• 1
  • 2
2018-06-28, 15:17
Medlem
prominentens avatar
Några riktigt bra öl som Leon och Yellow Belly men mycket gimmick och skräp.

En Perikles på 20 cl, 4,3%, kostar 43 spänn. Inte OK!
Citera
2018-06-28, 15:33
Medlem
RedXs avatar
Jag tycker överlag att de gör bra grejer. Deras mer spejsade kreationer har väl lite mer hit/miss-karaktär. Jag fattar dock inte varför vissa tycks bli provocerade av dem - om man inte gillar de spejsade varianterna är det väl bara att köpa något annat?

Fatamorgana är exempelvis en stark kandidat till att vara Sveriges bästa IPA. Ska jag vägra köpa den bara för att de också har gjort en stout med bacon i? Jag kan nog tycka att en sådan tjurighet är mer löjlig än bryggeriets experimentlusta.

PK-irritationen har jag betydligt större förståelse för. Man börjar bli hyfsat less på att politik ska blandas in i precis allt numera. Man kan knappt lyssna på musik, kolla på fotboll, dricka bärs, käka hamburgare eller gå på bio utan att matas med propaganda (alltid ur samma ideologiska vinkel, märkligt nog). På mig får det motsatt effekt. Om Omnipollos politiska upptåg har fått någon effekt på mina politiska uppfattningar så är det inte i den riktning de avsett. Den andra sidan låter en åtminstone ta en bärs i fred.
Citera
2018-06-28, 16:00
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MEE
Noa är också riktigt bra och finns dessutom i bolagets ordinarie sortiment.

Just ja, den glömde jag. Den är festlig, mer efterrätt än öl, men en smarrig efterrätt.

Gillar överlag deras mindre spejsade ipor och dipor bäst. Favoriten var en dipa som hette Tjockis, som var helt underbar, men jag tror bara de har gjort den någon enstaka gång, och bara på fat.
Citera
2018-06-30, 12:14
Medlem
talcsofts avatar
Har bara druckit deras Noa (Brun flaska med endast en smiley på). Det var lite som att dricka olja eller outblandad saft för den var så trögflytande. Var inte så aptitligt. Värden den festen har sparat flaskan för den är "så fin".
Citera
2025-01-01, 18:44
Medlem
Någon som provat deras Omnipollo Bianca Miami ? Så jävla god.
Vill veta om det finns någon liknande nu för mindre peng? Den kostar trots allt 150kr typ :')
Citera
2025-01-12, 19:02
Medlem
Mikaelias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Likforever
Någon som provat deras Omnipollo Bianca Miami ? Så jävla god.
Vill veta om det finns någon liknande nu för mindre peng? Den kostar trots allt 150kr typ :')

Du kan testa att göra en egen smoothie med de frukter och bär den innehåller. Tryck ner en del vodka i om du vill åt alkoholen.
Skulle knappast kalla den brygden för öl men rent tekniskt är det en öl.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in