• 1
  • 2
2018-07-03, 22:44
Medlem
Halloj

Käkat alprazolam ett tag och gått in mig på det....

Om jag byter substans till t.ex diazepam/klonazepam, kommer jag börja på nytt då eller kommer de funka lika dålig pga toleransen mot alprazolam?

O är de typ samma effekt på alpra som diazepam/klonazepam? vad är skillnaderna?

tack på förhand
Citera
2018-07-03, 22:50
Medlem
kool-g-raps avatar
Alla benso går på gaba systemet så du kommer ha tolerans mot stess och ikto också. Det är extrem skillnad på xanor och stess/ikto tycker jag. Xanor blir jag inte pigg och mysig av, utan jag bara totalslocknar och vaknar 3h senare och effekten är borta. Stess/ikto brukar jag dosera 1ggr/dygn på kvällen och den ångestlindrande effekten håller i hela dagen efter och jag är extra pigg och produktiv.
Citera
2018-07-03, 22:52
Medlem
Så enligt dig fungerar just exakt Stesolid och Iktrovil bättre än alprazolamen? Rivotril då? är de samma sak
Senast redigerad av Kikenoan 2018-07-03 kl. 22:54.
Citera
2018-07-04, 06:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kikenoan
Så enligt dig fungerar just exakt Stesolid och Iktrovil bättre än alprazolamen? Rivotril då? är de samma sak
Rivotril och iktro är samma substans. Vad man tycker bäst om är extremt individuellt, diazepam och iktro är mer muskelavslappnande medan alpra sätter sig mest i huvudet och slår snabbt/hårt. De andra två är mer långsamma och sitter i längre.
Citera
2018-11-03, 17:18
Bannlyst
Om sagt om du flöddrar på hårt ett tag med bland missbruk kola ,tjack ,Alkohol mm.
Så är mitt tips att alltid ha ca 100st stessolid diazepam hemma. Kommer hjälpa mot svår ångest sa,t kramper i olyckliga fall. Diaxepam är guld när man går av saker.

Bara ett värdefullt tips
Citera
2018-11-04, 00:15
Medlem
Håller med kool-g-rap. Jag kan inte äta alpra för att jag blir för trött och kan somna sittandes.. Ångesten försvinner dessutom inte på samma sätt som klonazepam.

Klonazepam är i mitt tycke så mycket bättre. Blir mysig i kroppen och ångesten försvinner. Den håller dessutom längre.

Bör poängtera att jag inte berusar mig på benzo utan tar bara när jag känner att det är nödvändigt.
Citera
2018-11-05, 05:10
Medlem
Psykotons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kikenoan
Halloj

O är de typ samma effekt på alpra som diazepam/klonazepam? vad är skillnaderna?

tack på förhand

Försök beskriv hur en Big Mac & Co. smakar för en nomad i Amazonas som bara käkat vad naturen ger.

Pröva några av varje och se
Citera
2018-11-06, 14:05
Bannlyst
Diazepam kommer alltid vara mer skonsam mot din grupp
Citera
2018-11-06, 21:34
Medlem
Flusons avatar
All benso är korstoleranta me varandra. Och alprazolam är ju mer dospotent än vad diazepam och klonazepam är. Men du får väl inta en ekvivalent dos till alprazolam, alltså om du t.ex intar 1 mg alpra så har jag för mig att 10-15 mg Diazepam är en ekvivalent dos med ett milligram Alpra, då uppnår du samma "potens-styrka" rent effektmässigt. Men skillnaden på dom tre benso-preparat är att klonazepam och diazepam är mera muskelrelaxerande och tar en aning längre tid att få effekt, de har en längre halveringstid och rus längd än Alprazolam. Alprazolam sätter sig ju mest skallen och liksom bedövar en på ett skönt sätt. De gör Klonazepam och Diazepam också, men på ett helt annat sätt. Effekten uppnås snabbt på Alpra, 10-15 minuter kanske och effekten är påtaglig, så den är perfekt lämpad för panik-ångest.

Om jag skulle rangordna de tre som fungerar bäst på ångest, enligt mig
är
1. Alprazolam
2. Diazepam
3. Klonazepam

Men tycker alla tre har sin charm
Citera
2018-11-07, 14:27
Medlem
Vobblers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allam10

Om jag tar den så fungerar jag i vardagen, det gör jag inte på "Alpra".

Nej, gamla hederliga Valium är mitt förstaval. Funkar mot allt: Baksmälla, nervös inför en jobbintervju, man känner sig lite orolig för att man inte har städat när man borde, man är allmänt slutkörd och vill sova 20 timmar (ta 30 mg), man vill härda ut julen med sina korkade släktingar. Etc Etc Etc.
Citera
2018-11-07, 16:45
Medlem
Psykotons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allam10
*kropp? Denna grupp av läkemedel är snälla mot kroppen, men skulle jag väla en som säkrast så har du rätt

Citat:
Ursprungligen postat av Fluson
All benso är korstoleranta me varandra. Och alprazolam är ju mer dospotent än vad diazepam och klonazepam är. Men du får väl inta en ekvivalent dos till alprazolam, alltså om du t.ex intar 1 mg alpra så har jag för mig att 10-15 mg Diazepam är en ekvivalent dos med ett milligram Alpra, då uppnår du samma "potens-styrka" rent effektmässigt. Men skillnaden på dom tre benso-preparat är att klonazepam och diazepam är mera muskelrelaxerande och tar en aning längre tid att få effekt, de har en längre halveringstid och rus längd än Alprazolam. Alprazolam sätter sig ju mest skallen och liksom bedövar en på ett skönt sätt. De gör Klonazepam och Diazepam också, men på ett helt annat sätt. Effekten uppnås snabbt på Alpra, 10-15 minuter kanske och effekten är påtaglig, så den är perfekt lämpad för panik-ångest.

Om jag skulle rangordna de tre som fungerar bäst på ångest, enligt mig
är
1. Alprazolam
2. Diazepam
3. Klonazepam

Men tycker alla tre har sin charm

1mg alpra ska vara ekvivalent med 16-18 mg Diazepam enligt en påläst överläkare jag känner. Effekten sätter in snabbare med diazepam än alprazolam, men när alpra verkar, så gör den det rejält. Bensodiazepinernas crack

För de flesta är diazepam det bästa mot det mesta!
Citera
2018-11-13, 23:21
Bannlyst
Asså alpa är så mycket starkare än Diazepam/valium! Funkar väl med valium som avtrappning kanske men det är två helt olika djur vi talar om
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in