2006-02-15, 20:21
Medlem
Jazzils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anthonio
Du verkar inte ha förstått. Man badar barn som föräldrer, JA! Ingen förrutom fadern själv, är som pappa för ett barn. Om modern byter man säg vartannat år, skall då barnet få en ny far vartannat år!? Det handlar absolut inte om en "skev" syn på nakenhet, det handlar om respekt och integritet. Vi är inte "naturfolk". Du verkar väldigt omogen och oerfaren och troligen ung samt barnlös, detta då du utrycker dig som du gör. du skriver;

ska då barnen drabbas genom att föräldrar inte ska få bada tillsammans med sina barn?

Föräldrar ja! Sedan om en av föräldrarna väljer att inte bada/visa sig naken för sitt barn, är en helt annan sak. Det sistnämnda är inte relevant, detta då det inte tillhör ursprungsfrågan.

30 år, mycket van med barn. Är mycket barnkär. Har 3 äldre systrar, tillsammans har dom 4 barn som jag har hjälpt till mycket med. Har inte något eget barn.

Om en tjej byter man en gång om året får ju som du säger barnet också en ny kille en gång om året som kommer vara med i barnets uppfostran.
Detta är så klart inte direkt bra för barnet.
Ett barn behöver ha fasta människor som tar hand om dom.

Varför jag skulle vara omogen för att jag se att mer och mer yngre manliga föräldrar känner sig osäker om att krama sin dotter offentligt, att bada tillsammans med sitt barn mm förstår jag inte alls.
Men du kanske inte har hört talas om den hysteriska skeva bild som media och extremfeminister ger alla män. Vi män är ju alla mördare, pedofiler och slår kvinnor. Vi är ALLA män skuld till allt ont som sker barn och kvinnor.

Jag menade just nu föräldrarna i dem meningen du "klagar" på.
Har en vän som märkte att en del tittade konstigt på honom när han gav sitt barn en kram offentligt som ett exempel.

Det jag tycker är märkligt är att en del verkligen inte förstår att X:ets nya partner ÄR en del av barnets uppfostran. Eller du kanske tycker att den nya partnern ska fullständigt skita i barnet???

Tycker det verkar vara allt för många osäkra människor som tar detta så alvarligt.
Vill barnet bada ihop med sin nya "pappa" så ska barnet så klart få göra det, vi pratar om en unge på 3-4 år. Varför skulle det vara ett problem?
"Nej, tyvärr kan jag inte bada med dig för det finns folk som tror jag är en pedofil nämligen. Alla som inte är din biologiska mamma och pappa ser dig som ett knulloffer. Och ingen annan kan älska dig."

Suck. Frågan är vem det är som har en mogen syn på barn...

Angående att jag tog upp naturfolket var just att en del verkligen tror att man måste vara pedofil för att ta hand om ett barn som inte är sitt egna.

Om den biologiska pappan dör, kan då inte en annan man få vara som en pappa åt barnet menar du?
Ska den nya pappan inte få ha samma möjligheter att vara en bra pappa?
Och ett par som adopterar ett barn? Ska dom inte kunna bada med det barnet menar du?
Citera
2006-02-15, 22:07
Medlem
Washuwants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jazzil
30 år, mycket van med barn. Är mycket barnkär. Har 3 äldre systrar, tillsammans har dom 4 barn som jag har hjälpt till mycket med. Har inte något eget barn.

Om en tjej byter man en gång om året får ju som du säger barnet också en ny kille en gång om året som kommer vara med i barnets uppfostran.
Detta är så klart inte direkt bra för barnet.
Ett barn behöver ha fasta människor som tar hand om dom.

Varför jag skulle vara omogen för att jag se att mer och mer yngre manliga föräldrar känner sig osäker om att krama sin dotter offentligt, att bada tillsammans med sitt barn mm förstår jag inte alls.
Men du kanske inte har hört talas om den hysteriska skeva bild som media och extremfeminister ger alla män. Vi män är ju alla mördare, pedofiler och slår kvinnor. Vi är ALLA män skuld till allt ont som sker barn och kvinnor.

Jag menade just nu föräldrarna i dem meningen du "klagar" på.
Har en vän som märkte att en del tittade konstigt på honom när han gav sitt barn en kram offentligt som ett exempel.

Det jag tycker är märkligt är att en del verkligen inte förstår att X:ets nya partner ÄR en del av barnets uppfostran. Eller du kanske tycker att den nya partnern ska fullständigt skita i barnet???

Tycker det verkar vara allt för många osäkra människor som tar detta så alvarligt.
Vill barnet bada ihop med sin nya "pappa" så ska barnet så klart få göra det, vi pratar om en unge på 3-4 år. Varför skulle det vara ett problem?
"Nej, tyvärr kan jag inte bada med dig för det finns folk som tror jag är en pedofil nämligen. Alla som inte är din biologiska mamma och pappa ser dig som ett knulloffer. Och ingen annan kan älska dig."

Suck. Frågan är vem det är som har en mogen syn på barn...

Angående att jag tog upp naturfolket var just att en del verkligen tror att man måste vara pedofil för att ta hand om ett barn som inte är sitt egna.

Om den biologiska pappan dör, kan då inte en annan man få vara som en pappa åt barnet menar du?
Ska den nya pappan inte få ha samma möjligheter att vara en bra pappa?
Och ett par som adopterar ett barn? Ska dom inte kunna bada med det barnet menar du?

Det är synd att du låter dig påverkas av extremfeminister o massa andra grejer...ett barn behöver fasta människor ja men inte främlingar som ska sitta nakna o bada med dom, barnet är 4 år o inte stor nog att tänka så som du det är klart att barnet inte säger något för hon vänjer sig.....det har vissat sig att kvinnor har varit ihop med män i flera år och då har t ex övergreppen börjat, varför skulle den här relationen inte kunna sluta så? känner du han? låter du vem som helst bada naken med dina barn för du är rädd för feministers åsikter???? det är klart som fan att det är totalt sjukt att en man som kännt henne i 365 dagar sitter naken o badar med henne. det finns bara en riktig pappa till barnet sen kan det finnas män som bor med mamma som kan hjälpa till med uppfostringen men allt inom sina rimliga gränser.. nu säger jag inte att mannen är pedofil men det måste finnas respekt och integritet .
Citera
2006-02-15, 23:40
Medlem
Jazzils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Washuwant
Det är synd att du låter dig påverkas av extremfeminister o massa andra grejer...ett barn behöver fasta människor ja men inte främlingar som ska sitta nakna o bada med dom, barnet är 4 år o inte stor nog att tänka så som du det är klart att barnet inte säger något för hon vänjer sig.....det har vissat sig att kvinnor har varit ihop med män i flera år och då har t ex övergreppen börjat, varför skulle den här relationen inte kunna sluta så? känner du han? låter du vem som helst bada naken med dina barn för du är rädd för feministers åsikter???? det är klart som fan att det är totalt sjukt att en man som kännt henne i 365 dagar sitter naken o badar med henne. det finns bara en riktig pappa till barnet sen kan det finnas män som bor med mamma som kan hjälpa till med uppfostringen men allt inom sina rimliga gränser.. nu säger jag inte att mannen är pedofil men det måste finnas respekt och integritet .

ÖÖööö???
Jag låter ju mig INTE påverkas av extremfeminister o massa andra "grejer".

Som sakt, på dig låter det som man ska misstänka alla män som pedofiler som inte är biologisk far till ett barn...
Vem säger inte att den biologiska pappan är pedofil?
Låter en mamma vilken biologisk pappa som helst bada naken med barnet efter 365 dagar?

Problemet är att du inte fattar att det inte på något sätt spelar någon som helst roll om det är en biologisk pappa eller inte. En pedofil angriper vilket som.
Så hur vet mamman att det inte är en pedofil hon skaffar barn med?

Vad är det barnet ska "väja" sig med om jag får undra? Hänger inte riktigt med där.
Nej jag låter så klart inte vem som helst bada med mitt eventuella barn.
Men trådskaparens X:s kille är ju inte vem som helst heller.

Du ser just det nakna som något speciellt… Får tex X:ets kille krama barnet? Får X:ets kille älska barnet? Eller har pappan och mamman ensam rätt på det med?

Frågar åter, hade du regerat om det varit ett barns pappas nya flickvän som hade badat naken med barnet (som är tex 3-4 år) (dom har varit ihop vi säger över 1 år). Om inte, varför?
Får alltså inte ett par som adopterar ett barn inte bada nakna med det barnet? Om inte, varför? Om ja, vad är skillnaden mot trådskaparens ”problem”?
Citera
2006-02-16, 08:22
Medlem
Citat:
ÖÖööö???

Som sakt, på dig låter det som man ska misstänka alla män som pedofiler som inte är biologisk far till ett barn...
Låter en mamma vilken biologisk pappa som helst bada naken med barnet efter 365 dagar?

Problemet är att du inte fattar att det inte på något sätt spelar någon som helst roll om det är en biologisk pappa eller inte. En pedofil angriper vilket som.

Vad är det barnet ska "väja" sig med om jag får undra? Hänger inte riktigt med där.

Du ser just det nakna som något speciellt… Får tex X:ets kille krama barnet? Får X:ets kille älska barnet? Eller har pappan och mamman ensam rätt på det med?

Frågar åter, hade du regerat om det varit ett barns pappas nya flickvän som hade badat naken med barnet (som är tex 3-4 år) (dom har varit ihop vi säger över 1 år). Om inte, varför?
Får alltså inte ett par som adopterar ett barn inte bada nakna med det barnet? Om inte, varför? Om ja, vad är skillnaden mot trådskaparens ”problem”?

Du verkar inte riktigt frisk! Eller så har du enorma problem med svanskan! I nästan samtliga av mina inlägg har jag poängterat att att det varken rör sig om pedofili/övergrepp. , Du skriver;
Får alltså inte ett par som adopterar ett barn inte bada nakna med det barnet? Du bevisar sannerligen din okunskap i det här fallet. Ett adoptivbarn är i allmänhet ett barn som är föräldralöst, dom nya "föräldrarna" kallas därmed i Sverige på svenska för adoptivföräldrar.. Du skriver;
Frågar åter, hade du regerat om det varit ett barns pappas nya flickvän som hade badat naken med barnet (som är tex 3-4 år) (dom har varit ihop vi säger över 1 år). Jag svarar JA även på den frågan. Var nu så snäll att posta nu inte svar inom detta ämne om dina inlägg inte är adekvata.
Citera
2006-02-16, 11:02
Medlem
Jazzils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anthonio
Du verkar inte riktigt frisk! Eller så har du enorma problem med svanskan! I nästan samtliga av mina inlägg har jag poängterat att att det varken rör sig om pedofili/övergrepp. , Du skriver;
Får alltså inte ett par som adopterar ett barn inte bada nakna med det barnet? Du bevisar sannerligen din okunskap i det här fallet. Ett adoptivbarn är i allmänhet ett barn som är föräldralöst, dom nya "föräldrarna" kallas därmed i Sverige på svenska för adoptivföräldrar.. Du skriver;
Frågar åter, hade du regerat om det varit ett barns pappas nya flickvän som hade badat naken med barnet (som är tex 3-4 år) (dom har varit ihop vi säger över 1 år). Jag svarar JA även på den frågan. Var nu så snäll att posta nu inte svar inom detta ämne om dina inlägg inte är adekvata.

Om det nu inte handlar om pedofiler eller övergrepp, vad handlar det då om?

En avundsjuka av den biologiska pappan att x:ets kille badar med barnet, det som pappan själv inte "vågar"?

Får x:ets kille hjälpa barnet att bada ens enligt dig? Alltså, killen är påklädd, tvättar barnets hår, torkar barnet?

Då du säger att det inte handlar om något sexullt i det här så verkar det som problemet är att pappan inte kan acceptera att han inte är ensam som "pappa".
Citera
2006-02-16, 13:02
Medlem
Washuwants avatar
Citat:
ÖÖööö???

till din fråga.. hade absolut inte tillåtit min nuvarande tjej bada naken med min dotter om inte mitt ex hade tyckt att det var passande, och varför?? Jo det heter RESPEKT...ok skit i det där med pedofil grejen, det är ändå inte rätt om biologiska pappan inte tycker det är ok för han har ingen förtroende somhelst till mannen så det vore som om han låter vilken främling som helst bada naken med dottenr o det är lite sjukt det måste du erkänna men men.. sätt dig du på hans situation o analysera noga.....visst får en styvpappa eller mamma älska ett barn som inte är dens o krama barnet med det finns GRÄNSER villket du verkar inte fatta GRÄNSER!!!....
Citera
2006-02-16, 13:07
Medlem
Washuwants avatar
Citat:
Om det nu inte handlar om pedofiler eller övergrepp, vad handlar det då om?

En avundsjuka av den biologiska pappan att x:ets kille badar med barnet, det som pappan själv inte "vågar"?

Får x:ets kille hjälpa barnet att bada ens enligt dig? Alltså, killen är påklädd, tvättar barnets hår, torkar barnet?

Då du säger att det inte handlar om något sexullt i det här så verkar det som problemet är att pappan inte kan acceptera att han inte är ensam som "pappa".

fan tycker synd om dina barn och sättet du tänker på......

har sagt vad jag tycker hoppas det är till någon hjälp bye bye
Citera
2006-02-16, 14:36
Medlem
Jazzils avatar
Citat:
till din fråga.. hade absolut inte tillåtit min nuvarande tjej bada naken med min dotter om inte mitt ex hade tyckt att det var passande, och varför?? Jo det heter RESPEKT...ok skit i det där med pedofil grejen, det är ändå inte rätt om biologiska pappan inte tycker det är ok för han har ingen förtroende somhelst till mannen så det vore som om han låter vilken främling som helst bada naken med dottenr o det är lite sjukt det måste du erkänna men men.. sätt dig du på hans situation o analysera noga.....visst får en styvpappa eller mamma älska ett barn som inte är dens o krama barnet med det finns GRÄNSER villket du verkar inte fatta GRÄNSER!!!....

Jo visst handlar det om respekt.
Och visst ska både mamman och pappan lyssna på varandras önskemål om hur dom ska uppfostra barnet.

Men det ÄR inte vilken främmande människa som helst, det är x:ets nya man. Självklart ska inte den nya mannen få bara så där bada naken mm med barnet, först måste ju mamman och den nya mannen vara ihop ett tag så mamman kan se vem detta är. Ser mamman att det verkar vara en reko kille så är det inga problem.

Samma som att en tjej är ihop med en kille ett tag innan dom tillsammans får barn ihop.
Jag tror du verkar lita blint på att bara för ett par skaffar barn ihop så är allt lyckligt och bra.
Vem säger inte att trådskaparen är rent bombad i huvudet och verkligen inte alls är en bra pappa åt barnet… Vem säger inte att mammans nya kille är eoner bättre som en pappa åt barnet…
Jag reagerade direkt på att trådskaparen på alvar tycker det är konstigt att bada naken med sitt eget biologiska barn........

Titta först och främst på barnets bästa!

Vill ställa en sista fråga till dig, om det var så att mammans nya man hade redan 2 barn innan, skulle det plötsligt bli annorlunda då?

Citat:
fan tycker synd om dina barn och sättet du tänker på......

har sagt vad jag tycker hoppas det är till någon hjälp bye bye

Du får gärna förklara på vilket sätt det är synd det skulle vara för mina eventuella barn? Vad är det i mitt sätt att tänka som gör att mina eventuella barn skulle fara illa.

Det här handlar om att den biologiska pappan på alvar tror att hans sätt att uppfostra barnet är det ända som är tillåtet.
Självklart ska mamman lyssna på vad pappan har för önskemål. Exakt samma som att pappan ska lyssna på vad mamman har för önskemål.

Det roliga är att om du läser dom flesta svaren i början i tråden så ser du att dom flesta tycker just själva badandet är den stora biten, inte att mamman inte lyssnar till vad pappan har för önskemål.

Tror att du är en sådan här person:
Ditt barn kommer gråtande och säger att grannen skällt ut han.
Du blir rasande och går till grannen och skriker frågande vad i helvete han gör mott ditt barn...

Jag hade istället först frågat mitt eventuella barn: "Och vad hade du gjort innan du fick utskällningen av grannen?"...

Min ena systers man har hamnat just i den här situationen, grannens barn (runt 11 år) kastade snöbollar på bilar som åkte förbi.
Han sa till dom på skarpen att sluta med det, dom sprang gråtande därifrån.
Efter en kvart kommer mamman och frågar vad
i helvete han höll på med. Han frågade om hon frågat sina barn vad dom hade gjort.
Det hade hon inte, när han berätta vad dom hade gjort så ansåg hon att han inte har rätt att skälla på hennes barn...

Jag tror att många yngre föräldrar inte förstår att deras sätt att uppfostra barn inte är det enda rätta.

Skiter i den här diskussionen nu tror jag.
Tycker bara det är synd att en del här inte ser barnets bästa i första hand utan sin egna egoistiska vilja att ha "rätten" att få bestämma sin vilja, även om det uppenbart inte är det bästa beslutet.
Citera
2011-01-12, 02:45
Bannlyst
Ser inte problemet? Tog precis en bastu med min kompis son som är 1,5 år "Nakna" och det är väl inga problem? badar även naken med min egna dotter, som är 4 år, och har inga problem med att någon annan skulle göra det heller, det är en gemenskap, någonting som är mysigt, och någonting, som jag kommer ihåg det från min barndom, är väldigt roligt, att få busa med någon i badet. tror mer att de handlar om att du är sotis för att ditt ex träffat ny. Det skulle de iallafall vara för mig, då jag älskar mitt ex väldigt mycket. Men träffar hon ny, och de visar sig vara en reko kille, kommer han ha all min respekt, för någonting gör han, som gör att han är bättre än mig, annars hade han inte vart tillsammans med den vackraste personen, för mig, på jorden.
Citera
2011-01-12, 06:20
Bannlyst
Tråden är ju 5 år gammal

On topic: Nej det är inte helt okej med att ditt ex sambo badade naken med din dotter. Det får ju finnas gränser.
Citera
2011-01-12, 09:41
Medlem
Att du säger att dina barn aldrig ens sett dig naken tyder på att du är lite störd tycker jag. Men i just denna fråga håller jag ändå med dig, exets sambo går över gränsen när han badar naken tillsammans med din dotter.
Citera
2011-01-12, 10:02
Bannlyst
du må vara far till tjejen men han kommer på sikt bli den nya pappan för han är med mamman, u får accpetera att du misskött dig som make till din fru och blivit dumpad,

nu är det nya regler du ska anpassa dig till eller förgås medan du försöker
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in