• 1
  • 2
2018-07-02, 23:20
Medlem
frasselitos avatar
(Finns trd i I&I, men i denna trd ska fokus vara p filmen och det konstnrliga snarare n det politiska)

En dokumentr om det mest extrema landet i vrlden - Sverige.

Vrldspremir imorgon 3 Juli i Almedalen. Filmen handlar om svenskt debattklimat med invandring och integration som centralt tema. Typisk svensk metadebatt om debatten kanske man kan sga. Intervjuer med mediefolk och andra personligheter.

Trailer:
https://youtu.be/ssq6Wf4qi-w

Vad tycker ni om filmen? Narcisstisk hybris eller djup introspektion? Bra eller dlig dokumentr?
Citera
2018-07-02, 23:39
Medlem
CloserToTheHearts avatar
Svrt att sga vad man tycker om den d den inte gr att se, men jag kommer garanterat att se den! Fr terkomma.
Citera
2018-07-03, 01:50
Medlem
Utopiantoss avatar
Vilka str bakom filmen och varfr och i vilket sammanhang visas den p Almedalen?
Citera
2018-07-03, 07:37
Medlem
frasselitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utopiantos
Vilka str bakom filmen och varfr och i vilket sammanhang visas den p Almedalen?
Richard Bo Gardt och Gran Uhlin heter filmmakarna. Filmen r crowdfundad. Filmen kommer att visas utomhus framfr Ringmuren och man har anskt om tillstnd hos Almedalen att f vara del av evenemanget.

Klla:
https://facebook.com/notes/a-swedish...2682303834690/
Citera
2018-07-03, 07:46
Medlem
15minFames avatar
Jag som redan rstar sd och lser alternativ media knns det hr som en upprepning av allt jag redan hrt och lst genom ren. Jag gissar att de som vgrar se elefanten i rummet inte kommer att ta till sig det hr heller.

Kikade p deras crowfunding sida och tnkte jag skulle skicka ett litet bidrag. Fr $15 fr man mig - 15 min of fame
Citera
2018-07-03, 23:16
Medlem
KahlanAmnells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sasha08
Ser ut som flera medverkande r p plats och har debatt, snds p youtube imorgon fr oss som fljer

Vet du ngon tid eller kanal (Youtube) den snds p?

Ska bli intressant att se ven om man redan hrt samma argument r efter r, r vl mest till fr dom som lyckats sorters bort viktig samhllsinformation senaste decenniet.
Gillar arga blatten iaf, drifrn jag fick nys om denna fr ett tag sedan.
Senast redigerad av KahlanAmnell 2018-07-04 kl. 00:04.
Citera
2018-07-04, 18:01
Medlem
SundaySmokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KahlanAmnell
Vet du ngon tid eller kanal (Youtube) den snds p?

Ska bli intressant att se ven om man redan hrt samma argument r efter r, r vl mest till fr dom som lyckats sorters bort viktig samhllsinformation senaste decenniet.
Gillar arga blatten iaf, drifrn jag fick nys om denna fr ett tag sedan.

Enligt deras egna facebook sida kommer den slppas som "pay-per-view" p en hemsida som r under konstruktion. Den ska ligga uppe s att man kan se den om prjjsar frn den 20e Juli tydligen...

Synd att dom inte bara laddade upp hela skiten p youtube mnu medans dom har en liten hype, hade garanterat ftt mycket bttre spridning d..
Citera
2018-07-14, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frasselito
(Finns trd i I&I, men i denna trd ska fokus vara p filmen och det konstnrliga snarare n det politiska)

En dokumentr om det mest extrema landet i vrlden - Sverige.

Vrldspremir imorgon 3 Juli i Almedalen. Filmen handlar om svenskt debattklimat med invandring och integration som centralt tema. Typisk svensk metadebatt om debatten kanske man kan sga. Intervjuer med mediefolk och andra personligheter.

Trailer:
https://youtu.be/ssq6Wf4qi-w

Vad tycker ni om filmen? Narcisstisk hybris eller djup introspektion? Bra eller dlig dokumentr?

Den r bra, mycket bra t.o.m. Det r mycket intressanta synpunkter och tankar om Sverige och varfr vi r dr vi r idag frn vad som format anledning till att vi har haft tankarna runt migration och integration som vi har/haft och hur det har format hur vi har frhllt oss till det och vilka problem det har skapat.

Vill man bara ha en direkt alt-right cirkelrunk s r det inte rtt film men det var nog inte mlet med filmen utan det r en skildring som nog vcker tankar hos alla och man kan nog f en del tankestllare oavsett "sida".
Citera
2018-07-18, 00:56
Medlem
frasselitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RoffelMao
Verkligen!

Jag tyckte att debatten var vldigt bra. Extremt bra modererad.

Trailern ser ocks lovande ut. Jag skulle verkligen vilja se filmen. Kan man gra det nu p ngot stt? Hittar knappt nn info om hur man ska se den.
Har du nra till Kristianstad s kan du g hit
http://roxybio.se/2018/05/06/a-swedi...agens-sverige/

Annars s hittar jag i dagslget ingen info. terkommer om jag ser nt
Citera
2018-08-08, 20:13
Medlem
frasselitos avatar
Tyckte det var en helt ok film. Jag har hrt det skulle vara objektivt osv. Tyckte snarare det r en dokumentr som vill framstlla ett visst perspektiv. Hade grna sett fler fresprkare fr mngkulturen frsvara sina stndpunkter och komma med sin syn p dagens problem.

Bra att man bedrev intervjuer direkt med polis, vktare, bibliotekspersonal osv. Det r dessa som r och mter verkligheten varje dag. Tillskillnad frn proffstyckare som sitter i sina slutna rum och tror dom sitter p ngon slags sanning.

Annars var det fint foto. Men skitkass musik. Eller s var det de utdragna mellanscenerna som gjorde musiken dlig.

I vrigt har jag sett frvnansvrt lite om denna film i media. Varfr finns inga recensioner exempelvis? Skrpning, denna film r en verlag stark samtidsskildring. Ni fr ta o skriva om den.
Citera
2018-08-08, 22:06
Medlem
Intotherainbows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frasselito
Tyckte det var en helt ok film. Jag har hrt det skulle vara objektivt osv. Tyckte snarare det r en dokumentr som vill framstlla ett visst perspektiv. Hade grna sett fler fresprkare fr mngkulturen frsvara sina stndpunkter och komma med sin syn p dagens problem.

Bra att man bedrev intervjuer direkt med polis, vktare, bibliotekspersonal osv. Det r dessa som r och mter verkligheten varje dag. Tillskillnad frn proffstyckare som sitter i sina slutna rum och tror dom sitter p ngon slags sanning.

Annars var det fint foto. Men skitkass musik. Eller s var det de utdragna mellanscenerna som gjorde musiken dlig.

I vrigt har jag sett frvnansvrt lite om denna film i media. Varfr finns inga recensioner exempelvis? Skrpning, denna film r en verlag stark samtidsskildring. Ni fr ta o skriva om den.

Indirekt s lyftes frgan om varfr filmen aldrig kommer recenseras utav gammelmedia. Drfr alla ickepositiva yttranden om massinvandring och mngkultur antingen censureras, smutskastas eller ignoreras helt och hllet utav gammelmedias journalister.

Massinvandringen drivs p utav politiker som har George Soros sedelbuntar upptryckta dr bak, till applder frn kulturmarxister och annat alster frn 68-vnstern som driver krig emot allt vad ansvar och personligt ansvar innebr.
Varfr skulle ngon trda fram? Ingen kommer att trda fram, massinvandringen r inte demokratiskt projekt som ngot parti gtt till val p.
Citera
2018-08-31, 14:07
Moderator
v50s avatar
A Swedich Elephant gr fr nrvarande se gratis p dess youtubekanal

https://www.youtube.com/watch?v=xhf61C2-S4I
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto