Flashback bygger pepparkakshus!
2019-09-30, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mapping
Men är det jag som är trögtänkt? Det stod ju att den som struntade i att komma på rättegången stod åtalad, och det är de fyra jag räknade upp. Är Hassan smeknamnet för någon?

Nä är det inte.
Citera
2019-10-01, 00:40
Medlem
Citat:
Men är det jag som är trögtänkt? Det stod ju att den som struntade i att komma på rättegången stod åtalad, och det är de fyra jag räknade upp. Är Hassan smeknamnet för någon?
Nejdå du missuppfatta bara de menar ej namnet ”Hassan” utan hassoun
Citera
2019-10-01, 08:09
Medlem
Har en vän som träffade på dessa mördare och de visade att alla dem var beväpnade upp till tänderna... Dom var ute som vanligt på nydala och väntade sig krig
Citera
2019-10-01, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kriminalinsider112
Har en vän som träffade på dessa mördare och de visade att alla dem var beväpnade upp till tänderna... Dom var ute som vanligt på nydala och väntade sig krig

Och när var det din vän träffa dom?
Citera
2019-10-01, 09:31
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adrenalina23
Nejdå du missuppfatta bara de menar ej namnet ”Hassan” utan hassoun

Haha, tack, det var jag som var trött i huvudet...
Citera
2019-10-01, 13:54
Medlem
Citat:
Nej hans smeknamn är Musti
Citera
2019-10-01, 13:57
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ze123
Nej hans smeknamn är Musti

Precis, tack för förtydligandet.
Citera
2019-10-01, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Larunko
Från Sydsvenskan i dag.

Mordet på Nydala: Foto på offer gör att advokat kräver att mordutredning öppnas igen

En bild från brottsplatsen gör att försvarsadvokaten Lars Kruse kräver att utredningen mot den livstidsdömde för mordet och mordförsöket på Nydala öppnas igen. Advokaten hävdar att mannen på fotot är den riktige mördaren, som står med en pistol ovanför sitt offer. Åklagaren avfärdar uppgiften

Riksåklagaren avslog kravet på att öppna utredningen. Under tisdagen skickar Lars Kruse in sin överklagan till högsta domstolen, som sedan ska pröva om man ska ge prövningstillstånd eller inte.
Citera
2019-10-02, 07:17
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larunko
Riksåklagaren avslog kravet på att öppna utredningen. Under tisdagen skickar Lars Kruse in sin överklagan till högsta domstolen, som sedan ska pröva om man ska ge prövningstillstånd eller inte.

Med tanke på att ungefär 150 av 5.000 överklagelser till HD gått igenom och resten fått avslag, och HD primärt ska ta upp fall där det inte redan finns prejudiserade fall i HD sedan tidigare tror jag chansen för att de ska ta upp detta fall är minimal.
Senast redigerad av Mapping 2019-10-02 kl. 08:03.
Citera
2019-10-02, 07:27
Medlem
Citat:
Med tanke på att ungefär 150 av 5.000:- överklagelser till HD gått igenom och resten fått avslag, och HD primärt ska ta upp fall där det inte redan finns prejudiserade fall i HD sedan tidigare tror jag chansen för att de ska ta upp detta fall är minimal.

Det lär aldrig gå upp till HD precis som du säger.
Citera
2019-10-02, 13:27
Medlem
Citat:
Med tanke på att ungefär 150 av 5.000 överklagelser till HD gått igenom och resten fått avslag, och HD primärt ska ta upp fall där det inte redan finns prejudiserade fall i HD sedan tidigare tror jag chansen för att de ska ta upp detta fall är minimal.

Jag hittade bilden som det snackas om när en man står lutat över hawita och de syns tydligen att de är en mobil och det ser snarare ut som han försöker ta puls på hawita elr liknande
Citera
2019-10-02, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adrenalina23
Jag hittade bilden som det snackas om när en man står lutat över hawita och de syns tydligen att de är en mobil och det ser snarare ut som han försöker ta puls på hawita elr liknande
Kan du lägga upp vore snällt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in