• 1
  • 2
2018-06-30, 11:45
Medlem
1SHOT1KILLs avatar
Att det stjäls mopeder är kanske inte så uppseendeväckande i dagens samhälle, än mindre i Valsta.

Den här gången spårade det dock ur ordentligt och slutade med mordhot, stenkastning, påkörningar och misshandel.

Otur för indivderna i gänget är att de gav sig på fel personer.

Enligt säkra uppgifter jagade ett massivt Polisuppbåd (8+ bilar, hundpatruller) i natt de inblandade.

Man skulle nästa kunna ana att de drabbade har goda kontakter högt upp inom Polisen, och på andra ställen, med tanke på frenesin och bestämdheten

Källa:

http://www.marsta.nu/startsidan/gang...mot-foraldrar/

Artikeln ger dock en "något" nedtonad bild av det som hänt.

Den blurrade bilden i lokaltidningen finns nedan i originalskick, och den är av god kvalitet.
Den som ser bilden och känner igen killen och tjejen vet garanterat vilka det är.

Bilden är spridd till skolor, lokala väktare, lokala Facebookgrupper och andra fiffiga ställen.

Dock vore det kul att veta om någon på Flashback känner igen personerna på bilden också?

Eftersom paret inte bär hjälm vore det tråkigt om de skadade sig, speciellt när de kör så vårdslöst.

Därför vill Polisen, med flera, komma i kontakt med dom. Tips tas tacksamt emot via PM eller i tråden.

Det finns redan nu två kända adresser, men det vore skönt om dessa kunde verifieras så Polisen vet att det är rätt dörr innan de ringer på.

Något säger mig att det här blir en solskenshistoria till slut.

https://s8.postimg.cc/ddpi62ex1/847_...A99482_DA9.png
Citera
2018-06-30, 11:48
Medlem
1SHOT1KILLs avatar
Bättre bild på paret.

https://ibb.co/mHhZnJ
Citera
2018-06-30, 12:22
Medlem
Snacka om stereotypiskt. Precis den bilden man kunde föreställa/förväntat sig.

Fördomar är viktigt för instinkten.
Citera
2018-06-30, 15:40
Medlem
0gKolhydraters avatar
Känner ej igen dessa, ser ut att vara födda efter 2000.
Citera
2018-06-30, 15:51
Medlem
GeneralRuskendruls avatar
Bra, Märsta är rövfeldts hem, de behöver mångkultur.
Citera
2018-07-01, 07:52
Medlem
Separatistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0gKolhydrater
Känner ej igen dessa, ser ut att vara födda efter 2000.

Kollade ”skolkatalogen”. Det stämmer med de namn och ålder jag kände igen. Skickat PM till TS och önskar god jakt.

Citat:
Ursprungligen postat av GeneralRuskendrul
Bra, Märsta är rövfeldts hem, de behöver mångkultur.

Vad menar du? Bor Reinfeldt där?
Citera
2018-07-01, 17:35
Medlem
Vaginalketchups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1SHOT1KILL
Bättre bild på paret.

https://ibb.co/mHhZnJ

En kaosblatte och ett adidasluder på moped. Märsta är ju litet, knappast svårt att ringa in vilka de är.
Har det hänt ngt mer i utredningen ?
Citera
2018-07-03, 11:41
Medlem
1SHOT1KILLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vaginalketchup
En kaosblatte och ett adidasluder på moped.

Adidasludret är identifierat, när saker lugnat ner sig kommer hon få vad hon förtjänar.

Sedan ska hennes släkt dras i vanära.

Sharialagar är kanske inte så dumt när allt kommer omkring?
Citera
2018-07-03, 13:08
Medlem
Citat:
(---)

Enligt säkra uppgifter jagade ett massivt Polisuppbåd (8+ bilar, hundpatruller) i natt de inblandade.

Man skulle nästa kunna ana att de drabbade har goda kontakter högt upp inom Polisen, och på andra ställen, med tanke på frenesin och bestämdheten
Spontant, så skulle jag säga att det är faktorn "Aina hatar konkurrens" som kickar in.

I lokaltidningsartikeln anar man att farsan är förbannad på riktigt och dessutom att han är nära att ta saken i egna händer ("Ungdomarna åker runt i Valsta på min dotters moped och ingen tar dem, jag förstår inte att de kan få hålla på"). Lägg därtill en bonnig kommun (gott om pojkar som inte är rädda att ta i när det behövs), en känd missdådare som fått hållas ett tag, och en pyrande ilska bland den tysta majoriteten. Jag gissar alltså att polisen känt sig tvingad att lägga wienerbröd, genus-planer och teambuilding åt sidan för att stävja ett potentiellt uppror hos lokalbefolkningen.
Citera
2018-07-03, 15:00
Medlem
1SHOT1KILLs avatar
Privatspanare ur lokalbefolkningen har sett Adidasludret idag 14:30 parkeringen Valsta C mot Valstavägen. Det säger det senaste i utredningen, som saknar diarienummer.

Nästa gång är Golfklubborna med, och vittnerna färre. Mörkret faller. Vi hoppas på hole in one.

Hade jag vart hen hade jag stannat inomhus och spelat Playstation resten av sommaren.
Citera
2018-07-04, 10:35
Medlem
mumuhammeds avatar
Citat:
Privatspanare ur lokalbefolkningen har sett Adidasludret idag 14:30 parkeringen Valsta C mot Valstavägen. Det säger det senaste i utredningen, som saknar diarienummer.

Nästa gång är Golfklubborna med, och vittnerna färre. Mörkret faller. Vi hoppas på hole in one.

Hade jag vart hen hade jag stannat inomhus och spelat Playstation resten av sommaren.

Haha hon är nog för ung för att kunna uppmärksamma de snälla varningarna på flashback
Citera
2018-07-04, 10:56
Medlem
Citat:
Adidasludret är identifierat, när saker lugnat ner sig kommer hon få vad hon förtjänar.

Sedan ska hennes släkt dras i vanära.

Sharialagar är kanske inte så dumt när allt kommer omkring?

Namn i PM?
Senast redigerad av 420Soulja 2018-07-04 kl. 11:12.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in