2018-07-07, 19:47
Medlem
NovaOculuss avatar
Svarta har länge varit del av brittiska imperiet, Frankrike och Belgien. Dessa riken stal dem från sina ursprungsländer så de har ett ansvar för dem. Dessutom är fotbollslag något man äger normalt sett. Så det är naturligt att man hejar på det man äger eller det som representerar en.
Slutligen är svarta bättre än vita.
Citera
2018-07-07, 19:48
Medlem
CloserToTheHearts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Nej, men för att göra en jämförelse med "Frankrike", och jag tror att fler svenskar hade vågat säga då att det inte var ett svenskt landslag. I dag låssas alla att Durmaz, Zlatan och alla andra är svenskar. Ingen vågar utmana den politiska korrektheten och värdegrundsdoktrinen.

Som vit skulle jag aldrig kunna heja riktigt på ett landslag som utmålas som "mitt" om det var fullt med negrer. Jag skäms redan över Juventus som inte har många etniska italienare i laget längre, och som alltid varit ett av Juves signum. Usch. Jag vill inte vinna med en massa utlänningar. Stommen måste vara italiensk!

Går inte riktigt att jämföra(eller GÅR går det väl), men Frankrike är ett så sjukt mkt större land än Sverige, och som sagt, finns otroligt många negrers där.

Ja, men de är ju Svenskar? Födda och uppväxta här samt talar språket utmärkt. Hade det varit bättre med en regel typ: "apapapapap!! Du får inte spela i landslaget för du är lite för mörk, tyvärr. Du är bra, tack men nej tack.".

Vilket landslag ska dessa spelare spela i då? Om de är födda och uppvuxna här? Kanske man kan göra en regel att negrers inte får spela öht fotboll?

Och var ska gränsen gå? kolsvart, eller bara lite mörk? Och vad gäller namn, är det ok med ett lite slaviskt namn t.ex. eller måste det vara "Erik Svensson" ?

Haha, och det med Juventus är ju bara hilarious Du bryr dig om vad ett klubblag(ej landslag) i ett land där du inte ens själv bor har för etnicitet på sina spelare! Är du ens från Italien?
Citera
2018-07-07, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NaziLowRiders
Frankrike, är som främlingsarmen. Belgien kryllar av negrer
England är full av avskummet med.
Hur ser ni ni på det?

Är det just negrer du hakar upp dig på eller vad är egentligen problemet?

Sveriges genom tidernas största fotbollsspelare är Zlatan. Många tycker allt möjligt om honom, men störst är han, och Sverige och honom hejade man på naturligtvis.
I dessa tider, och historiskt långt bak med invandring till Sverige kan vi säkert vänta oss mängder av spelare i Svenska landslaget som inte har 100% etniskt Svenskt ursprung. Tror du ”Sverige” kommer heja mindre på landslaget då? Knappast. Aldrig. Någonsin.

Vänta 5-10 år så är vi där. Utan tvekan.

Jag kommer heja på landslaget precis som jag gör idag, naturligtvis. Precis som alla andra individer i precis hela Sverige, inkl NMR, även om man nog slänger sig med lite tafatta miffokommentarer som ”svarting” under matcherna, när man förlorar. Inte när man vinner. Såklart.
Citera
2018-07-07, 19:51
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.J.A
Är det just negrer du hakar upp dig på eller vad är egentligen problemet?

Sveriges genom tidernas största fotbollsspelare är Zlatan. Många tycker allt möjligt om honom, men störst är han, och Sverige och honom hejade man på naturligtvis.
I dessa tider, och historiskt långt bak med invandring till Sverige kan vi säkert vänta oss mängder av spelare i Svenska landslaget som inte har 100% etniskt Svenskt ursprung. Tror du ”Sverige” kommer heja mindre på landslaget då? Knappast. Aldrig. Någonsin.

Vänta 5-10 år så är vi där. Utan tvekan.

Jag kommer heja på landslaget precis som jag gör idag, naturligtvis. Precis som alla andra individer i precis hela Sverige, inkl NMR, även om man nog slänger sig med lite tafatta miffokommentarer som ”svarting” under matcherna, när man förlorar. Inte när man vinner. Såklart.
Vad menar du med "största"? Det finns hur många som helst som inte gillar Zlatan? Jag tror absolut inte han är den mest folkkäre i alla fall.
Citera
2018-07-07, 19:53
Medlem
CloserToTheHearts avatar
Citat:
Negrer är duktiga i sport. Allt annat är dom värdelösa på. Kriminalitet fixar dom med

Vad bra du bemötte mitt inlägg. Du har säkert inte ens läst en bok i hela ditt liv. Sopa!
Citera
2018-07-07, 19:53
Medlem
Fashwaves avatar
Citat:
Frankrike, är som främlingsarmen. Belgien kryllar av negrer
England är full av avskummet med.
Hur ser ni ni på det?

Är man avskum för att man är icke vit?

Nej.

Men Afrika åt afrikaner och Europa åt oss vita.

Jag förstår inte hur man kan heja på England som vit europé.

Men jag ogillar inte tex han vänsterforwarden Olsson för att han är färgad. Han verkar vara väldigt svensk i sitt sätt.
Citera
2018-07-07, 19:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av CloserToTheHeart

Jag har ett mycket speciellt band till Italien. Mer säger jag inte. Juves identitet är italiensk, fråga vilken supporter eller italienare som helst.

Afrika åt negrer och Europa åt vita! Världslig mångfald, som det var tänkt från början innan kulturmarxisterna satte sina klor i institutioner, hormedia och myndigheter. Det är ju inte vi som massvandrar till Afrika. Det sker åt ett håll.
Citera
2018-07-07, 20:01
Medlem
Zabriskie.Points avatar
Varför skulle de inte hejja på sina landsfränder och sitt landslag? Ett lag beståendes av de bästa fotbollsspelarna i deras land? Skulle de bara ha folk som är fransoser ända tillbaka till Napoleons tid? Medeltiden? Vart skulle gränsen gå menar du? Att bara folk med ljus hy skulle få spela?

Nä, du är helt fel ute! De vi inte vill ha i landet är våldtäktsmännen, mördarna som skjuter på våra gator och tar vårat donerat blod från leukemisjuka barn, bidragsfuskarna och "kaozblattarna".
Duktiga, skötsamma fotbollsspelare vill vi ha! Likaså välintegrerade studerande och arbetare!
Citera
2018-07-07, 20:03
Medlem
CloserToTheHearts avatar
Citat:
[/spoiler]

Jag har ett mycket speciellt band till Italien. Mer säger jag inte. Juves identitet är italiensk, fråga vilken supporter eller italienare som helst.

Afrika åt negrer och Europa åt vita! Världslig mångfald, som det var tänkt från början innan kulturmarxisterna satte sina klor i institutioner, hormedia och myndigheter. Det är ju inte vi som massvandrar till Afrika. Det sker åt ett håll.

Ah, ok. Det kan jag väl köpa, men inte ditt andra argument.
Lär dig av historien. Vems fel tror du att det är att Afrika ser ut som det gör?
Afrika sönderkoloniserades av den vite mannen, och de har fått stora konsekvenser.

Med det sagt så lämnar jag tråden. Jag känner att jag sagt det jag ville ha sagt i frågan.
Citera
2018-07-07, 20:09
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Jag håller med. Det är nästan en färgchock att se "Frankrike" spela.

Om 11 s.k. japan-svenskar hade spelat för Sverige, handen på hjärtat, men hade folk tyckt det var exakt samma sak som att se 11 etniska svenskar spela och vinna för sitt land?

Intresset hade dött.

Citat:
Frankrike har extremt stor negerpopulation, och haft så länge. Har haft kolonier osv. i Afrika.
För dem är det inget konstigt.

Jaa, men nu är det ju inte riktigt så att vi har 11 japan-svenskar som spelar.

Jag känner svenskar och fransoser som var på plats under 60-talet när Algerietrevolten ägde rum och har hört first hand hur tongångarna gick. Det var som apartheid i Sydafrika. Allt är nu dolt under ytan under repressiva lagar, men du är naiv om du tror att allt är guld och gröna skogar när man blandar stora volymer av olika etniciteter.

Citat:
Negrer är duktiga i sport. Allt annat är dom värdelösa på. Kriminalitet fixar dom med

"Song and dance" brukar man säga i USA.

Citat:
Går inte riktigt att jämföra(eller GÅR går det väl), men Frankrike är ett så sjukt mkt större land än Sverige, och som sagt, finns otroligt många negrers där.

Ja, men de är ju Svenskar? Födda och uppväxta här samt talar språket utmärkt. Hade det varit bättre med en regel typ: "apapapapap!! Du får inte spela i landslaget för du är lite för mörk, tyvärr. Du är bra, tack men nej tack.".

Vilket landslag ska dessa spelare spela i då? Om de är födda och uppvuxna här? Kanske man kan göra en regel att negrers inte får spela öht fotboll?

Och var ska gränsen gå? kolsvart, eller bara lite mörk? Och vad gäller namn, är det ok med ett lite slaviskt namn t.ex. eller måste det vara "Erik Svensson" ?

Haha, och det med Juventus är ju bara hilarious Du bryr dig om vad ett klubblag(ej landslag) i ett land där du inte ens själv bor har för etnicitet på sina spelare! Är du ens från Italien?

Det är bara en liten bagatell i hela mångkultur/massinvandringsvansinnet. Men att blanda stora volymer av olika etniciteter kommer aldrig sluta lyckligt, allra minst om det sker mot ursprungsbefolkningens vilja.

Citat:
Ursprungligen postat av Fashwave
Är man avskum för att man är icke vit?

Nej.

Men Afrika åt afrikaner och Europa åt oss vita.

Jag förstår inte hur man kan heja på England som vit europé.

Men jag ogillar inte tex han vänsterforwarden Olsson för att han är färgad. Han verkar vara väldigt svensk i sitt sätt.

Lika lite som vi ogillade Henke. Hade det bara funnits 11 "Martin Olsson" på plan så hade intresset för landslaget dött. Garanterat.
Citera
2018-07-07, 20:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NovaOculus
Svarta har länge varit del av brittiska imperiet, Frankrike och Belgien. Dessa riken stal dem från sina ursprungsländer så de har ett ansvar för dem. Dessutom är fotbollslag något man äger normalt sett. Så det är naturligt att man hejar på det man äger eller det som representerar en.
Slutligen är svarta bättre än vita.

Resonerar folk verkligen såhär? Som om de vore 12 år. Frankrike har alltså ett ansvar även för Vietnam? Hur lång tid då, 300 år till? Vietnameserna har all rätt att utvandra till Frankrike?

"Har ett ansvar för". Vilket trams. Dessutom var kolonialtiden inte för fem öre någonting som påminner om mongolernas framfart på 1200-talet, exempelvis. Kolonialtiden var inget "tog ursprungsländerna ifrån dem".

Vad är det du inte fattar, NovaOculus?

Jag har vetat på förhand vad jag ska få från SVT. Idag såg jag det typiskt förväntade. Nationalsången sattes ihop från olika håll. Det var Sven Wollter, Mats Sundin, några andra svenskar och självklart om vartannat MENA-invandrare. En afrikan, någon med slöja, självklart, någon arab något. Ja! (ironiskt), "som det ska vara, det nya härliga Sverige där vi alla är i som en gemensam familj". Sådant här retar mig bara eftersom det är så falskt.
Senast redigerad av MagnusBengtsen 2018-07-07 kl. 20:25.
Citera
2018-07-07, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Talking-Donkey
hur är det möjligt att folk sitter inne och glor på vuxna människor som spelar ett löjligt meningslöst spel där man sparkar en boll fram och tillbaka på en plan???
Hur fan kan man tillåta golf? Hur jävla absurt som helst.
Curling är ett spel som är till för att håna er idioter som glor på sport. Dom försöker se hur jävla absurt töntig man kan göra en sport utan att ni zombies vaknar. Ha ha ha ha.
Saknar man testosteron kan det vara svårt att förstå sig på sport som kulturfenomen. Det är därför kvinnor ofta inte följer sport, ja, och vissa beta-män också tydligen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in