2018-07-04, 17:47
Medlem
Overklighetskänslor

Det har gått ungefär 4 veckor sen jag drabbades av overklighetskänslor på grund av att jag testade cannabis.

Än idag jag jag konstanta overklighetskänslor. Vilket gör så jävla ont. Det är bara jobbigt att inte uppleva verkligheten och hur det var innan. Jag sitter och läser än massa om hur folk har gått igenom detta i flera år. Men helt ärligt jag vet inte om jag orkar gå igenom detta så länge? Finns det någon som har gått igenom detta i några veckor sen har det släppt eller stannar man i sin bubbla för evigt?

Finns det något man kan göra för att må bättre eller bli bättre?
Citera
2018-07-04, 18:00
Medlem
CloserToTheHearts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jetjet
Det har gått ungefär 4 veckor sen jag drabbades av overklighetskänslor på grund av att jag testade cannabis.

Än idag jag jag konstanta overklighetskänslor. Vilket gör så jävla ont. Det är bara jobbigt att inte uppleva verkligheten och hur det var innan. Jag sitter och läser än massa om hur folk har gått igenom detta i flera år. Men helt ärligt jag vet inte om jag orkar gå igenom detta så länge? Finns det någon som har gått igenom detta i några veckor sen har det släppt eller stannar man i sin bubbla för evigt?

Finns det något man kan göra för att må bättre eller bli bättre?

Hur mkt cannabis testade du?
Har du testat många ggr?

Tråkigt. Men försök att tänk att slappna av och det bör vanligen ge sig.
Som med mkt annat handlar det om vad du gör och vad du tänker, dvs. om du sitter och tänker på det konstant så tenderar problemet att växa. Du får försöka tänka att detta är en nyttig erfarenhet för dig, istället för att se det som ett oövervinneligt problem.

Jag tror det har mycket att göra med hur ditt liv ser ut i övrigt, kombinerat med dina förväntningar på drogen när du testade. Cannabis är ingen jättetung drog, oroa dig inte. Men kolla över hur ditt liv ser ut i övrigt, är du lycklig?(lätt fråga :P )

Jobba på och lev ditt liv och du skall växa och blomma, men använd inte fler droger när du känner såhär.
Citera
2018-07-04, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CloserToTheHeart
Hur mkt cannabis testade du?
Har du testat många ggr?

Tråkigt. Men försök att tänk att slappna av och det bör vanligen ge sig.
Som med mkt annat handlar det om vad du gör och vad du tänker, dvs. om du sitter och tänker på det konstant så tenderar problemet att växa. Du får försöka tänka att detta är en nyttig erfarenhet för dig, istället för att se det som ett oövervinneligt problem.

Jag tror det har mycket att göra med hur ditt liv ser ut i övrigt, kombinerat med dina förväntningar på drogen när du testade. Cannabis är ingen jättetung drog, oroa dig inte. Men kolla över hur ditt liv ser ut i övrigt, är du lycklig?(lätt fråga :P )

Jobba på och lev ditt liv och du skall växa och blomma, men använd inte fler droger när du känner såhär.

Jag har testat att röka förut men det var skit länge sen. Har gjort det max 5 gånger förut. Denna gång delade jag och mina vänner på en joint, dock tog jag flera bloss än vad jag brukar göra. Jag vet att det låter fjantigt men tydligen är jag en känslig person.

Som du skriver, ibland tänker jag att det kanske kan vara bra för mig att ha detta men det blir bara att jag tänker ännu mer på hur det här kommer gå över, om det kommer att drabba mitt plugg osv osv, vilket blir värre än det brukar vara.

Om jag är lycklig, varierar det. Jag kanske inte är den lyckligaste men har inte så mycket att klaga om. Men vi alla människor har lätt för oss att grubbla över något som gör oss olyckliga.

Har du gått igenom detta?
Citera
2018-07-04, 18:20
Medlem
CloserToTheHearts avatar
Citat:
Jag har testat att röka förut men det var skit länge sen. Har gjort det max 5 gånger förut. Denna gång delade jag och mina vänner på en joint, dock tog jag flera bloss än vad jag brukar göra. Jag vet att det låter fjantigt men tydligen är jag en känslig person.

Som du skriver, ibland tänker jag att det kanske kan vara bra för mig att ha detta men det blir bara att jag tänker ännu mer på hur det här kommer gå över, om det kommer att drabba mitt plugg osv osv, vilket blir värre än det brukar vara.

Om jag är lycklig, varierar det. Jag kanske inte är den lyckligaste men har inte så mycket att klaga om. Men vi alla människor har lätt för oss att grubbla över något som gör oss olyckliga.

Har du gått igenom detta?

Har inte riktigt gått igenom det du skriver med att ha rökt och fortfarande en månad känt "overkligheteskänslor" pga. av det.

Om jag har rökt extremt mycket, varit hög i princip non-stop flera dagar i rad, så kan jag känna mig lite "flummig", ha svårare att sova i några dagar/en vecka kanske. Jag tror inte att det är cannabis som påverkar dig såhär långt efteråt, utan snarare vad du tänker, du är låg helt enkelt... Vi människor kan trassla in oss i tankar som du säger väldigt lätt.

Du verkar resonera klokt. Det ska nog inte vara några problem med skolan för dig bara pga. av det här. Ta det bara lugnt så blir det bra är mitt tips
Citera
2018-07-04, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av silberstein
Nej jag sökte inte hjälp utan gick nog bara och mådde skit i ett halvår. Det finns ju inte så mycket att göra förutom att ta livet av sig vilket ju naturligtvis inte är ett alternativ. Försök att hitta distraktioner, det värsta man kan göra är att tänka för mycket.

Visst har man tänkt på det, men det är inte värt det. Och du blev ju bättre. Ja det är ju det som är mitt problem att jag går och tänker på det hela jävla tiden.

När du hade dessa känslor vare också att du såg som att det var en dröm och att det blev suddigt ibland? Hur gjorde du för att tänka på annat och återhämta dig? Slutade du med nikotin, alkohol och allt?annat?
Citera
2018-07-04, 19:24
Medlem
Mogna-Meloners avatar
TS, det räcker med en tråd i ämnet. Sammanfogat båda trådarna.

/Mod
Citera
2018-07-04, 20:26
Medlem
hitmanneds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
TS, det räcker med en tråd i ämnet. Sammanfogat båda trådarna.

/Mod

Tips, läs på så mycket som möjligt om ämnet på seriösa sidor.

När du granskat av all information så kommer du förstå att det bara är och har orsakats av hög ångest.

Lösningen? Bli av med din ångest och låt det ta sin tid.
Citera
2018-07-04, 21:54
Medlem
silbersteins avatar
Citat:
Visst har man tänkt på det, men det är inte värt det. Och du blev ju bättre. Ja det är ju det som är mitt problem att jag går och tänker på det hela jävla tiden.

När du hade dessa känslor vare också att du såg som att det var en dröm och att det blev suddigt ibland? Hur gjorde du för att tänka på annat och återhämta dig? Slutade du med nikotin, alkohol och allt?annat?

Jo, jag hade det som kallas för derealisatin/depersonalisation. Har lite svårt att minnas exakt vad jag gjorde, men försökte nog till stor del leva vidare som vanligt även om var extra jobbigt i sociala sammanhang osv. Nog bra att ta det lite lugnt med alkoholen, men vet ej om gjorde några större förändringar, men är att träna eller ta långa promenader för att hantera ångesten. Tror det kommer bli bättre ganska snabbt, men det kan ta ett tag innan känslan försvinner helt. För mig blev det gradvis bättre, det var inte så att vaknade en dag och så var det plötsligt borta.
Senast redigerad av silberstein 2018-07-04 kl. 21:57.
Citera
2018-07-04, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hitmanned
Tips, läs på så mycket som möjligt om ämnet på seriösa sidor.

När du granskat av all information så kommer du förstå att det bara är och har orsakats av hög ångest.

Lösningen? Bli av med din ångest och låt det ta sin tid.

det har du rätt i, jag borde sluta läsa en massa som bara ger mig psykoser. Men eftersom du verkar erfaren har du också gått igenom detta och det har hjälpt genom dina tips?
Citera
2018-07-04, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av silberstein
Jo, jag hade det som kallas för derealisatin/depersonalisation. Har lite svårt att minnas exakt vad jag gjorde, men försökte nog till stor del leva vidare som vanligt även om var extra jobbigt i sociala sammanhang osv. Nog bra att ta det lite lugnt med alkoholen, men vet ej om gjorde några större förändringar, men är att träna eller ta långa promenader för att hantera ångesten. Tror det kommer bli bättre ganska snabbt, men det kan ta ett tag innan känslan försvinner helt. För mig blev det gradvis bättre, det var inte så att vaknade en dag och så var det plötsligt borta.

ja, det är ju det man känner sig efterbliven och måste anstränga sig. Jag hoppas som du säger ska försöka mitt bästa att bara ta det lugnt och acceptera detta. Nej det förstår jag också!
Citera
2018-07-05, 00:30
Medlem
silbersteins avatar
Citat:
ja, det är ju det man känner sig efterbliven och måste anstränga sig. Jag hoppas som du säger ska försöka mitt bästa att bara ta det lugnt och acceptera detta. Nej det förstår jag också!

Jo, ett annat tips jag kom att tänka på är kosttillskottet Ashwagandha, har hjälpt mig mycket när gäller att lindra ångest, och borde eventuellt kunna fungera för att dämpa obehaget du upplever: https://www.lifeextensioneurope.com/...arian-capsules

Sen finns det faktiskt en hollywoodrulle om tillståndet: https://www.youtube.com/watch?v=yQiNBfgBvoY

Har för mig att jag såg den när var drabbad, och att gav viss tröst även om inte något mästerverk (men samtidigt en rätt så hyfsad film).
Citera
2018-07-05, 09:04
Medlem
Har haft overklighetskänslor / känt mig borta nästan hela tiden i över 6 år nu, kommer knappt ihåg hur länge det är nu ens. Vet inte varför det blivit så. Har aldrig tagit droger eller något sånt. Men har läst att det kan bero på ångest och stress, vilket jag kan tänka mig är anledningen till det. Men det verkar vara ganska vanligt. Det gäller väl att försöka att inte tänka så mkt på det och ta hand om sig själv så mycket det går. Det är väl lite bättre nu för tiden ibland iallafall.
Senast redigerad av Smultronettt 2018-07-05 kl. 09:06.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in