2006-02-15, 20:21
Citat:
Ursprungligen postat av Anthonio
Du verkar inte ha förstått. Man badar barn som föräldrer, JA! Ingen förrutom fadern själv, är som pappa för ett barn. Om modern byter man säg vartannat år, skall då barnet få en ny far vartannat år!? Det handlar absolut inte om en "skev" syn på nakenhet, det handlar om respekt och integritet. Vi är inte "naturfolk". Du verkar väldigt omogen och oerfaren och troligen ung samt barnlös, detta då du utrycker dig som du gör. du skriver;
ska då barnen drabbas genom att föräldrar inte ska få bada tillsammans med sina barn?
Föräldrar ja! Sedan om en av föräldrarna väljer att inte bada/visa sig naken för sitt barn, är en helt annan sak. Det sistnämnda är inte relevant, detta då det inte tillhör ursprungsfrågan.
ska då barnen drabbas genom att föräldrar inte ska få bada tillsammans med sina barn?
Föräldrar ja! Sedan om en av föräldrarna väljer att inte bada/visa sig naken för sitt barn, är en helt annan sak. Det sistnämnda är inte relevant, detta då det inte tillhör ursprungsfrågan.
30 år, mycket van med barn. Är mycket barnkär. Har 3 äldre systrar, tillsammans har dom 4 barn som jag har hjälpt till mycket med. Har inte något eget barn.
Om en tjej byter man en gång om året får ju som du säger barnet också en ny kille en gång om året som kommer vara med i barnets uppfostran.
Detta är så klart inte direkt bra för barnet.
Ett barn behöver ha fasta människor som tar hand om dom.
Varför jag skulle vara omogen för att jag se att mer och mer yngre manliga föräldrar känner sig osäker om att krama sin dotter offentligt, att bada tillsammans med sitt barn mm förstår jag inte alls.
Men du kanske inte har hört talas om den hysteriska skeva bild som media och extremfeminister ger alla män. Vi män är ju alla mördare, pedofiler och slår kvinnor. Vi är ALLA män skuld till allt ont som sker barn och kvinnor.
Jag menade just nu föräldrarna i dem meningen du "klagar" på.
Har en vän som märkte att en del tittade konstigt på honom när han gav sitt barn en kram offentligt som ett exempel.
Det jag tycker är märkligt är att en del verkligen inte förstår att X:ets nya partner ÄR en del av barnets uppfostran. Eller du kanske tycker att den nya partnern ska fullständigt skita i barnet???
Tycker det verkar vara allt för många osäkra människor som tar detta så alvarligt.
Vill barnet bada ihop med sin nya "pappa" så ska barnet så klart få göra det, vi pratar om en unge på 3-4 år. Varför skulle det vara ett problem?
"Nej, tyvärr kan jag inte bada med dig för det finns folk som tror jag är en pedofil nämligen. Alla som inte är din biologiska mamma och pappa ser dig som ett knulloffer. Och ingen annan kan älska dig."
Suck. Frågan är vem det är som har en mogen syn på barn...
Angående att jag tog upp naturfolket var just att en del verkligen tror att man måste vara pedofil för att ta hand om ett barn som inte är sitt egna.
Om den biologiska pappan dör, kan då inte en annan man få vara som en pappa åt barnet menar du?
Ska den nya pappan inte få ha samma möjligheter att vara en bra pappa?
Och ett par som adopterar ett barn? Ska dom inte kunna bada med det barnet menar du?