2018-07-01, 20:11
Medlem
Isnatts avatar
Tjena!

Jag bor i city. Alla mina vänner bodde fram till relativt nyligen också i city men har nu i en jämn ström lämnat stan för att binda sig, skaffa barn och bo lite utanför.
En kompis som hade min extranyckel bodde några gator bort. Nu bor hon 2 mil från stan och en annan vän fick då min extranyckel.
Nu har hon i sin tur flyttat nästan 3 mil bort och jag har tagit tillbaka min nyckel.
Jag har ingen familj här och har nu inte kvar nån tillräckligt bra vän heller som jag skulle kunna tänka mig att lämna nyckeln till.
Kanske får lämna den till min vän som hade den från första början?
Saken är ju den att jag gärna vill ha extranyckeln nära om jag skulle tappa min nyckel. Jag har ingen bil och tappar jag den på natten/kvällen är det ju lite struligt.
Är man sambo är det enkelt, men jag lever fri.

När jag växte upp hade vi gömt en nyckel i en blomkruka på vår tomt.

Hur har ni gjort med er extra hemnyckel?
Citera
2018-07-01, 20:15
Medlem
enkeltulipans avatar
Lägg den på jobbet?
Citera
2018-07-01, 20:16
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enkeltulipan
Lägg den på jobbet?

Beror väl lite på hur man jobbar.
Citera
2018-07-01, 20:17
Medlem
enkeltulipans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Beror väl lite på hur man jobbar.

Ja det stämmer
Ingen bra idé om man jobbar i en park med att rensa rabatter till exempel.
Citera
2018-07-01, 20:19
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ja det stämmer
Ingen bra idé om man jobbar i en park med att rensa rabatter till exempel.

Jag lämnar förvisso alltid mina fönster vidöppna så skulle nog kunna ta mig in ändå då det bara ligger en våning upp.
Citera
2018-07-01, 20:20
Medlem
Lägg den i ditt vind/källarutrymme ifall du har ett sådant.
Citera
2018-07-01, 20:21
Bannlyst
går det inte att gömma nyckeln utanför ditt hem TS , är man riktigt klurig så hittar ingen annan den ,

jag har min extranyckel på en dold krok under altanen här , skulle du veta detta så skulle du ändå inte hitta på den garanterat
Citera
2018-07-01, 20:24
Medlem
GeneralRuskendruls avatar
Har du inga grannar?
Citera
Medlem
Isnatts avatar
Citat:
Lägg den på jobbet?
Men om jag tappar nyckelknippan där jobbnyckeln sitter så kommer jag ju inte in på jobbet heller då det inte är nån där sent.
Citat:
Ursprungligen postat av Chroma
Lägg den i ditt vind/källarutrymme ifall du har ett sådant.
Har källarförråd. Men för att komma ner dit krävs att ta sig in genom entrén (går med kod fram till 19:00), sen behövs nyckel för att komma ner till källarvåningen och nyckel för att komma in till förråden. Och sen nyckeln (som är i lägenheten..) till hänglåset som sitter på just mitt förråd.
Citera
Medlem
Gräv är svaret på denna typ av problem. Lägg nyckeln i en plastpåse och gräv ner den i en park eller gröning i närheten. Ingen adress på nyckeln ich spade gömd någonstans.
Citera
2018-07-01, 20:25
Medlem
Isnatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av titanmemory
går det inte att gömma nyckeln utanför ditt hem TS , är man riktigt klurig så hittar ingen annan den ,

jag har min extranyckel på en dold krok under altanen här , skulle du veta detta så skulle du ändå inte hitta på den garanterat
Bor i vanlig lägenhet. Har ett postfack i entrén och en sån posthylla utanför ytterdörren.

Citat:
Ursprungligen postat av GeneralRuskendrul
Har du inga grannar?
Massor, men känner ingen av dom. Har ingen aning om vilka dom är.
Citera
2018-07-01, 20:26
Medlem
enkeltulipans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Men om jag tappar nyckelknippan där jobbnyckeln sitter så kommer jag ju inte in på jobbet heller då det inte är nån där sent.

Nej, men då kan du ju be en kollega låsa upp och hämta nyckeln? Men det beror ju såklart på hur det ser ut på ditt jobb.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in