC mobil ramlat ur hans ficka...
möjligen att Jimmy har legat och vilat i sängen en väldigt kort stund innan polisen kommer med tanke på smutsen i sängen.
Har polisen inte gjort en kroppsbesiktning? Tänker på om han var smutsig under fötterna.
Men jimmy säger också i förhör att han varit ute på morgonen och klivit i rabatten,, säkerligen en tanke med det uttalandet, han vet att de kan hitta jordspår på honom, och det kan då förklaras.
Likaså gäller JB och CB samtal som är avlyssnade och i tråden finns tanken att de vet att de varit avlyssnade.
Du möter tankar och funderingar som andra har, genom att uttrycka att de skulle vara lögner.
Här diskuterar vi, vänder och vrider på alla stenar och försöker hitta ett händelseförlopp och någon som helst förståelse för vad som hänt
Oftast är du en som motarbetar förslagen och funderingarna med inställningen att du vet vad som hänt.