Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-08-08, 14:41
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Alltså, man väljer ju inte själv om man vill ha öppen eller sluten vård. Om så hade varit fallet så hade slutenvård inte existerat eftersom ingen vill ha den. Den finns av en mycket god anledning: att hjälpa människor som är en fara för sig själv eller andra. Sådana människor brukar inte vilja bli inlåsta, det betyder inte att det är fel att låsa in dem.
Lite ot, men visst finns det folk som ibland vill ha slutenvård. Har själv åkt till psyk och sagt att jag vill bli inlaggd på låst avdelning när jag mått dåligt och varit rädd att jag ska göra nåt tokigt. Två gånger tror jag det har hänt och har mött andra på samma avdelning som gjort det samma.

Tillbaks till topic.. jag har svårt att tro på det du skriver. Lpt får man inte utan anledning och det finns tillgång till telefon. Ect är inget de ger för att djävlas och jag har svårt att tro på att de med en helt ny patient sätter in ect efter bara 5 dagar.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback