2018-07-01, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Jag bor i lägenhet. Det är bostadsrätt så det finns extranyckel 'nånstans' men den används ju bara om det är akut, vattenläcka då jag inte är hemma eller liknande.

Återigen, alltså är ett Yale Doorman ditt bästa alternativ. Inga nycklar, inga problem! Du kan låsa upp på distans via mobilen vid vattenläcka eller liknande, du kan ge hantverkare och fastighetsskötare temporärkoder om de behöver planerat tillträde. Du kan ge dejter/ragg egna koder som du sen kan radera om det skiter sig så du slipper lämna ut din egen kod. Du ser i loggen exakt när och vem som öppnat plus att det är ett inbyggt larm som i bästa fall skrämmer en inbrottstattare innan de tagit sig in.
Citera
2018-07-01, 23:37
Medlem
Inaniss avatar
Citat:
Då kan ju kollegan lika gärna ha min extranyckel
Dock har jag inte den 'kontakten' med nån på jobbet. Det är omsättning på personalen.
Skulle kännas bäst att lämna den till en vän ändå.
Men vill höra hur andra gör!

Jag har en på jobbet. Jag räknar med att någon är hemma om jag skulle behöva det helt enkelt. Lämnar jag nyckeln till en person är det ju inget som säger att jag får tag på personen när jag behöver. Har jag den på jobbet är det fler jag kan ringa som kan släppa in mig där.

Visst känner man inte personerna bra kanske det känns lite pinsamt, men det är också det värsta som kan hända, lite skämt i fikarummet om att man är klantig.
Citera
2018-07-01, 23:41
Medlem
Ha dubbla uppsättningar på dig då med nycklar hem, till jobbet och till bilen.
Citera
2018-07-01, 23:54
Medlem
lemonzhellos avatar
Hotell, som redan tipsats om, eller nåt annat nattöppet i närheten, butik eller bensinmack?

Se bara till att nyckeln ligger till exempel i ett kuvert utan id-uppgifter på. Är du nojig så ha en lapp inuti som kräver att du legitimerar dig.

Funkar bra. Jobbade för hundra år sen på en bensinmack som var rena sambandscentralen. Det fanns en låda bakom kassan med allt från nycklar till recept och pengar som skulle vidarebefordras. Detta var som sagt yngre bronsålder men bör funka än idag.
Citera
2018-07-02, 01:15
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Nyckelband.

Runt halsen under kläderna.

I hällorna på jeansen.

Säkerhetsnål eller liten karbinhake att sätta i bh bandet.

Finns mobilfodral med liten ring/hake för nyckel.

I sportbutiker brukar det finnas supertunna bälten med dragkedja och liten ficka att ha nyckel i.

Finns även tunna påsar och även rör att ha runt halsen (som man har när man reser).
Citera
2018-07-02, 01:26
Medlem
MyCuteLittleHorses avatar
Beroende på fasadbeklädnad, under fasaden, och "komma ihåg mått från något" så att man även kan beskriva för någon annan som vill in.
Citera
2018-07-02, 09:05
Medlem
borrizs avatar
Jag har anförtrott min extranyckel till min kusin som bor 5 min boirt.

Rent allmänt skulle jag råda ts att:
  • Väx upp och lär dig hålla reda på prylarna.
  • Skaffa en nyckelkedja som du fäster i kläderna
  • Bli sambo.
  • Fråga ditt försäkringsbolag hur du skall göra
  • Reservnyckel i en kjedja runt halsen
  • Flytta till ett kollektivhus, där är du tvungen att lära känna dina grannar
Citera
2018-07-02, 09:33
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dowhatisay
Ha dubbla uppsättningar på dig då med nycklar hem, till jobbet och till bilen.
Onödigt, då kan de lika gärna ligga hemma.
Citera
2018-07-02, 09:36
Medlem
Retsinas avatar
Citat:
Tjena!

Jag bor i city. Alla mina vänner bodde fram till relativt nyligen också i city men har nu i en jämn ström lämnat stan för att binda sig, skaffa barn och bo lite utanför.
En kompis som hade min extranyckel bodde några gator bort. Nu bor hon 2 mil från stan och en annan vän fick då min extranyckel.
Nu har hon i sin tur flyttat nästan 3 mil bort och jag har tagit tillbaka min nyckel.
Jag har ingen familj här och har nu inte kvar nån tillräckligt bra vän heller som jag skulle kunna tänka mig att lämna nyckeln till.
Kanske får lämna den till min vän som hade den från första början?
Saken är ju den att jag gärna vill ha extranyckeln nära om jag skulle tappa min nyckel. Jag har ingen bil och tappar jag den på natten/kvällen är det ju lite struligt.
Är man sambo är det enkelt, men jag lever fri.

När jag växte upp hade vi gömt en nyckel i en blomkruka på vår tomt.

Hur har ni gjort med er extra hemnyckel?
Man kan ju göra en liten "kapsel" som du sedan stoppar upp i rektum.
Citera
2018-07-02, 10:12
Medlem
borrizs avatar
Fäst din reservnyckel med en säkerhetsnål i fickan på kavajen.
Eftersom detta bevisligen fungerar på min 12-årige pojke så borde det även fungera för ts.
(Jag vet att folk har supit bort jackor, rockar och skor men det måste vara något allvarligt el på den som super bort sin kavaj)

Alternativt skaffa en piercing med karbinhake på ett diskret ställe, där kan du hänga din resevnyckel.
Citera
2018-07-02, 11:13
Medlem
Nu bor jag förvisso i villa, men du frågade ju hur vi andra gör

Jag kör tvåfaktors, en nyckel som går till ett förråd under en sten i rabatten, i förrådet är nyckeln till huset gömd. På ett ställe jag inte kan tänka mig att någon skulle komma på att leta.
Citera
2018-07-02, 11:53
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amos820
Nu bor jag förvisso i villa, men du frågade ju hur vi andra gör

Jag kör tvåfaktors, en nyckel som går till ett förråd under en sten i rabatten, i förrådet är nyckeln till huset gömd. På ett ställe jag inte kan tänka mig att någon skulle komma på att leta.
Ts skulle nog uppskatta om du berättar var du gömt den första nyckeln
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in