Citat:
Ursprungligen postat av
Isnatt
Tjena!
Jag bor i city. Alla mina vänner bodde fram till relativt nyligen också i city men har nu i en jämn ström lämnat stan för att
binda sig, skaffa barn och bo lite utanför.
En kompis som hade min extranyckel bodde några gator bort. Nu bor hon 2 mil från stan och en annan vän fick då min extranyckel.
Nu har hon i sin tur flyttat nästan 3 mil bort och jag har tagit tillbaka min nyckel.
Jag har ingen familj här och har nu inte kvar nån tillräckligt bra vän heller som jag skulle kunna tänka mig att lämna nyckeln till.
Kanske får lämna den till min vän som hade den från första början?
Saken är ju den att jag gärna vill ha extranyckeln nära om jag skulle tappa min nyckel. Jag har ingen bil och tappar jag den på natten/kvällen är det ju lite struligt.
Är man sambo är det enkelt, men jag lever fri.
När jag växte upp hade vi gömt en nyckel i en blomkruka på vår tomt.
Hur har ni gjort med er extra hemnyckel?
Jag har haft min enda nyckel suttit i dörren sedan jag flyttade hit för 11 år sedan. Vill någon stjäla något är det bättre att jag slipper byta fönsterrutor, för in kommer de alltid.
Bättre att ha ett larm i så fall om man vill försöka skydda sig.
Alternativt om man nödvändigtvis vill ha låst så kan man ju köpa sig ett sådant där kodlås, då kan man ju även öppna låset på distans via någon app om man vill släppa in någon men inte är hemma.