Citat:
Ursprungligen postat av
Mattboy
Jag själv satt en het sommar dag på tunnelbanan och framför mig satt tre tjejer. En av tjejerna hade fräscha sandaletter och rödmålade tånaglar. Hennes fötter bara lyste upp tillvaron i vagnen vi åkte i och hennes fötter fick en sådan dragningskraft att man kunde inte låta bli att vila sin ögon på fötterna.
Tjejen märkade mitt gloande och sade torrt: "Vad han glor på mina fötter då?"
Hennes vännina sade coolt: "Han kanske tycker de fina och sexiga?"
Det är nog så att uppmärksamhet är trots allt intressant och pirrigt skönt. Om en tjej inte vill pynta sina fötter så är det så det är och när tjejer verkligen vill pynta så är det uppenbart att fötterna ska få uppmärksamhet.
Skillanden är nog mycket andra mäns problem att de inte har en fetish för fötter och då de känner det mera som ett hot och därmed försnuskar stirrandet på tjejers fötter.
Det kanske är så ibland, att den som gillar uppmärksamhet piffar sina fötter?
Jag har av gammal vana alltid försökt hålla min fötter snygga, särskilt sommartid, för min egen skull. Jag går mycket barfota och då vill jag gärna ha målade naglar och fötter som mår bra och ser välskötta ut. Men jag gör det definitivt inte för att få uppmärksamhet från varken män eller kvinnor, jag bara trivs bättre när jag vet att mina fötter inte behöver skämmas för hur dom ser ut