2018-06-27, 10:54
Medlem
Citat:
Undersköterskan kom över sekretessklassad information om en patient som blivit skjuten. Därefter kontaktade hon en kriminell man och delade med sig av informationen. Nu har hon åtalats vid Malmö tingsrätt.
//
I ett fall, rörande en man som vårdades för skottskador, spred hon informationen vidare till en kriminell bekant.

Vad hon inte visste var att polisen samtidigt bedrev hemlig telefonavlyssning av honom. På så vis kunde utredarna höra i realtid när kvinnan läckte hur allvarliga skador den skjutne mannen hade fått och var på kroppen han träffats av kulorna.

Enligt utredningen uttryckte undersköterskan också glädje när en skottskadad avled och hon återgav skrattande hur anhöriga tagit emot beskedet.
https://sverigesradio.se/sida/artike...rtikel=6984833

Någon koppling till senaste dåden i Malmö?
Citera
2018-06-27, 11:40
Medlem
grey.eagles avatar
Återigen en inkvoterad som sätter klanen före Svensk lag. Inget nytt under solen.
Citera
2018-06-27, 11:50
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Men var det en invandrad och inkvotetad eller en riktig svensk sjuksköterska? Etnicitet är viktigt här.
Citera
2018-06-27, 12:01
Medlem
Här har vi en äkta psykopat. Vem är det?
Citera
2018-06-27, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Krankentot
Men var det en invandrad och inkvotetad eller en riktig svensk sjuksköterska? Etnicitet är viktigt här.
Undersköterska står det.
Citera
2018-06-27, 12:27
Avstängd
ytmamzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Krankentot

Nej inte svensk, östeuropeisk.
Citera
2018-06-27, 18:44
En liten annorlunda twist i Malmös undre värld och gängvåld. Jag skulle gärna vilja veta mer om denna donna och hennes kriminelle bekant som hon skvallrade till. Tjallade hon i egenskap av "som en oförståndig kompis" eller hade det mörkare undertoner och ekonomiska motiv?
Senast redigerad av GenesisP 2018-06-27 kl. 18:47. Anledning: Stavning
Citera
2018-06-27, 20:24
Medlem
Det var en slump att kvinnan upptäcktes. Det där sker över hela samhället inom alla yrken. Jag är övertygad om det, förutom det så pratar alla yrkesgrupper med vara och bidrar till diskriminering. En anhörig försöktes nyligen sättas dit rätt fult. Vi upptäckte att en journalist varit i kontakt med en annan familjemedlem förra hösten i samband med något annat som inte berörde oss det minsta. Saken är att den att när polisen inte fick fast för det specifika fallet gick de vidare och drog in en anhörig för någon månad sedan i syfte att få fast någon annan i personlig vendetta. Min anhörig hade problem i sitt liv, med tidigare dom och har helt vänt hela sitt liv och är idag heltidsarbetande skattebetalare utan att ha något annat än ett skötsamt ordnat liv. Från att vara totalt psykotisk oförmögen att åka buss, som såg saker i skyn. Det kom som en chock, åtalet de försökte med. Det ingen förstår och som alla andra är övertygade om, är vem som tipsade media innan ens någon visste att det fanns ett arbete. (Min anhörig var inte inblandad i det och har inte nämnt personerna så det är uppenbarligen polis eller åklagare om det inte är någon i det hela där). Men Sverige tycks inte vilja fatta att alla som har med systemet att göra är extremt sårbara måltavlor. Vart du än går, socialtjänsten, sjukvården, psykiatrin så finns det individer med kriminella kopplingar. Sist jag återgick till att klaga över några inom psykiatrin, blev jag hotad med tvångsvård och tvångsmedicinering. Alla lägre utbildningar ges oftast till människor som det inte är särskilt nogrannt med. Klart är om man själv inte är idiot, ett extremt läckage förutom av de vanligaste (Soc och polis som läcker till andra yrkespersoner som yrkesgrupper) är att sjuk- och psykvården har fullt av råttor.

Eftersom samhället idag inte längre skyddar någon så bör alla som har problem vara försiktiga inom alla områden av samhället som de måste ta del av (Soc etc). Även de som är hederliga och försöker få hjälp. Det goda samhället existerar inte längre (om det någonsin gjort det) och om någon tycker bättre om någon annan eller har en personlig agenda eller helt enkelt inte tycker om personen den arbetar med, kan livet bli ett helvete för dem som söker hjälp.

Men fallet är ett jättebra exempel på vad jag skrev här och efter det att min anhörig extremt fult försökte sättas dit på indicier av polis och åklagare trots att vi anhöriga mot alla odds dragit upp personen (samhället är knappast någon hjälp) mer eller mindre ur graven för att de sedan ska sparka tillbaka hen när de har personliga skäl (Våra liv är inte värda så mycket som är längst ner i samhället), alla kommer en dag själva att behöva samhället. Jag passade på att bryta mot min sekretess, efter att jag fick den här smällen riktad mot min familj. Jag arbetade kort själv med en fd polis (kanske högre, minns inte så bra ) och trots att en anhörig misshandlats som ung och en annan dog i deras sällskap, gjorde jag det utmärkt bra. Men alla kommer behöva samhället själva någon gång. Bättre vara en snäll människa för att andra förutsättningar av vad som skapas blir till, än ett rötägg själv och tro att den själv kommer få förmåner den förtjänar och som den nekat andra. Privilegium att bemötas som en människa med integritet och och ett okränkbart värde.

Hoppas att den kriminella statuerar exempel mot undersköterskan. Precis som samhället gör med alla andra som inte kan försvara sig. Den här människan var en del av rötan i grunden. Det bara råkade hamna på band.
Citera
2018-06-27, 20:48
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av u99HSHH
https://sverigesradio.se/sida/artike...rtikel=6984833

Någon koppling till senaste dåden i Malmö?

Och nu vet den skottskadade, förmodade gängkriminella om att hon läckte. Sov så gott, nolla.
Citera
2018-06-27, 22:29
Medlem
Jag kommer direkt tänka på 15 åringens äckelmorsa (som sköt vaktmästaren), hon ska väl jobba som sjuksköterska och bor på Lindängen ?
Kan det vara några ur det rivaliserande gänget som blev skjutna och hon skvallrade till sina söner ?
Citera
2018-06-28, 09:57
Medlem
Jag hoppas verkligen ingen är förvånad så för precis såhär funkat Malmö på riktigt.

Allt för många stödjer direkt eller indirekt de grovt kriminella då bruschan eller dennes vän egentlige är väldigt snäll bara lite stökig emellanåt ovh behöver hjälp emmelanåt, ni vet, som vänners vänner gör ibland....

Anledningen att inte fler mor löses är sätta befolkningen i vissa delar av Malmö inte förstår att de också måste bestämma om de är på samhällets sida eller de kriminellas, och därför ofta låter bli att hjälpa till i utredningar eller med civilkurage.

Jag minns tidigt hur många av mina kollegor i Malmö körde bilar som var skrivna på målvakter eller småskräp om hur frugan extrajobba vid sidan om a-kassan. Detta är ett synsätt som många invandrade har om staten, att den
är helt ok att lura för släkten eller polarnas vinning.

Vill minnas att 10-20% av all bilar i Malmö är skrivna på bilmålvakt. Tänkt på vad det innebär i kostnader och uteblivna intäkter för staden. Tänkt sedan på vad det säger om hur många som har och kan tänka sig att helt frivilligt betala pengar till grovt orgasinerad brottslingar/ nätverk.
Citera
2018-06-28, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
En liten annorlunda twist i Malmös undre värld och gängvåld. Jag skulle gärna vilja veta mer om denna donna och hennes kriminelle bekant som hon skvallrade till. Tjallade hon i egenskap av "som en oförståndig kompis" eller hade det mörkare undertoner och ekonomiska motiv?

Du måste förstå att i princip alla från Balkan eller valfritt mena land som bor i Malmö känner någon som har en vän, familjemedlem eller bekant som är lite kriminell. Det är därför märkligt om någon får en fråga om de kan hjälpa här och där med information, ett tillstånd, eller lite andra administrativa tjänster.

Sjuksköterskan i fråga hehöver inte vara direkt kriminell men gör helt enkelt bara någon hon känner en tjänst. Det är i vart fall så och många som henne ser på det i Malmö, - Sveriges trevligaste stad..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in