2018-07-02, 22:31
Medlem
Hej jag har kpt en ciao tidigare i r och vill brja trimma s det blir lite fart p den. Jag planerar p att kpa ett 70cc och d hade jag ocks tnkt att byta till en 13-13 Dellorto (SHA) frgasare och strre munstycke sklart. Jag vill bara veta vad jag ska tnka p innan jag kper det (det r ett begagnat som r inkrd) ifall det r ngot annat jag ska byta fr jag har hrt ngra prata om ett nytt vevhus och sdant.

All hjlp uppskattas!
Citera
2018-07-02, 22:38
Medlem
darkomcfaces avatar
Plugga ur och byta avgassystem r ju ett mste. Byta remskiva. Om du kper ny cyllinder s r den INTE inkrd.

mvh
Citera
2018-07-02, 22:41
Medlem
Jag har redan ett nytt avgassytem, och jag kper inte en ny cylinder utan en begagnad 70cc, vet du om man behver modifiera blocket p alla 70cc eller om det finns sdana som man inte behver?
Citera
2018-07-02, 22:58
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av darkomcface
Byta remskiva.
SKippa remskiva och montera variator istllet

Citat:
Ursprungligen postat av tobbemeister
Jag vill bara veta vad jag ska tnka p innan jag kper det (det r ett begagnat som r inkrd) ifall det r ngot annat jag ska byta fr jag har hrt ngra prata om ett nytt vevhus och sdant.
Ls p ordentligt hur du pluggar ur motorblocket, ciao har en lite udda konstruktion
Citera
2018-07-03, 01:09
Medlem
Ok r det hr snt som r jtteviktigt fr att allting ska hlla lngre eller r det fr att man ska f mer styrka och att moppen ska g snabbare?
Citera
2018-07-03, 03:05
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tobbemeister
Ok r det hr snt som r jtteviktigt fr att allting ska hlla lngre eller r det fr att man ska f mer styrka och att moppen ska g snabbare?
Variator ger bttre startegenskaper, bttre acceleration och kan ven ge hgre toppfart, gr fel med block o vevaxel och du har ett bojsnke...
Citera
2018-07-03, 10:21
Medlem
glecass avatar
S vitt jag vet s r max 43mm(70cc) som passar p original blocket. Hgre n det betyder att du mste modifiera blocket fr att det ska passa.

Plugga ur r ett mste, och eventuellt fila upp insuget.
Senast redigerad av glecas 2018-07-03 kl. 10:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in