Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-08-08, 02:47
  #25
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkyRaider
Det ser jag inget ont i. Men om pjäsen inte fyras av så låt den stå kvar i minst en timma innan du flyttar den. Om jag inte minns fel så ska man förvara den på ett säkert ställe över natten eller så och sedan slänga den.
Ja du har så rätt, man får vara försiktig om den slocknar dom smäller ju en del och det vill man inte ha på fel ställe
Citera
2018-08-08, 03:36
  #26
Medlem
SkyRaiders avatar
Nej precis. Men har dem legat inne eller i något garage så kan jag nästan lova helt att dem kommer att fungera felfritt.
Lite synd att skjuta upp sånna rariteter bara. Har för mig att jag hade några airbombs också. Roliga var dem iaf
Citera
2018-10-28, 17:37
  #27
Medlem
infiltrants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av falconer8
Köpte ett medelstort fyrverkeriset inför nyårsafton för en 4-5 år sedan. Men sen kom vi aldrig ut för att skjuta några raketer och pjäserna blev liggandes och föll i glömska. Är det säkert att skjuta av dessa nu?
Krut kan ju bli "för gammalt" men sen å andra sidan hör man ju talas om folk som har haft raketer/smällare liggandes sen 70/80-talet och som utan problem kunnat använda dessa.

Krutet/pyro-artikeln i sig självt är det definitivt inget fel på, men som föregående skrivit så stubinen kan brinna av alldeles för snabbt osv, pga torka eller annat.
Citera
2018-10-29, 08:13
  #28
Medlem
GalFisks avatar
Jag sköt en del överblivet från nyår för några veckor sen. De hade legat i sporadiskt uppvärmt hus/husvagn under sommaren.
En airbomb sprängdes pipan på, så bomben var nästan nere igen nör den small. Resten av pjäserna funkade felfritt (airbombs, eldflugor och markpjäser).
Citera
2018-10-29, 13:01
  #29
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GalFisk
Jag sköt en del överblivet från nyår för några veckor sen. De hade legat i sporadiskt uppvärmt hus/husvagn under sommaren.
En airbomb sprängdes pipan på, så bomben var nästan nere igen nör den small. Resten av pjäserna funkade felfritt (airbombs, eldflugor och markpjäser).

Tvivlar starkt på att det är på grund av att det legat några månader. För något år sedan så drog jag av en tårta som legat i 10+ år och den uppförde sig helt normalt.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback