2018-06-30, 23:11
Medlem
Drack idag en Nocco BCAA vilket jag nästan aldrig gör och råkade på ganska otrevliga biverkningar (Ont i huvudet, magproblem, illamående möjligtvis lätt hjärtklappning) Drack samtidigt som jag käka en korv till lunch och kände biverkningar ca 30 min till 5 timmar efter. Dricker bara energidryck ibland (nån gång i månaden) och oftast med relativt låg koffeinhalt. Har dock inte ens druckit cola eller kaffe på ca 1 månad heller så det kanske beror på det? Undrar alltså om jag är hypersensitiv mot koffein. Ps inte vuxen men väger iallafall ca 50kg och har aldrig känt av såna här effekter förut.
2018-06-30, 23:16
Medlem
spyder123s avatar
En Nocco motsvarar att dricka två Redbull och är du inte heller vuxen så är det mycket koffein. Så inte alls konstigt att du får symptom.
2018-06-30, 23:29
Medlem
Är det farligt att få i sig den mängden koffein någon gång då och då? Det är ju liksom inga kopiösa mängder
2018-06-30, 23:34
Medlem
Har sett folk i min åldersgrupp hälla i sig 3 monster på loppet av några timmar (vet att det är jävligt dumt) men jag undrar hur dåligt det är på en skala.
2018-06-30, 23:40
Medlem
roppermans avatar
Låter som en vanlig reaktion från någon utan tolerans mtp dosen. Blev du inte skakig?
2018-06-30, 23:53
Medlem
spyder123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bemo14
Är det farligt att få i sig den mängden koffein någon gång då och då? Det är ju liksom inga kopiösa mängder
Nej, inte farligt att dricka en Nocco för mycket. Dricker du 3-4 på rad så kan det dock resultera i mycket obehagliga biverkningar. Har personligen erfarit en koffeinöverdos där jag trodde jag skulle dö ett tag. Det skedde genom att käka några nävar frystorkat kaffe.
Senast redigerad av spyder123 2018-06-30 kl. 23:57.
2018-07-01, 06:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ropperman
Låter som en vanlig reaktion från någon utan tolerans mtp dosen. Blev du inte skakig?
Ja det blev jag, inte extremt mycket men kunde inte hålla handen stadigt direkt
2018-07-01, 08:09
Medlem
Fotbollspucks avatar
En del människor är känsliga för alkohol några för nikotin några för parfym och några för koffein, drick inte drycker med koffein i är ett hett tips.

Hysterin som råder runt alla miljontals jävla energidrycker är fan sjuk!
2018-07-01, 08:34
Moderator
Gromguttens avatar

Kolla i medicin och hälsa.

*Låst*

/Mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in