Flashback bygger pepparkakshus!
2018-06-30, 02:56
Medlem
WykkedWitchs avatar
Jag makulerade för ett par timmar sedan en Discshop order. Nu är det helg och jag undrar om det är så att jag kommer att få tillbaka pengarna innan vardag? Är det då 3-5 bankdagar som gäller??

Jag vet att vissa nätbutiker alltid har kassorna öppna oavsett dag. Dessutom läste jag igenom allt på deras hemsida men de är inte intresserade av att informera om makulering.
Citera
2018-06-30, 03:32
Medlem
Frixys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WykkedWitch
Jag makulerade för ett par timmar sedan en Discshop order. Nu är det helg och jag undrar om det är så att jag kommer att få tillbaka pengarna innan vardag? Är det då 3-5 bankdagar som gäller??

Jag vet att vissa nätbutiker alltid har kassorna öppna oavsett dag. Dessutom läste jag igenom allt på deras hemsida men de är inte intresserade av att informera om makulering.

Jag jobbade med e-handel en gång i tiden. Då var det så att pengarna automatiskt reserverades på banken. När orden skickades ”drog” man pengarna. Om ordern makulerades så drog man inte pengarna utan makulerade betalningen så att banken släppte reserveringen bara. Men det krävdes ju en manuell handling, så om de inte jobbar på helger så förblir pengarna reserverade tills de makulerar betalningen och häver reservationen nästa vardag (eller när de nu skulle ha behandlat din order.

Det var några år sedan, det är väl inte otänkbart att betalsystemen har blivit mer sofistikerade och sköter sådant automatiskt nu, men så var det i varjefall för runt 10 år sedan.
Citera
2018-06-30, 07:05
Medlem
Nope, inte mer sofistikerade. Så går det fortfarande till. Görs inget manuellt så går automatiken in efter en vecka efter reservation.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in