• 3
  • 4
2018-06-30, 09:17
Medlem
FSGLs avatar
Denna fantastiska tråd beskriver iaf hur en person finaniserar sina 40h/vecka på krogen:
(FB) Är alkoholism en livsstil
Citera
2018-06-30, 11:43
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Men säg att de jobbar fram till fyra på morgonen, går direkt till pizzerian, hem och sov, och sedan jobb igen.

Har flera kollegor som gör så ibland. Inte konstigare egentligen än att någon som jobbar dag tar en öl på eftermiddagen.

Om det rör sig om folk med sjukpension pga missbruk och psykisk sjukdom så är det inte alla av dem som tänker på om det finns pengar nästa vecka, alltså kanske en vecka spenderas på pizzerian och nästa vecka helt utan pengar.
Citera
2018-07-01, 09:44
Medlem
NuLugnarDuNerDigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Har flera kollegor som gör så ibland. Inte konstigare egentligen än att någon som jobbar dag tar en öl på eftermiddagen.

Om det rör sig om folk med sjukpension pga missbruk och psykisk sjukdom så är det inte alla av dem som tänker på om det finns pengar nästa vecka, alltså kanske en vecka spenderas på pizzerian och nästa vecka helt utan pengar.
Frågan är ju vad fan man ska göra på pizzerian om man inte är nere på den sociala botten.
Ta en god lite finare öl hemma framför tvn istället för att dricka den där pisslager på lokala pizzahaket medans någon svenne kommer och hämtar en pizza och en fördömd lirare sitter vid spelautomaten.
Ta er till en riktig pub eller resturang om ni vill ha en after work, sitt inte där på förortspizzerian bland dom andra white trash idioterna.
"Man vill ha det sociala!"
Vad fan finns det att samtala om med ovanstående pack?
Diskutera livets hårda skola?
Senast redigerad av NuLugnarDuNerDig 2018-07-01 kl. 09:47.
Citera
2018-07-01, 14:17
Medlem
De struntar i att köpa nya kläder, gå till tandläkaren, resa bort på semestern, köper den billigaste maten o.s.v.
Citera
2018-07-01, 14:45
Medlem
Jag jobbar inte för tillfället, och nu ska jag traska ned till krogen och äta något riktigt gott med x antal tillhörande öl......
Citera
2018-07-01, 16:41
Medlem
sfrges avatar
Det är väl dom klassiska a-lagarna. Skulle tippa på att 90 %av dom har skulder. Kronofogden och sånt. Jag får ångest om jag dricker en dag nu mera. Hur mycket ångest dom här nissarna har när dom vaknar upp efter tre veckors drickande och inser att hela deras bidrag är uppdruckit vill jag inte ens tänka på.
Citera
2018-07-01, 22:40
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NuLugnarDuNerDig
Frågan är ju vad fan man ska göra på pizzerian om man inte är nere på den sociala botten.
Ta en god lite finare öl hemma framför tvn istället för att dricka den där pisslager på lokala pizzahaket medans någon svenne kommer och hämtar en pizza och en fördömd lirare sitter vid spelautomaten.
Ta er till en riktig pub eller resturang om ni vill ha en after work, sitt inte där på förortspizzerian bland dom andra white trash idioterna.
"Man vill ha det sociala!"
Vad fan finns det att samtala om med ovanstående pack?
Diskutera livets hårda skola?

Haha, varför citerar du mig, jag dricker alkohol sådär 5 gånger per år. Och det har aldrig varit på en pizzeria.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in