Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2020-03-17, 09:06
  #49
Medlem
Citat:
Väldigt många molntjänster använder en freemium-modell där det finns en instegsvariant som är helt gratis. ... När det gäller bokföring finns det inte så mycket gratisalternativ, men ett som fungerar riktigt bra är Bokio.
Jag drar mig för att våga satsa tid på att övergå till Bokio.
En koll på bolaget visar att de har ungefär lika mycket i förlust som antalet anställda de senaste tre åren. För 2018 redovisade de 20 anställda och 16 miljoner i förlust! Detta kan ju inte vara långsiktigt hållbart. Något stort måste snart hända. Eller så blir det ett nedlagt projekt som kommer att göra kunderna frustrerade.

Tittar man sedan åt andra hållet så ser man att de större företagen med molntjänster och prenumerationsmodell tjänar nästan orimligt mycket på sina "+- -program".

Något i mitten på skalan borde ha bäst möjligheter att få både lagom lönsamhet, snabb utveckling och nöjda kunder men finns det ett sådant företag?
Citera
2021-08-08, 03:54
  #50
Medlem
anonym-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R-G-B
Jag drar mig för att våga satsa tid på att övergå till Bokio.
En koll på bolaget visar att de har ungefär lika mycket i förlust som antalet anställda de senaste tre åren. För 2018 redovisade de 20 anställda och 16 miljoner i förlust! Detta kan ju inte vara långsiktigt hållbart. Något stort måste snart hända. Eller så blir det ett nedlagt projekt som kommer att göra kunderna frustrerade.

Bokio vart inte gratis längre efter september, det kostar 150kr/mån. Nog är det så här alla gratis bokföringsprogram har planerat att göra, först locka kunder och sedan byta prismodell till månadsavgift.

Idealiskt hade vart att bokföra på Linux, undrar hur krångligt `GnuCash` är.
Edit: Hittade ett svenskt bokföringsprogram under GPL, senast uppdaterat 2019: https://fribok.org/
__________________
Senast redigerad av anonym- 2021-08-08 kl. 04:05.
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback