Citat:
Ursprungligen postat av
GenesisP
Nej, men för att göra en jämförelse med "Frankrike", och jag tror att fler svenskar hade vågat säga då att det inte var ett svenskt landslag. I dag låssas alla att Durmaz, Zlatan och alla andra är svenskar. Ingen vågar utmana den politiska korrektheten och värdegrundsdoktrinen.
Som vit skulle jag aldrig kunna heja riktigt på ett landslag som utmålas som "mitt" om det var fullt med negrer. Jag skäms redan över Juventus som inte har många etniska italienare i laget längre, och som alltid varit ett av Juves signum. Usch. Jag vill inte vinna med en massa utlänningar. Stommen måste vara italiensk!
Går inte riktigt att jämföra(eller GÅR går det väl), men Frankrike är ett så sjukt mkt större land än Sverige, och som sagt, finns otroligt många negrers där.
Ja, men de är ju Svenskar? Födda och uppväxta här samt talar språket utmärkt. Hade det varit bättre med en regel typ: "apapapapap!! Du får inte spela i landslaget för du är lite för mörk, tyvärr. Du är bra, tack men nej tack.".
Vilket landslag ska dessa spelare spela i då? Om de är födda och uppvuxna här? Kanske man kan göra en regel att negrers inte får spela öht fotboll?
Och var ska gränsen gå? kolsvart, eller bara lite mörk? Och vad gäller namn, är det ok med ett lite slaviskt namn t.ex. eller måste det vara "Erik Svensson" ?
Haha, och det med Juventus är ju bara hilarious

Du bryr dig om vad ett klubblag(ej landslag) i ett land där du inte ens själv bor har för etnicitet på sina spelare! Är du ens från Italien?