• 1
  • 2
2018-07-01, 10:47
Medlem
TasteMyGlocks avatar
35 årig man gripen efter att ha våldtagit kvinna och stulit hennes iPhone. Han hittades via ”hitta min iPhone”.

https://www.expressen.se/nyheter/kvi...lev-av-bussen/

Någon i Västerås som vet mer om GM?
Citera
2018-07-01, 10:55
Medlem
Inte den vassaste kniven i lådan som gjort detta, låter som en impulsfyllegrej. Men antar att det rätt snart kommer att surras om nyanlända och blattar, är ju standard här på FB. Själv satsar jag min 50 cent på överförfriskad och dum svensk.
Citera
2018-07-01, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Inte den vassaste kniven i lådan som gjort detta, låter som en impulsfyllegrej. Men antar att det rätt snart kommer att surras om nyanlända och blattar, är ju standard här på FB. Själv satsar jag min 50 cent på överförfriskad och dum svensk.
Våldtäkt är ett grovt brott, inte en "impulsfyllegrej".
Citera
2018-07-01, 11:06
Medlem
sajebiss avatar
Citat:
Kvinnan hade tagit sista bussen hem från Västerås mot Sala och klev av på en hållplats längs med riksväg 56 norr om Västerås. Det gjorde även en för henne okänd man.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/va...anfor-vasteras

Fy fan. Låter ju som det är mitt ute i spenaten?
Citera
2018-07-01, 11:20
Medlem
Lottalakejs avatar
Anser att hudfärg är helt irrelevant i detta fall.

Handlingen är avskyvärd och personen är ett drägg som har förbrukat sitt liv, kemiskt kastrering om det kan bevisas att det har skett en våldtäkt och tatuering i pannan med Våldtäktsman.

OM personen inte bara har ett svenskt medborgarskap så skall personen därefter deporteras och visas upp i pressen i det land han kom ifrån för att förmedla budskapet att i Sverige så accepterar vi inte DRÄGG.
Citera
2018-07-01, 11:27
Medlem
Badios avatar
Enligt SR ska tjejen gått av vid Gesala. Troligen har hon varit på festivalen i V-ås då. Gesala är riktigt litet bor c:a 60 pers där. Känns som GM troligen inte bor där.

Citat:
En kvinna i 25-årsålderna våldtogs vid tvåtiden i natt i närheten av en busshållplats längs med riksväg 56 i höjd med Gesala.
https://sverigesradio.se/sida/artike...rtikel=6989974

Min gissning på busshållplats.
https://www.google.se/maps/@59.70890...7i13312!8i6656
Citera
2018-07-01, 11:57
Medlem
Riddarhusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DilsNacke
Våldtäkt är ett grovt brott, inte en "impulsfyllegrej".
Ett grovt brott kan vara en impulsfyllegrej.
Alkoholintag gör att du slutar tänka och handlar impulsivt i högre grad ju mer du är påverkad.
Citera
2018-07-01, 12:06
Medlem
0.999...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KuKluxKlan
Våldtäkt i samband med mobilstöld.
Nålen på blatteindikagorn går av.

Lägg därtill att individen inte har fömågan att inse att mobilen i 9/10 fall kan spåras om den är påslagen. Vittnar om ett i bästa fall klent intellekt. Det går nästan att stänga det här fallet omgående.
Citera
2018-07-01, 14:25
Medlem
Häktad nu?

Går att begära ut offentlig handling med hans namn?
Citera
2018-07-01, 14:40
Medlem
Häktningsförhandling bör hållas på tisdag, så då är det bara att ringa till Västmanlands tingsrätt 021 310400.

Vet någon mer exakt var det hände? Alltså var längs 56an?
Citera
2018-07-01, 14:45
Han borde väl dna kollas mot andra brott, känns som det inte är hans första grova handling om man gör så mot någon random kvinna. Är antagligen något psykiskt fel på killen eller grovt påverkad av droger. Hur som helst får man hoppas att även andra brott kanske kan klaras upp nu också.
Citera
2018-07-01, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DilsNacke
Häktningsförhandling bör hållas på tisdag, så då är det bara att ringa till Västmanlands tingsrätt 021 310400.

Vet någon mer exakt var det hände? Alltså var längs 56an?

Lust och lägga ut den här på tisdag då?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in