2018-07-12, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tennant
Det får du allt visa innan någon skall tro på det.

Återigen får du allt visa att det är oproblematiskt att utlänningar befolkar landslagen. Det är det uppenbarligen inte eftersom invändningar finns.

Nu tror jag att du snurrade till det. Vi svenskar existerar precis som andra folkslag och vill nog generellt gärna att det också skall synas i våra landslag. Det är inget problem. Problemet är när hatiska människor som du vill få det till ett problem.

Att det finns invändningar gör det inte till ett problem.

Det är er sak att vilja se det så men nu är det så att landslaget består och ska bestå av de som är bäst och svenska medborgare.
Hade man valt att ta in personer baserat på andra skäl så hade jag sett det som ett problem.
Vill du bara ha vita i landslaget så visst, inga problem för min del så länge de är bäst i sverige.
Såå joo.. du har rätt om du menar att landslaget ska bara ha vita trots att vi har andra bättre spelare. Då blir jag hatisk och får det till ett problem.
Citera
2018-07-12, 11:52
Medlem
AreYouBacks avatar
Där jag bor gör "vita" en väldans massa aktiviteter med barnen inklusive jag och min fru. När vi beger oss av en lördag- eller söndagmorgon till en aktivitet ser vi invandrarbarnen stå och nöta fotboll. De verkar inte ha annat för sig, föräldrarna aktivierar inte direkt barnen utan det är ut på gatan med dem. Inte konstigt om de kommer dominera europeisk fotboll om några år.
Citera
2018-07-12, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ormet77
Att det finns invändningar gör det inte till ett problem.
Det är väl ungefär det som är definitionen av ett problem i det här fallet.

Citat:
Det är er sak att vilja se det så men nu är det så att landslaget består och ska bestå av de som är bäst och svenska medborgare.
Att referera till att någon är "svensk medborgare" förändrar just ingenting i sakfrågan.

Citat:
Hade man valt att ta in personer baserat på andra skäl så hade jag sett det som ett problem.
Vill du bara ha vita i landslaget så visst, inga problem för min del så länge de är bäst i sverige.
Såå joo.. du har rätt om du menar att landslaget ska bara ha vita trots att vi har andra bättre spelare. Då blir jag hatisk och får det till ett problem.
Du verkar intresserad av hudfärg. Nu råkar vi svenskar vara "vita" men jag ser ingen direkt poäng att kalla oss "vita". Vi är svenskar, rätt och slätt.

Vilka "vi" som du refererar till är vet jag inte. Antar att du menar "vi svenska medborgare" och inte "vi svenskar" och då är vi tillbaka på ruta ett.
Citera
2018-07-12, 12:46
Medlem
Machiavellys avatar
Det är ju ingenting Afrika vinner på att svarta spelar i Frankrike? Det är Frankrike som vinner på det. Vad spelar det då för roll vem som driver fram vinsten?
Citera
2018-07-12, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tennant
Det är väl ungefär det som är definitionen av ett problem i det här fallet.

Att referera till att någon är "svensk medborgare" förändrar just ingenting i sakfrågan.

Du verkar intresserad av hudfärg. Nu råkar vi svenskar vara "vita" men jag ser ingen direkt poäng att kalla oss "vita". Vi är svenskar, rätt och slätt.

Vilka "vi" som du refererar till är vet jag inte. Antar att du menar "vi svenska medborgare" och inte "vi svenskar" och då är vi tillbaka på ruta ett.

Så definitionen av svenskar är det som ställer till det?

Min definition av svenskar i landslaget är inte baserad på hudfärg. Men de som har invändningar stör sig på hudfärgen. Jag har redan sagt att hudfärg kvittar för mig. De som är bäst för laget är de som ska spela oavsett hudfärg.
Citera
2018-07-12, 19:34
Medlem
S0LD13R777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Bra fotbollsspelare för lagen är väl nummer ett.

Däremot är det intressant att se att afrikanska länder oftast inte har med Europeer( vita ) i lagen.
Heller inte i de japanska lagen.
Det finns väl inga vita fotbollsspelare där då, eller Européer..
Eller så är de dödsknarksrrasister eller nått ditåt.

Då kan man lika gärna lägga ner VM och köra fullt ut på Champions League.
Bara göra ett Champions League fast för alla liga vinnare i hela världen och inte bara Europa.

För det är den vägen ni vandrar när ni kör med legoknektslag som England, Frankrike, Belgien.
Det är inte Engelsmän, Belgare, Fransoser, de är Bantu, Xhosa, Somali, Gambianer osv.

En nation är ETNISK och baserad på BLODSBAND, allt annat är artificiellt, som VM Finalen, vi har ett fuskande artificiellt landslag, det Franska a.k.a. Lilla Afrika mot ett landslag med äkta Kroater, dvs. ett äkta landslag med blodsband.

Frankrike är helt enkelt fuskare som spelar med utlänningar.
Citera
2018-07-12, 19:37
Medlem
S0LD13R777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
Där jag bor gör "vita" en väldans massa aktiviteter med barnen inklusive jag och min fru. När vi beger oss av en lördag- eller söndagmorgon till en aktivitet ser vi invandrarbarnen stå och nöta fotboll. De verkar inte ha annat för sig, föräldrarna aktivierar inte direkt barnen utan det är ut på gatan med dem. Inte konstigt om de kommer dominera europeisk fotboll om några år.

Och med det försvinner publiken och pengarna. Fotboll krymper och blir som basket. En sport frekventerad av negrer och liberaler. Närmast sörjande i princip.
Det är illa nog så plastig som fotbollen är nu med Barcelona, Liverpool, Chelsea, Real Madrid, Bayern München, Juventus och PSG. Plastlag för plastmänniskor.
Citera
2018-07-13, 01:24
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S0LD13R777
En nation är ETNISK och baserad på BLODSBAND, allt annat är artificiellt, som VM Finalen, vi har ett fuskande artificiellt landslag, det Franska a.k.a. Lilla Afrika mot ett landslag med äkta Kroater, dvs. ett äkta landslag med blodsband.

Frankrike är helt enkelt fuskare som spelar med utlänningar.

Känner inte starkt för raserna som sådana, men tycker det är konstigt att fotbollsspelare bara kan byta lag. Typ köpas upp av sin ärkefiende. Det är egentligen jättekonstigt. Om man baserar lag på vem man kan köpa in, vad baserar man då laget på egentligen?
Citera
2018-07-13, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neuron-drone
Känner inte starkt för raserna som sådana, men tycker det är konstigt att fotbollsspelare bara kan byta lag. Typ köpas upp av sin ärkefiende. Det är egentligen jättekonstigt. Om man baserar lag på vem man kan köpa in, vad baserar man då laget på egentligen?

De enda som inte är födda i Frankrike eller på områden som ägs av frankrike är:

Umtiti född i kamerun men var yngre än 6år när han kom till frankrike.
Mandanda kom till frankrike innan 15års ålder.

Sen kan man inte byta lag hur som. Du får inte ha spelat seniormatch med ett landslag och byta sen tror jag reglerna är.
Men som du ser så är typ hela frankrikes trupp inrikesfödda.
Citera
2018-07-13, 18:43
Citat:
Ursprungligen postat av CloserToTheHeart
Och var ska gränsen gå? kolsvart, eller bara lite mörk? Och vad gäller namn, är det ok med ett lite slaviskt namn t.ex. eller måste det vara "Erik Svensson" ?

Politikerna har ju själva tagit ett beslut 1975, en officiell startpunkt och brytpunkt, så då är det mest rimligt att utgå ifrån det årtalet och behandla alla som kommit som en konsekvens av det politiska beslutet som "fiender".

Invandring i sig är en sak, som t ex kvalificerad arbetskraftsinvandring och viss kärleksinvandring, men inte detta; en invandring som fullständigt omkullkastar alla demografiska principer, en nations suveränitet och ett etniskt folk med en särartad kultur. Det är inte simpel invandring längre, utan en invasion styrt av aktiva, moraliserade politiska beslut, och också tillhörande medial mörkläggning om konsekvenserna och utan granskning av politiken i praktiken. Jag kan för mitt liv inte förstå hur inte alla kan (in)se problemet i det trots den egna åsikten om invandring.

Fotbollslandslaget blir därför bara en billig vänsterpolitisk poäng som jag inte tänker stödja eller erkänna. Sorry, men ett svenskt lag fullt med negrer och araber är inte särskilt svenskt och är ingenting som jag kan känna gemenskap med. Like lite som Nigeria skulle känna med sitt landslag fullt av Kalles kaviar-typer. Inkvoteringen sker ju enkelriktat, ingen propsar på vita spelare i Kamerun eller Senegal. Tänk på att vita är en minoritet i världen och därför en skyddsvärd grupp.
Senast redigerad av GenesisP 2018-07-13 kl. 18:45.
Citera
2018-07-13, 18:57
Medlem
S0LD13R777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neuron-drone

Nu för tiden är det typ publiken och emblemet.
Fotbollen är ju i stort sett en legoknektsprodukt numera, en spelare som lyckas och kommer från de egna leden blir tokhyllad för att det är så sällsynt numera.

Samma sak med dessa legoknekts-landslag, där blir folk sjukt mycket gladare när en av de riktiga gör mål till skillnad från när en av legoknektarna gör mål just för att de egentligen inte identifierar sig med legoknekten.

Personligen tycker jag det borde vara krav på blodsband, det betyder att mulatter t.ex. får spela då de oftast har en mamma som är från landet, medans de som saknar blodsband får lira med sitt riktig land istället, skitsamma om han bor någon annanstans, de flesta av spelarna är till vardags legoknektar i någon helt annan liga än deras inhemska och bor därmed inte i hemlandet.

Det här mixa, blanda det blir liksom inte en äkta kraftmätning mellan länderna, därav förlorar det hela sin charm. Därför så många är glada att det är Kroatien som är i final istället för främlingslegionen England. Ett litet land med 4,2 miljoner innevånare där samtliga spelare har blodsband till sin nation och har gått hela vägen till finalen. Så mycket större än en legoknektsarmé som gör samma sak, Kroatien är äkta, Frankrike är fusk och plast.
Citera
2018-07-13, 19:07
Medlem
Dansa (i nyktert tillstånd), bollsport, bl.a. har aldrig varit den vite mannens grejer tyvärr. Det duger inte att vara tvåa i dessa samanhang heller så nu kommer den vite mannen att utrotas långsiktigt, dessvärre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in