Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-30, 22:45
  #1
Medlem
Säg att man vill köpa Bitcoin för 150.000 - 200.000 SEK som ligger på ens bankkonto, hur går man då tillväga för att hålla sig under radarn på ett bra sätt?
Det är inte olagligt att köpa Bitcoin men det handlar mer om att inte bli flaggad i något system i onödan.

  • Om man köper från ett svenskt företag, t.ex. bt.cx, så ser transaktionen bra ut då den är nationell men som jag förstår det har de höga avgifter samt samarbete med Skatteverket.

  • Om man köper från någon site utomlands, t.ex. Kraken, så behöver man göra internationella överföringar som då banken kan flagga och skicka vidare pga summan.

  • Om man vill köpa på localbitcoins.com så tar de flesta bara Swish och tar de banköverföring så hanterar de oftast inte de summorna - vilket skulle innebära en massa småbetalningar hit och dit, vilket heller inte ser så bra ut. OBS: Jag kan inte betala detta via Swish.

En lösning vore att dela upp beloppet över längre tid men då detta kan komma att upprepas så skulle jag vilja ha detta gjort inom en månad eller så.

Har någon en bra lösning på detta?
Citera
2018-06-30, 22:58
  #2
Medlem
Köp för kontanter till en anonym plånbok. Det är väl att plocka ut dom utan att betala skatt som är lite svårare (även fast det också går att göra utan större problem)
Citera
2018-07-02, 20:07
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LAROmofo
Köp för kontanter till en anonym plånbok. Det är väl att plocka ut dom utan att betala skatt som är lite svårare (även fast det också går att göra utan större problem)

Lite suspekt att ta ut 200.000:- i kontanter. Hade hoppats på en digital lösning.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback