• 1
  • 2
2018-06-28, 02:39
Medlem
Saltkatts avatar
Jag är inte trådstartar-typen (det här är min andra trådstart under tolv år på FB), men Sveriges mest skruvade bryggeri förtjänar fanimig en egen tråd. Jag blir inte riktigt klok på dem: några av de absolut bästa öl jag någonsin druckit kommer från dem, liksom några av de mest odrickbara. Och det är väl lite det som är charmen.
Så, gott folk: vad tycker ni? Vilka är era Omnipollo-favoriter och -hatobjekt? Och varför?
Senast redigerad av Saltkatt 2018-06-28 kl. 02:41.
Citera
2018-06-28, 04:06
Medlem
Mulle-Meths avatar
Hur har jag aldrig sett dessa på Systembolaget?!? Eller måste man specialbeställa dem eller något?

På deras hemsida ser det ju mest ut som att de brygger syra och inte öl
Citera
2018-06-28, 04:27
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mulle-Meth
Hur har jag aldrig sett dessa på Systembolaget?!? Eller måste man specialbeställa dem eller något?

På deras hemsida ser det ju mest ut som att de brygger syra och inte öl

De har tre öl i fasta sortimentet på SB (Nebuchadnezzar, Fatamorgana och Leon), dyker ofta upp i småpartisläppen, och gör en jäkla massa annat som går att hitta på välsorterade krogar. De har säkert lanserat ett par hundra olika öl vid det här laget. Dessutom har de en egen bar i Sthlm.
Senast redigerad av Saltkatt 2018-06-28 kl. 04:34.
Citera
2018-06-28, 04:36
Medlem
Mulle-Meths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkatt
De har tre öl i fasta sortimentet på SB (Nebuchadnezzar, Fatamorgana och Leon), dyker ofta upp i småpartisläppen, och gör en jäkla massa annat som går att hitta på välsorterade krogar. De har säkert lanserat ett par hundra olika öl vid det här laget. Dessutom har de en egen bar i Sthlm.

Angående baren så är det nog därför jag känner igen namnet! Jag kikade lite snabbt på deras hemsida och känner inte igen adressen, men däremot deras logotyp. Stämmer det att deras bar ligger på en sidogata från Götgatsbacken, uppemot Mosebacke?
Citera
2018-06-28, 04:43
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mulle-Meth
Angående baren så är det nog därför jag känner igen namnet! Jag kikade lite snabbt på deras hemsida och känner inte igen adressen, men däremot deras logotyp. Stämmer det att deras bar ligger på en sidogata från Götgatsbacken, uppemot Mosebacke?

Jäpp, stämmer utmärkt. Inte världens mysigaste lokal, känns lite sterilt, men det brukar vara fullsatt ändå... Nästan så att jag misstänker att de inte vill göra lokalen för trevlig, för att det inte ska vara kö ute på gatan.
Ölen är festlig (inte minst den med ölskum från en mjukglassmaskin!), pizzorna är busiga och oftast riktigt bra, även om matutbudet gärna kunde ha fått vara lite mer varierat.
Om du ändå bor där i krokarna är det väl värt ett besök.
Citera
2018-06-28, 05:14
Medlem
Mulle-Meths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkatt
Jäpp, stämmer utmärkt. Inte världens mysigaste lokal, känns lite sterilt, men det brukar vara fullsatt ändå... Nästan så att jag misstänker att de inte vill göra lokalen för trevlig, för att det inte ska vara kö ute på gatan.
Ölen är festlig (inte minst den med ölskum från en mjukglassmaskin!), pizzorna är busiga och oftast riktigt bra, även om matutbudet gärna kunde ha fått vara lite mer varierat.
Om du ändå bor där i krokarna är det väl värt ett besök.

Ja, har faktiskt varit påväg in dit någon gång men låtit bli på grund av folkmassan haha!
Citera
2018-06-28, 06:03
Medlem
butofcourses avatar
När frugan säger "köp bara 2 öl" så brukar jag köpa 2st Leon. 😁 Då tänker jag på den 75cl flaskan som kostar runt 70-80 st.
De andra har jag möjligtvis druckit, men inget som fastnat smakmässigt isåfall.
Senast redigerad av butofcourse 2018-06-28 kl. 06:05.
Citera
2018-06-28, 06:26
Medlem
Millediablos avatar
En (1) Leon har jag tyckt om, min andra var fullkomligt vidrig med kem-smak. Hypnopumpa med marshmallows är nog det värsta jag hällt innanför läpparna. Så ojämna batcher och smaker, för mig är detta inte öl mer öht.
Citera
2018-06-28, 07:20
Medlem
Började bra med vågade ideer men gick åt helvete via hipsterkråmande och politisk korrekthet.
När det blir mer relevant huruvida det är lakritsbåtar eller sega hallon i ett öl än vilken maltbas det vilar på, så är det inte längre öl. Punkt.
Citera
2018-06-28, 07:58
Medlem
Keldons avatar
Nebuchanezzar är väl den bästa? Men har nästan druckit den så mycket att det räcker nu. Stödköper den ofta så den inte trillar ur ordinarie sortimentet iaf.
Citera
2018-06-28, 08:02
Medlem
Min absoluta favorit är Yellow Belly men den är svår att få tag på
Noa är också riktigt bra och finns dessutom i bolagets ordinarie sortiment.
Citera
2018-06-28, 13:31
Medlem
Knarkarjävlars avatar
Jag tror bara att jag har druckit deras Nebuchadnezzar. Helt okej DIPA men jag har inte köpt den fler gånger.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in