Flashback bygger pepparkakshus!
2019-10-02, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ze123
Kan du lägga upp vore snällt!
Vet inte riktigt hur man gör de hehe, men på sida 1268 i fuppen börjar en bildbilaga, där denna bild syns från B*jans mobiltelefon.
Citera
2019-10-02, 20:54
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adrenalina23
Jag hittade bilden som det snackas om när en man står lutat över hawita och de syns tydligen att de är en mobil och det ser snarare ut som han försöker ta puls på hawita elr liknande

Hawita? Det var Isaks advokat som hävdar att det finns en bild på skytten med en pistol i handen, som advokaten hävdade absolut inte är Isak, d.v.s. i fallet med Ahmeto? Alltså inte en bild på M5 som böjer sig över Hawita vid den skjutningen?
Citera
2019-10-02, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mapping
Hawita? Det var Isaks advokat som hävdar att det finns en bild på skytten med en pistol i handen, som advokaten hävdade absolut inte är Isak, d.v.s. i fallet med Ahmeto? Alltså inte en bild på M5 som böjer sig över Hawita vid den skjutningen?

https://www.sydsvenskan.se/2019-09-1...kat-kraver-att
Citera
2019-10-02, 21:38
Medlem
Citat:

Läs någon sida bak, de har kommit info att zakis advokat påstår att de finns en bil när ” den riktige mördaren” står lutat över hawita med en pistol.
Jag kollade igenom fup, och där finns bilden.
På bilden syns hur en man står hukad över hawita som ligger helt blodig på marken. Mannen har nånting i handen men de syns ganska tydligen att de tär en mobil, och ser ut som han försöker hitta puls på hawita eller liknande. Jag tror de är de första vittnena som kom fram till platsen som tagit bilden. Finns aven en bild pp Mahmoud som ligger på mage me 2 skotthål i ryggen
Citera
2019-10-02, 21:43
Medlem
Citat:
Läs någon sida bak, de har kommit info att zakis advokat påstår att de finns en bil när ” den riktige mördaren” står lutat över hawita med en pistol.
Jag kollade igenom fup, och där finns bilden.
På bilden syns hur en man står hukad över hawita som ligger helt blodig på marken. Mannen har nånting i handen men de syns ganska tydligen att de tär en mobil, och ser ut som han försöker hitta puls på hawita eller liknande. Jag tror de är de första vittnena som kom fram till platsen som tagit bilden. Finns aven en bild pp Mahmoud som ligger på mage me 2 skotthål i ryggen

Rätt därför jag länka!

Citera
2019-10-02, 21:49
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larunko
Rätt därför jag länka!

Sorry guys, jag läste slarvigt...

Men ok, då är det denna bild vi pratar om från FUPen:
https://minfil.com/a40b3771nb/Sk_rma...._21.47.38_png

Och, man ser ju tydligt (tycker jag) att det är en mobil han har i handen.

EDIT: Alltså seriöst, hur FAN kan man som försvarsadvokat sjunka så lågt att man påstår att detta är en bild på mördaren? Och dessutom komma dragandes med detta efter att hans klient blivit fälld, när bilden funnits i FUPen hela tiden?
Senast redigerad av Mapping 2019-10-02 kl. 21:52.
Citera
2019-10-02, 21:53
Medlem
Citat:
Sorry guys, jag läste slarvigt...

Men ok, då är det denna bild vi pratar om från FUPen:
https://minfil.com/a40b3771nb/Sk_rma...._21.47.38_png

Och, man ser ju tydligt (tycker jag) att det är en mobil han har i handen.

Precis man måste ha väldigt dålig syn för o inte se de, är ganska säker på att de är
Mannen som kommer och försöker hålla hawita vaken, men advokaten har tydligen fått för sig att ” nu jävlar ska sanningen fram”.... så då hittar man på att en mobil är en pistol.... riktigt lågt måste jag säga
Citera
2019-10-02, 21:57
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Precis man måste ha väldigt dålig syn för o inte se de, är ganska säker på att de är
Mannen som kommer och försöker hålla hawita vaken, men advokaten har tydligen fått för sig att ” nu jävlar ska sanningen fram”.... så då hittar man på att en mobil är en pistol.... riktigt lågt måste jag säga

Ja, rent trams.
Citera
2019-10-02, 22:01
Medlem
Citat:
Ja, rent trams.
En sak jag inte förstog riktigt var om hawita var kriminell? Både han och den andra kurden som var Ms ”livvakt” sjöng ju på ganska bra i Förhören. Och låter skummt att Mahmoud flickvän gått runt o sagt att de inte va shahin o typ försökt få folk att inte prata med polisen.
Citera
2019-10-02, 22:12
Medlem
Citat:
En sak jag inte förstog riktigt var om hawita var kriminell? Både han och den andra kurden som var Ms ”livvakt” sjöng ju på ganska bra i Förhören. Och låter skummt att Mahmoud flickvän gått runt o sagt att de inte va shahin o typ försökt få folk att inte prata med polisen.

Jo det var han Hawita men fått nog! då han märkte att hans "vänner" inte var så nära som han trodde!
Citera
2019-10-02, 22:26
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larunko
Jo det var han Hawita men fått nog! då han märkte att hans "vänner" inte var så nära som han trodde!

Ja, så tolkar jag också det. Hawita KANSKE är "guilty by association" för att han umgås med andra kriminella, men samtidigt har jag mycket svårt att tro att han INTE skulle hålla på med t.ex. droghandel med tanke på vem han umgås med. Dock minns jag inte alls vad han själv eventuellt sagt gällande detta i förhören osv.
Citera
2019-10-02, 22:30
Medlem
Citat:
Ja, så tolkar jag också det. Hawita KANSKE är "guilty by association" för att han umgås med andra kriminella, men samtidigt har jag mycket svårt att tro att han INTE skulle hålla på med t.ex. droghandel med tanke på vem han umgås med. Dock minns jag inte alls vad han själv eventuellt sagt gällande detta i förhören osv.

Ordspråk: Säg vem du umgås med ska jag säga vem du är😉
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in